Sub soarele Californiei, modernizatul Porsche Taycan bate recorduri de autonomie la drum. Ce e de reținut, înainte de lansarea oficială?

Variantele modernizate ale seriei Porsche Taycan (exemplare de pre-serie) au obținut rezultate încurajatoare de autonomie în ultimele teste rutiere de dinaintea lansării ofeciale, efectuate între Los Angeles și San Diego. Acolo s-a văzut că noul Porsche Taycan oferă autonomie de până la 587 de kilometri. Proba practică a avut loc săptămâna trecută pe autostrăzile Interstate 405 și 5.

Nu cu mult timp în urmă, am publicat o știre care arăta că noul Porsche Taycan i-a dat „noapte bună, copii’ la timpul pe tur de circuit la Nürburgring lui Tesla Model S Plaid. Mai nou, ultimele teste cu încă nelansatul Porsche Taycan desfășurate în California (călduț, plăcut – de fapt, pe un teritoriu predilect al mărcii Tesla) au demonstrat că automobilul german oferă o autonomie remarcabilă (peste a variantelor Taycan deja cunoscute), precum intervale de încărcare reduse.

„Pentru limuzina sport Taycan, deosebit de eficientă din punct de vedere tehnic, acest test practic final a relevat o autonomie totală de până la 587 de kilometri’, spune vicepreședintele pentru linia de modele Kevin Giek. „Un rezultat grozav. Testul de autonomie din California de Sud a demonstrat în mod impresionant cât de eficient este Taycan-ul modernizat. Continuăm să ne concentrăm pe strategia noastră de „călătorie rapidă’ pentru mobilitatea electrică: opriri scurte de încărcare asociate cu autonomie ridicată în lumea reală datorită conducerii eficiente.”

Testul a fost efectuat în condiții de zi cu zi. Doisprezece reprezentanți ai mass-mediei internaționale au condus patru exemplare Porsche Taycan și un Taycan Cross Turismo timp de trei zile pe autostrăzile Interstate 405 și 5, între Los Angeles și San Diego. Echipele au condus la viteza maximă de 75 mph permisă legal, care coresounde cu aproximativ 120 km/h. Toate cele patru mașini de testare au fost echipate cu Performance Battery Plus, cel mai performant sistem de alimentare.

Porsche Cross Turismo 4 cu anvelope de 21 de inchi a avut o autonomie de până la 512 km. Porsche Taycan Turbo a parcurs până la 555 km cu anvelope de aceeași dimensiune. Porsche Taycan 4S pe anvelope de 20 de inci a reușit până la 552 km cu o singură încărcare a bateriei. Porsche Taycan cu tracțiune spate și anvelope de 19 inchi a reușit 587 km – cel mai impresionant rezultat. Temperatura exterioară a fost în jur de 26 de grade Celsius. Autostrada a fost uscată în primele două zile de test și foarte umedă în ultima zi.

Mașinile au fost încărcate la Electrify America Charger din Torrance/Los Angeles. Aporsche Taycan a demonstrat o putere de încărcare de peste 300 kW și a fost capabil să se încarce de la 10 la 80% în mai puțin de 20 de minute.

Marca germană a asamblat aproape 150.000 de exemplare ale seriei Porsche Taycan de la începutul producției. Principalele piețe pentru acest model sunt în prezent SUA, Marea Britanie, Germania și China.

Adaugă un comentariu