Volkswagen Passat Variant, probleme cu testul elanului (VIDEO)

Versiunea mai încăpătoare a lui Passat pare că are probleme în a-și juca gabaritul în condiții de forță majoră.

Citește și:

Trece venerabilul Trabant testul elanului? Rezultat socant

Euro NCAP: Care este mașina cu cele mai bune sisteme de asistență?

În cazul în care există lume care nu știe originea testului elanului, iată o foarte scurtă istorie: a apărut în Suedia în anii ’70 și presupune simularea evitării unui obstacol inopinat. Cu drumuri care străbăteau ținuturi împădurite, întâlnirile dintre șoferii suedezi și elani erau mai dese decât și-ar fi dorit oricare dintre părți. Cel puțin așa spune povestea.

În zilele noastre, acest test simulează mai degrabă evitarea unei mașini care dă cu spatele, sau a unui pieton care țâșnește în fața mașinii și se oprește în loc, obligând șoferul la o manevră de eschivă. Testul elanului a devenit renumit la finalul anilor ’90, odată cu prima generație de Mercedes-Benz A-Class, care l-a picat în mod dureros.

Între timp, producătorii auto au dezvoltat sisteme de asistență electronică al căror rol este menținerea orientării autovehiculului în momentul unor astfel de manevre bruște, iar publicațiile – precum km77.com – și-au făcut un obicei din a testa noile modele pentru a vedea cum se descurcă.

Un exemplu mai puțin strălucit este noua generație Passat în versiune break, care își ține cu greu trasa în cazul testului elanului, efectuat la o viteză de 77 km/h. În condițiile impuse de testare, puntea spate a mașinii iese în lateral mai mult decât ar trebui, ceea ce face revenirea pe bandă cu atât mai dificilă, așa cum clipul de mai jos ne arată.

La o viteză cu doar 3 km/h mai mică, VW Passat Variant reușește să se păstreze între conuri pe segmentele delimitate, cu toate că nu o face nici aici cu maximum de ușurință. Sigur, la o viteză așa mare toate modelele testate se chinuie să-și mențină compactitatea – iar faptul că reușesc nu este decât o altă victorie tehnologică.

Adaugă un comentariu