Noul Suzuki S-Cross a fost lansat oficial – primul exemplar a sosit deja în România

Noul model Suzuki S-Cross se recomandă ca un SUV în adevăratul sens al acronimului. În urma lansării oficiale internaționale, filiala din România a constructorului japonez ne-a surprins cu o prezentare locală a modelului.

Partea frontală a SUV-ului este dominată de grila de mari dimensiuni cu un finisaj piano black. Alături de aceasta pot fi observate farurile cu tehnologie LED. De asemenea, mașina beneficiază și de stopuri LED și de un kit exterior cu elemente din plastic negru, pentru a accentua caracterul SUV. La lansare, mașina este disponibilă în opt nuanțe ale caroseriei: Titan Dark Gray, Cosmic Black, Canyon Brown, Cool White, Energetic Red, Sphere Blue, Silky Silver Metallic și Solid White.

Conform designului, mașina se prezintă a fi mai masivă decât este în realitate. Noul S-Cross are o lungime de 4.300 de milimetri, o lățime de 1.785 de milimetri și o înălțime de 1.580 de milimetri. Spațiul interior generos este ajutat de ampatamentul de 2.600 de milimetri, în timp ce garda la sol măsoară 175 de milimetri. Tot la capitolul dimensiuni putem include și portbagajul. Acesta vine cu o capacitate modulabilă cuprinsă între 430 și 1.230 de litri.

La interior, designul Suzuki a fost modernizat considerabil, însă, din fericire, nu renunță la butoanele fizice. Ecranul multimedia ocupă acum partea centrală superioară a planșei de bord și măsoară 9 inchi în diagonală. Sistemul beneficiază o cameră cu vedere panoramică și de suport pentru conexiunile Apple CarPlay și Android Auto. O altă mențiune specială o merită și plafonul panoramic, a cărui deschidere maximă ajunge la 560 de milimetri, o valoare rar întâlnită pentru orice mașină.

Sub capota modelului japonez identificăm un propulsor de 1,4 litri turbo (cod motor K14D), ce dispune de tehnologie mild-hybrid cu 48 V. Acesta vine cu 130 CP și cu un cuplu maxim de 235 Nm, disponibil între 2000 și 3000 rpm. Motorul poate fi cuplat fie alături de o transmisie manuală cu șase trepte sau de o cutie automată cu șase trepte. Ambele variante exprimate anterior pot fi configurate alături de un sistem de tracțiune integrală Allgrip. Accelerația 0-100 km/h a versiunii cu tracțiune față este de 9,5 secunde, în timp ce tracțiunea integrală va fi mai lentă cu 0,7 secunde pentru a realiza același sprint. Performanțele nu sunt diferite în cazul transmisiilor, iar viteza maximă a tuturor versiunilor este de 195 km/h. Consumul combinat conform ciculului de testare WLTP variază între 5,3 l/100 km (tracțiune față, cutie manuală) și 6,1 l/100 km (tracțiune integrală, cutie automată).

Lista sistemelor de asistență este cuprinzătoare și include frânarea autonomă cu detecție a pietonilor, cruise control adaptiv (cu funcție Stop & Go pentru mașinile care dispun de cutie automată), asistență la păstrarea benzii de circulație, recunoaștere a semnelor de circulație, monitorizarea unghiurilor moarte, precum și Rear Cross Traffic Alert.

Potențialii clienți vor putea testa noul Suzuki S-Cross la toate reprezentațele din România începând cu a doua jumătate a lunii viitoare.

Adaugă un comentariu