BMW X5 xDrive45e: Briceagul elvețian

Puține mașini se pot apropia de pachetul propus de BMW X5 45e. Acesta aduce lux, confort, rafinament, dar și eficiență dacă este exploatat corect. Să-l băgăm în priză!

Pentru a aprecia pe deplin această mașină trebuie să ascunzi cifrele de consum din instrumentarul de bord și din ecranul central. De ce? Pentru că doar aceste cifre (mari) îți pot răpi din sentimentul sublim pe care îl ai când conduci acest vehicul plug-in de excepție.

Să depășim totuși subiectul consumului, mărturisind că, atunci când are bateria descărcată, acest colos de aproape 2,5 tone poate consuma chiar și 30 l/100 km în mediul urban. Destul de departe de cifrele WLTP de 1,3 l/100 km. Dar explicația este simplă. În acest regim, excelentul propulsor cu șase cilindri (cod motor B58B30C) lucrează intens pentru a reintroduce curent electric în acumulatorul uriaș al sistemului.

Tocmai de aceea ar fi de preferat să pui mașina la încărcat după fiecare călătorie. Și cât de lungă poate fi o călătorie în mod exclusiv electric? Realist vorbind, acumulatorul de 24 kWh (capacitate brută – aproximativ cât o mașină electrică de clasă mică) este suficient pentru circa 70 km, o valoare fabuloasă pentru un astfel de vehicul. Sigur, poți seta mașina să mențină starea de încărcare la un anumit nivel pentru a conduce în regim 100% electric doar atunci când ai nevoie.

În cele patru zile cât a fost mașina la redacția AUTO BILD, am reîncărcat acumulatorul de două ori. Prima dată de la priză cu încărcătorul furnizat împreună cu mașina (în aproximativ 12 ore de la o priză de 220V), iar a doua oară în mers, în drum spre munte. La coborâre, am plecat cu acumulatorul de la 100% și am parcurs exact 100 km în regim electric, dar să nu uităm că drumul în pantă creează condiții optime pentru condusul electric.

În ceea ce privește rafinamentul sistemului hibrid, X5 45e mi-a depășit toate așteptările. Schimbul diferitelor regimuri de mers se realizează total, fără vibrații și sunete. În esență, te simți de parcă ai conduce un vehicul electric în mare parte din timp. Dacă punem la socoteală și suspensia pneumatică adaptivă cu reglare a înălțimii (dotare standard la xDrive45e), parcursul tău pare că se realizează întotdeauna pe asfalt de cea mai bună calitate.

Oricum ar fi, acest exemplar a fost configurat pentru confort, deoarece a primit echiparea xLine în favoarea cunoscutului „pachet M'. Interiorul a fost înnobilat cu tapițerie din piele albă Vernasca, cu ornamente interioare din lemn de plop și cu esențialele elemente din sticlă Swarovski (Crafted Clarity).

Dar asta nu înseamnă că nu poate merge și tare. Dacă selectezi modul Sport și apeși cu sete pedala de accelerație, mașina va accelera rapid și liniar, bazându-se pe toți cei 394 CP ai sistemului hibrid. Însă, oricât ți-ai dori să mergi tare, X5 45e nu e despre asta, răsplătindu-te cumva pentru momentele când conduci în regim 100% electric, așa cum orice vehicul PHEV care se respectă ar trebui să o facă. Vei fi atât de fericit, încât aproape că nu vei observa că portbagajul are cu 150 l mai puțin decât în cazul versiunilor normale.

Totuși, trebuie să vorbim și despre preț, iar suma rotundă cu șase caractere a exemplarului de față nu ar trebui să te sperie, deoarece chiar și vehiculele de ordinul unui VW Arteon pornesc de la peste 50.000 de euro în formă PHEV.

 

Prima impresie

Dacă ai un singur loc în garaj, versiunea plug-in a lui BMW X5 îți va satisface toate nevoile. Însă, dacă nu-l încarci, consumul de benzină te va doborî.

 

Date tehnice

Motor L6, turbo + motor electric integrat în transmisie – Cilindree 2998 cmc – Putere 394 CP (total sistem): 286 CP termic + 113 CP electric – Cuplu max. 600 Nm – Transmisie tracțiune integrală, cutie automată, 8 tr. – L/l/h 4922/2004/1745 mm – Masă proprie 2.435 kg – Portbagaj 500–1.720 l – Acumulator 24 kWh – 0–100 km/h 5,6 s – Viteză max. 235 km/h – Consum 1,3 l/100 km (WLTP) – Autonomie electrică 84 km (WLTP) – Preț de la 79.671 de euro

 

Verdict

În toate sensurile posibile, BMW X5 este un briceag elvețian remarcabil. Te poartă în cel mai fin confort, în liniște deplină, dar poate deveni o adevărată brută dacă ai de gând să-i folosești toți cei 394 CP.

Adaugă un comentariu