BMW i3 Range Extender: Amintiri din viitor

Gama i a BMW pare desprinsă din viitor și, într-un fel, chiar este. Acum, viitorul este disponibil în România, pentru oricine și-l permite. Primul test cu i3 Range Extender.

Gama i de la BMW este o prezență neobișnuită chiar și printre mașinile electrice. Folosirea materialelor avansate, ca plasticul ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) pentru celula pasagerilor, dar și tehnologiile moderne integrate fac din cele două modele adevărate vitrine tehnologice ale viitorului mobilității.

BMW i3: Ce oferă?

Cu o lungime de 4,0 metri și o înălțime de 1,56 metri, BMW i3 are proporții de monovolum, iar acest lucru se traduce printr-un spațiu interior foarte aerisit și o poziție de ședere înaltă. Mobilierul minimalist contribuie la senzația de spațiu, în timp ce lipsa tunelului median lasă mai mult loc pasagerilor din spate. BMW i3 oferă spațiu absolut suficient pentru patru persoane, cu un portbagaj tipic pentru clasa mică, având un volum de 260 de litri, care poate fi extins la 1.100 de litri prin rabatarea spătarului banchetei (fracționat 50:50).

Dezvoltat de la început ca un model cu propulsie electrică, BMW i3 este pus în mișcare de un motor electric sincron, care dezvoltă o putere maximă de 125 kW (170 CP), cu o putere utilă tipică de 102 CP. Acesta este alimentat dintr-o baterie Li-Ion cu capacitatea de 18,8 kWh. Modelul testat de noi dispune și de un range extender, un generator antrenat de un motor cu doi cilindri de 647 cmc, care dezvoltă 38 CP. Acesta nu este destinat să încarce bateria sau să propulseze mașina, dar asigură suficient curent pentru a păstra nivelul de încărcare a bateriei în condiții normale de rulare. În felul acesta, autonomia inițială de aproximativ 140 – 200 km poate fi extinsă până la peste 300 km, fiind limitată de capacitatea rezervorului de benzină, care are numai 9 litri.

Modelul nostru cu range extender accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde (fără range extender, valoarea scade la 7,2 secunde), împingându-și cu multă hotărâre ocupanții în scaune. Avântul sportiv al lui i3 poate fi temperat (și autonomia proporțional mărită) prin selectarea modurilor economice Eco Pro și Eco Pro+ ale selectorului Drive Select, care adaugă, fiecare, 20 km la autonomie. Viteza maximă este limitată la 150 km/h, o valoare care permite inclusiv parcurgerea de pasaje pe autostradă.

BMW i3: Cum se conduce?

În trafic, BMW i3 se simte foarte agil, senzație accentuată și de direcția incisivă. Raportul optim al maselor (50:50 între față și spate) asigură un comportament neutru în viraje. Fiind un model cu propulsie spate, i3 asigură exact doza de plăcere a conducerii pe care o așteptăm de la un model BMW. Apăsarea pedalei de accelerație produce un flux constant de putere, până la viteza maximă. Această liniaritate se datorează soluțiilor tehnice adoptate pentru motorul electric, care poate atinge o turație maximă de 11.400 rpm.

Specific lui BMW i3 este modul de control „cu o singură pedală“. Logica de control a sistemului de rulare este astfel gândită încât ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație să cupleze recuperarea de energie. Practic, la viteze de oraș, cel de la volan nu trebuie decât rareori să apese pedala de frână, în majoritatea cazurilor decelerația asigurată la eliberarea pedalei de accelerație fiind suficientă pentru oprirea mașinii. Aceeași operație executată la viteze mari determină activarea funcției de coasting, i3 economisind astfel energia. Dozarea pedalei de accelerație este foarte liniară, aceasta fiind, de altfel, cheia unui stil de conducere eficient.

BMW i3: Cât costă?

Din acest an, România este a 50-a piață în care este disponibilă noua gamă „i“ a BMW. Astfel, modelul BMW i3 are un preț care pornește de la 36.828 de euro cu TVA (versiunea cu range extender costă cu 5.952 de euro mai mult). Pentru hibridul i8, BMW anunță un preț de pornire de 138.260 de euro cu TVA inclusă. În plus, BMW anunță un pachet de servicii pentru posesorii de modele i, care includ accesul la o rețea dedicată de stații de încărcare, instalarea unor stații de încărcare speciale la domiciliu și oferirea unui automobil de schimb pentru călătoriile lungi, în cadruil programului BMW 360.

Verdict
Gama „i“ a BMW propune o nouă abordare a temei automobilului electric. BMW i3, disponibil acum și în România, propune agilitatea tipică a unui BMW la un preț foarte competitiv. Range extenderul, deși scump, elimină stresul autonomiei reduse.

 

Adaugă un comentariu

Cauta masina