România devine eco: cu cât au crescut vânzările de mașini electrice

vezi galeria foto

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a publicat cifrele pe luna ianuarie în ce privește vânzarea de mașini ecologice în România. În timp ce autoturismele 100% electrice au avut parte de o ușoară creștere, hibridele plug-in aproape că nu mai sunt cumpărate deloc.


35 de mașini electrice au fost comercializate pe piața autohtonă în ianuarie 2019, potrivit datelor furnizate de APIA. Se constată astfel o creștere de 12.9% față de cifrele înregistrate în ianuarie 2018, când românii au cumpărat 31 astfel de vehicule.

Smart este favoritul românilor, la acest capitol, cu 14 unități vândute în luna ianuarie a acestui an. e-Golf și e-Up! i-au propulsat pe cei de la Volkswagen pe locul 2, cu un total de 9 autoturisme comercializate. Podiumul este completat de Nissan, care a vândut în România 6 unități Leaf.


Pe de altă parte, vânzările de mașini plug-in hybrid sunt în cădere liberă. Doar 12 astfel de vehicule au cumpărat românii în ianuarie 2019, spre deosebire de ianuarie 2018, când au achiziționat 49. Declinul este de 75%.

Volvo este liderul acestui clasament suprinzător de sărăcăcios, cu numai 7 mașini vândute. Constructorul suedez este urmat de Mini (3 unități) și Land Rover (2 unități).

 

Citește și:

Probabil cel mai absurd hibrid pe care îl vom vedea vreodată

Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?


Break versus SUV: Care este cea mai bună alegere pentru tine?

Cum să reduci costurile cu reparațiile mașinii?

Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?

Bucureștenii vor plăti impozite mai mari

 

În schimb, o creștere masivă se constată în segmentul autoturismelor hibride fără încărcare la priză: 275 de exemplare au cumpărat românii în ianuarie 2019, ceea ce înseamnă o creștere cu 143% față de aceeași lună a anului trecut.


Lider detașat la acest capitol este Toyota, care domină segmentul hybrid cu 244 de unități vândute. Lexus îl urmează, cu 15 autoturisme, iar Ford și Kia împart locul 3 grație celor 9 mașini comercializate de fiecare.

Conform APIA, cele mai populare mașini în rândul românilor sunt cele cu motor pe benzină, care au o cotă de piață de 63,1%. Autoturismele diesel sunt a doua cea mai frecventă alegere, cu un procentaj de 33,2%. În schimb, doar 3,6% dintre români au optat pentru mașini ecologice (electrice, plug-in hybrid și hibride).


Practic, suntem la polul opus față de Norvegia, capitala mondială a mașinilor ecologice. În 2017, aceasta a devenit prima țară din lume în care s-au cumpărat mai multe mașini electrice și hibride decât vehicule echipate cu motoare care necesită combustibili fosili.

 

Sursa foto: maxpixel.net

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE