Sportivitate mai clar defintă și tușă hightech adusă la nivel de lux. Noului Mercedes-Benz GLC nu-i lipsește nici luxul tipic.

Caracteristici îmbunătățite pe toată lina în comparație cu fosta generație – asta au anunțat și cei de la Stuttgart în legătură cu noul Mercedes-Benz GLC. Crossover-ul de clasă medie va fi de-acum înainte oferit numai cu grupuri propulsoare hibride, fie că vorbim despre sisteme mild-hybrid, fie că intră în discuție cele de tip plug-in hybrid.

Și pentru că la Mercedes-Benz nu se lucrează cu jumătăți de măsură, sistemele de propulsie mild-hybrid au instalație electrică de 48 V, iar cele de tip plug-in hybrid oferă autonomie îm regim EV de până la 100 km (WLTP). Puterile motoarelor cu patru cilindri ajung la 258 CP (400 Nm) în cazul versiunilor cu benzină, respectiv 265 CP (550 Nm) în cazul celor diesel. Toate motorizările acestea dispun, în plus, de contribuția electrică a unui ISG de până la 17 kW (200 Nm).

Referitor la propulsiile de tip plug-in hybrid, partea electrică poate ajunge la prestații remarcabile: vorbim de putere electrică de 280 kW (381 CP) și autonomie EV de până la 100 km. Se pare că, începând cu noul GLC și optimizările sistemelor plug-in hybrid pe care acesta mizează, cei de la Mercedes-Benz reușesc să lase în urmă controversele legate de această configurație tehnică – vezi masa prea mare a mașinii și performanțele în regim EV slabe, iar cele în regim de propulsie cu ardere internă, afectate sesizabil de îngreunarea mașinii cu partea electrică hibridă.

Nu mai există nicio versiune care să nu aibă cutie de viteze automată, toate au în dotarea standard cutii de viteze automate 9G-Tronic.

Personalizarea designului nu va trece neobservată. Partea din față amintește prin expresivitate de cea văzută la GLE. Masca are o formă nouă și, detaliu specific pentru GLC, farurile ajung până la conturul său. Configurația planșei de bord include ecrane cu diagonala de 12,3 inchi (31,2 cm – cel cu rol de tablou al instrumentelor) și de 11,9 inchi (30,2 cm – cel de pe consola centrală care, practic, reprezintă întreaga console centrală). Acesta din urmă oferă și accesul la sistemul de infotainment MBUX din a doua generație.

Adaugă un comentariu

Articole similare