Audi A8 PHEV: Liniște, vă rog!

Rar mi-a fost dat să experimentez un asemenea nivel de tranchilitate la interiorul unei mașini. Secretul: sistemul plug-in hybrid de la bordul versiunii facelift a lui Audi A8.

Știi sentimentul acela când parcă îți țiuie urechile atunci când te afli într-un loc cu liniște deplină? Ei bine, l-am experimentat pe deplin la interiorul versiunii facelift a lui Audi A8 60 TFSI e.

Sigur, am mai condus mașini din această clasă până acum, însă niciuna cu alimentare (parțial) electrică, un aspect definitiv care recomandă din start achiziția motorizării plug-in hybrid pentru un rafinament de top din partea celui mai mare sedan din paleta de la Ingolstadt.

Dar înainte de a vorbi despre experiența de la interior, trebuie să trecem în revistă schimbările aduse de proaspătul facelift. În partea frontală, A8 a primit o grilă ceva mai lată în partea inferioară și un set de faruri noi. În cazul acestora, nu doar grafica a fost împrospătată, ci și tehnologia, acestea dispunând acum de circa 1,3 milioane de microoglinzi, care le transformă, practic, în două videoproiectoare extrem de puternice, capabile să afișeze informații direct pe carosabil. Partea din spate a primit stopuri cu tehnologie OLED, care produc un „dans' spectaculos la fiecare încuiere sau descuiere a mașinii.

Imediat după închiderea discretă a ușilor cu soft close, ești întâmpinat la interior de o atmosferă serenă, care este întreruptă, în mod plăcut, doar de către sistemul audio Bang & Olufsen Premium 3D, o opțiune relativ ieftină de 1.364 de euro, dar un „must-have' pentru orice pasionat. Totuși, prețul sistemului audio pălește în fața tapițeriei din piele nappa cu accente albastre, parte din pachetul Audi exclusive, care te va „ușura' de 9.877 de euro. Totuși, un fleac pe lângă prețul total de listă al acestei mașini care se învârte în jurul valorii de 170.000 de euro, după ce mașina a fost binecuvântată cu bifarea aproape completă a listei de dotări opționale.

Dar stai, parcă se aude ceva! Este doar sistemul de climatizare, care, atunci când pornește, deschide automat aeratoarele de pe planșa de bord, un spectacol demn de un sedan de clasă mare. Povestea afișajelor de aici ne este cunoscută de la celelalte modele din gamă. În continuare, acestea emit o scurtă vibrație și un „click' satisfăcător după ce ai realizat o comandă. Parcă nu îți mai pare rău că butoanele fizice sunt atât de rare. Totuși, sunt de părere că ornamentele tip piano black nu își au locul aici.

Pe locurile din spate, unde ar trebui să stea orice proprietar de Audi A8 care se respectă, ai parte de tot confortul clasei business: banchetă cu unghi reglabil, masaj pentru picioare și un set de tablete, fiecare cu diagonala de 10,1 inchi, care dispun de Netflix preinstalat, iar dacă te gândești că singura chestie care îți lipsește este un PlayStation 5, ți-l poți aduce de acasă, îl alimentezi de la priza de 230 V și îl conectezi direct prin HDMI la unul dintre monitoare. Viața e frumoasă când ai bani!

Iar dacă pur și simplu îți dorești să citești o carte, lumina din tavan dispune și ea de tehnologie Matrix LED, ceea ce înseamnă că nu îl vei deranja pe șofer.

Apropo de șofer, el se va simți foarte bine pe locul său. Mulțumită direcției integrale, mărețul A8 se simte din spatele volanului asemenea unei compacte, cu unghiuri de virare cel puțin impresionante.  Tot aici, șoferul poate fi temperat și fără să îl rogi asta, printr-un feedback pe care îl simte la nivelul pedalei de accelerație. Mașina analizează în permanență condițiile de drum și îi sugerează când ar trebui să încetinească, oferindu-i un mic „ghiont' piciorului drept.

Mai mult decât atât, parcursul inteligent al mașinii este dat și de relația cu frânarea regenerativă, care este aplicată automat atunci când te apropii de un sens giratoriu sau de un semafor de culoare roșie.

Dar dacă totuși ai nevoie să ajungi repede la destinație, A8 60 TFSI e te ajută cu drag și în acest caz. Mașina accelerează fără efort până la 100 km/h în doar 4,9 secunde, în ciuda masei de 2,3 tone. Puterea totală se ridică la 462 CP, cifră compusă din puterea untosului propulsor V6 turbo și de către motorul electric cu 136 CP, însă cuplul maxim de 700 Nm impresionează cel mai tare aici alături de agilitatea nesperat de bună pentru un astfel de vehicul.

Așa cum era de așteptat, trecerea dintre electric și termic se realizează fără niciun fel de semn din partea mașinii, procesul fiind rafinat la rang de artă. Pentru versiunea facelift, Audi a operat schimbări la nivelul acumulatorului, capacitatea acestuia fiind crescută la un brut de 17,9 kWh, fiind suficient pentru un rulaj maxim de circa 60 km în condiții de liniște apăsătoare.

Dar, din păcate, portbagajul are în continuare o dimensiune puternic redusă în cazul acestei versiuni, 390 l în loc de 505 l, cât este în cazul versiunilor neectrificate.

Suspensia pneumatică inteligentă oferă o amortizare de vis a imperfecțiunilor din asfalt, în ciuda jantelor de 20 de inchi, iar sistemul de frânare îți dă încredere deplină cu discurile cu diametru de 400 mm pe puntea din față.

Și totuși, câtă atenție a atras această mașină? Aproape zero, iar acesta este motivul pentru care îți dorești un astfel de vehicul. Pentru ceva mai țipător, trebuie să privești în ograda concurenței.

 

Prima impresie

Versiunea plug-in hybrid a lui Audi A8 duce liniștea și rafinamentul pe noi culmi în lumea sedanurilor de clasă mare. Din păcate, acumulatorul „mănâncă' 115 litri din capacitatea portbagajului.

 

Date tehnice

Motor V6, turbo + motor el. – Cilindree 2995 cmc – Putere 340 CP între 5000 și 6400 rpm (termic) + 136 CP (electric) – Putere sistem 462 CP – Cuplu max. 700 Nm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu 8 tr. – L/l/h 5190/1945/1471 mm – Masă proprie 2.310 kg – Portbagaj 390 l – 0–100 km/h 4,9 s – Viteză max. 250 km/h – Consum 1,8-2,2 l/100 km + 22,1-23,8 kWh/100 km – Emisii CO2 41-49 g/km – Preț de la 99.100 de euro*

*Pentru motorizarea 50 TDI. Momentan, A8 60 TFSI e nu se află în configuratorul din România.

 

Verdict

Motorizarea plug-in hybrid se potrivește de minune cu versiunea împrospătată a lui Audi A8. Este un sedan de lux extrem de rafinat, care se poate transforma aproape instantaneu într-o rachetă devoratoare de kilometri.

Adaugă un comentariu