Tata Nano a murit! Cea mai ieftină mașină din lume nu se mai fabrică

Tata Nano a murit încet și trist. Cea mai ieftină mașină nouă din lume nu se mai fabrică, iar asta se întâmplă după luni în care producția sa a scăzut de la o săptămână la alta.

Cât costă cea mai ieftină mașină funcțională din România pe site-urile de specialitate? Ce poți să-ți iei cu 350 de euro?

Tata Nano a fost prezentat în 2008 și a fost de atunci și până acum cel mai ieftin autoturism din lume. În mod bizar, cea mai populară variantă de Tata Nano a fost cea mai scumpă versiune a acestui model. Practic, clienții au demonstrat că nu erau interesați neapărat de un preț minim, ci și de anumite dotări fără de care nu avea sens să îți cumperi o mașină.

Anul trecut, Tata Nano a fost construit în doar 275 de unități, o cotă de producție mai mică decât la un producător de lux, în timp ce luna iunie i-a adus daor o unitate fabricată. În mod evident, cei de la Tata au reunțat la Nano și nici măcar nu au anunțat public acest lucru. În schimb, datele de producție și  vânzări au fost observate în comunicatele de presă ale companiei care prezentau cotele de producție defalcate pe modele.

Masini economice pentru oraș: cele mai bune oferte

Tana Nano ar fi trebuit să debuteze pe piață încă din 2008, dar a avut probleme încă de la început și a ajuns să debuteze în 2009. Reputația sa nu era prea bună oricum, iar problemele de siguranță și de fiabilitate nu au ajutat acest model să prindă mai multă tracțiune pe piața din India.

Ratan Tata, președintele Tata Motors, l-a gândit pe Nano drept o alternativă rezonabilă pentru familiile care erau nevoite să își transporte copiii pe motociclete cu ataș sau pe scutere. Acestea din urmă nu erau noi, ci rulate, iar Ratan Tata s-a gândit că poate să îmbunătățească siguranța rutieră din India oferind o mașină la preț de motocicletă.

Ai nevoie de permis pentru trotinetele electrice?

După ani de proiectare și diferite idei încercate, cei de la Tata Motors au reușit să ajungă la cea mai simplă formă a unui autoturism și l-au lansat pe Nano. Din păcate, nu a fost suficient, deoarece Tata Nano a fost adresat clasei de mijloc din India, care a preferat să economisească bani și să cumpere o mașină dezirabilă, nu expresia minimă a unui autoturism.

5 mașini perfecte pentru oraș care costă sub 10.000 de euro

Adaugă un comentariu