Uneori, deși eforturile inginerilor și designerilor ajung la forme remarcabile, peste ele se așterne uitarea: Pontiac GTO/Holden Monaro

Ultima platformă tehnică având indicativul V – dotată cu tracțiune spate și motorizări amplasate longitudinal în față (inclusiv V6) – de la Opel/Vauxhall s-a aflat sub caroseria seriei Opel/Vauxhall Omega B1/B2 (1986-2004). În pofida certelor calități dinamice cărora puțin le lipsea pentru a fi la nivel BMW, aproape nimeni a regretat dispariția seriei de clasă mare Opel. Parcă numele „Omega' (semnificând „sfârșitul') a fost ceva predestinat.

Urmare a politicii GM de transfer de componente între mărcile grupului, respectiva platformă tehnică s-a mai aflat (printre altele) și sub caroseriile seriilor Cadillac Catera, Pontiac GTO și Holden Monaro. Spre deosebire de Omega și de toate celelalte variante propuse sub diverse mărci aparținând GM, Pontiac GTO și Holden Monaro au avut caroserii de tip coupe.

În vremurile în care oamenii doreau să conducă și nu să încredințeze conducerea unor sisteme de asistare s-a născut genul gran-turismo. De obicei, era vorba despre coupe-uri ale mărcilor premium care ofereau un anume grad de comoditate la bord, pe lângă performanțele destul de ridicate pentru specificul unei utilizări stradale. Pontiac GTO și Holden Monaro se înscriu tocmai în acest gen, chiar dacă nu purtau sigle premium patentate. În plus, aceste coupe-uri din ofertele GM „overseas' aveau motorizări V8 aspirate în variante de 5,7 l (LS1, 350 CP) și 6,0 l (LS2, 400 CP). Opțiunile privitoare la cutiile de viteze: manual cu 6 trepte sau automata cu 4 trepte.

Poate interesează pe cineva: pe designerul variantei coupe a caroseriei GM/platformă V îl chema Tony Stolfo și lucra la Holden (Australia). Eleganța și fluiditatea profilului specific GTO/Monaro amintesc de creația unei mult mai notorii case de design, anume Pininfarina – vorbim despre coupe-ul Peugeot 406 (care nu poate fi trecut la GT-uri tipice, neavând motor amplasat longitudinal și tracțiune spate).

În atenția doritorilor europeni de mașini clasice din spectrul youngtimer, notăm că singura opțiune disponibilă pentru tema de astăzi rămâne Pontiac GTO (Holden și Vauxhall Monaro au avut volanul pe dreapta).

Adaugă un comentariu

Articole similare