Dacia Duster versus Suzuki Vitara: ce să alegi?

Mulți clienți de mașini noi se află în fața unei liste lungi atunci când își caută o mașină nouă din clasa SUV-urilor. Lista se scurtează când bugetul se apropie de 20.000 de euro, iar lucrurile sunt și mai simple atunci când tracțiunea integrală este obligatorie pentru următoarea mașină.

Important! Toți șoferii trebuie să citească

Mi s-a stricat mașina. Pot să merg la service? Ce spun autoritățile

Tocmai de aceea, am decis să trecem în revistă avantajele și dezavantajele celor două modele între care ajung să aleagă clienții cu un buget situat în jurul a 20.000 de euro, adică Dacia Duster și Suzuki Vitara. Ambele au fost deja testate în Revista Auto Bild România, iar Vitara a primit un test dedicat la noi pe site, deci sunteți deja familiarizați cu fiecare model în parte.

Dacia Duster versus Suzuki Vitara: avantajele și dezavantajele lui Duster

În raport cu Suzuki Vitara, Dacia Duster are un avantaj în materie de preț, precum și în ceea ce privește unghiurile de atac și de degajare. Garda la sol a unui Suzuki Vitara AWD este de 185 de milimetri, în timp ce Duster 4×4 are o gardă la sol de 210 milimetri. Acest avantaj este cel mai bine simțit odată ce ai părăsit drumurile pavate, iar pe teren accidentat, cei 25 de milimetri suplimentari pot face diferența dintre trecere fără griji și nevoia de a primi ajutor din exterior.

Dacia l-a antifonat mai bine pe Duster odată cu a doua generație, iar calitatea materialelor și a finisajelor a crescut semnificativ în raport cu predecesorul său. Modelul din Mioveni se poate înfrunta cot la cot cu Vitara și din acest punct de vedere, iar mulți vor considera modelul argeșean câștigător la o primă vedere.

Sigur, încă există suprafețe care nu au fost îmbunătățite dramatic față de predecesor, dar se vede clar o îmbunătățire și anumite elemente sunt realizate mai bine în Duster decât găsim la Vitara. Cel mai facil exemplu? Fețele interioare ale portierelor au un finisaj superior la Duster în comparație directă cu Vitara, iar acest lucru nu este doar o impresie tactilă, ci poate fi văzută cu ochiul liber când apeși pe butonul de comandă a geamurilor electrice — în Vitara se va mișca subtil fața din plastic a portierei, pe când la Duster nu se va întâmpla acest lucru.

Pe lângă avantajele din off-road, Duster iese în fața lui Vitara și la confort pe șosea. SUV-ul de la Dacia absoarbe mai bine denivelările și se simte mai confortabil în orice situație. Sigur, asta înseamnă și o direcție mai puțin incisivă ca a lui Vitara, dar diferența pălește când te gândești la un SUV fără ambiții deosebite de performanță.

Dacia a plusat în 2019 cu introducerea unui nou motor alimentat cu benzină, 1.3 TCe, oferit în versiuni de 130 și 150 de cai-putere. Noi l-am testat pe cel din urmă și tot pe acesta vi-l recomandăm dacă tot faceți efortul financiar de a cumpăra un automobil nou. Propulsorul face casă bună cu transmisia cu 6+1 trepte, iar consumul său este suficient de mic încât să nu-ți tulbure contul bancar.

Un alt avantaj al lui Duster în fața lui Vitara este capacitatea portbagajului, care este de 467 de litri pentru Duster, respectiv 375 de litri pentru Vitara. Diferența la nivelul capacității rezervorului de carburant este de numai trei litri, iar aceasta vine tot în favoarea lui Duster, care poate primi 50 de litri de benzină.

În materie de performanțe ale propulsorului, Dacia Duster 1.3 TCe 150 vine, în mod evident, cu 10 cai-putere în plus față de o Vitara echivalentă, precum și cu un cuplu motor de 250 Nm. Și acesta este superior celor 220 Nm asigurați de unitatea 1.4 turbo din dotarea lui Vitara. Apropo de performanțe dinamice declarate, Suzuki Vitara poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 10,2 secunde și să atingă o viteză maximă de 200 km/h. Duster are nevoie de 10,6 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă este de 197 km/h. Diferența este mică și în avantajul lui Vitara, dar aceste date nu ar trebui să fie atât de importante pentru clientul unui SUV de 20.000 de euro.

Ce consum are Dacia Duster 1.3 TCe 4×4?

În cadrul testelor noastre, am înregistrat un consum de 8,5 litri la sută în traficul din București cu Dacia Duster 1.3 TCe 150 CP 4×4, în condiții de trafic relaxat, după orele uzuale de aglomerație. În funcție de aglomerație, consumul poate să ajungă la 11.2 litri la sută, dar acest lucru se întâmplă în contextul în care pornești la drum din cea mai aglomerată zonă a Capitalei și circuli în regim bară-la-bară preț de două ore.

Cel mai mic consum realizat la bordul lui Duster cu motorul menționat mai sus a fost de 4,9 litri la sută în regim extraurban, însă acesta este doar un minim pe care l-am atins pe un traseu liber și fără a exagera cu accelerația. Dacă vei circula pe un traseu mai lung, te poți aștepta la un consum de 5,5-6 litri la sută dacă presari și câteva depășiri, dar păstrezi un stil de rulare temperat și concentrat pe economia de carburant. Pe autostradă, în treapta a șasea și rulând cu 130 km/h, Duster 1.3 TCe afișează aproape 2.800 rpm și consumul se stabilizează la 8,2 litri la sută. Valorile sunt bune având în vedere garda la sol a modelului din Mioveni și aerodinamica penalizată de forma și înălțimea sa.

Dacia Duster versus Suzuki Vitara: avantajele și dezavantajele lui Vitara

Principalul avantaj al lui Vitara în raport cu Duster vine la nivelul ofertei de transmisii: modelul nipon poate fi configurat într-o  versiune cu transmisie automată și cu tracțiune integrală. Clientul primește o transmisie automată cu șase trepte în acest caz, iar aceasta include și un set de padele pe volan.

Din păcate, Dacia încă nu oferă o variantă cu transmisie automată și tracțiune integrală pentru Duster pe piața din Europa. Există o transmisie automată de tip EDC (două ambreiaje) în gama Duster, dar este incompatibilă cu sistemul 4×4.

O altă diferență de punctat între Vitara și Duster intră la capitolul design, unde modelul nipon poate fi configurat și cu un plafon în culoare contrastantă, iar această opțională costă 800 de euro în plus la momentul realizării comenzii. Spre comparație, vopseaua metalizată costă 400 de euro în plus față de standard în gama Vitara, pe când în gama Dacia te va costa 310 euro ca să alegi o nuanță de culoare metalizată.

Cât despre dotările punctuale, vă sfătuim să faceți o incursiune în cofiguratorul fiecărei mărci pentru a vedea cât vă costă o configurație fix așa cum o doriți. Noi vă șoptim în cască faptul că echiparea Spirit din gama Vitara este apropiată de Seria Limitată Orange din gama Duster.

Clienții de Duster pot să opteze pentru o colantare parțială post-achiziție dacă doresc un efect similar, dar puțini optează pentru asemenea modificări stilistice, semn că sunt deja împăcați cu designul lui Duster.  Iar acest punct este important pentru mulți, așadar fiecare trebuie să decidă pentru el dacă preferă mai mult aspectul lui Vitara în locul lui Duster și invers.

Suzuki punctează bine și la nivelul scaunelor din față, care sunt superioare celor găsite în Duster în ceea ce privește susținerea laterală și confortul, iar acestea pot fi reglate să stea ceva mai jos decât în cazul unui Duster. Șoferii care trec de la un hatchback la primul lor SUV s-ar putea să aprecieze o poziție ceva mai joasă la volan. Și la conducere, Vitara se apropie mai mult de un hatchback decât de un SUV.

De asemenea, lista de dotări este mult mai generoasă pentru Suzuki Vitara. În echiparea de top, acesta beneficiază de faruri cu tehnologie LED și de un plafon panoramic cu dublă deschidere. Ambele sunt indisponibile pe Duster. Modelul nipon mai are în plus și pilot automat adaptiv, sistem de frânare automat și un număr mai mare de airbaguri, printre care se află și airbagul pentru genunchi.

Cel mai mare avantaj al lui Vitara în fața lui Duster este clasarea obținută la testele EuroNCAP, dar această veste vine cu un asterisc. Modelul nipon a obținut cinci stele de siguranță când a fost testat în 2015, pe când Duster a obținut doar trei stele de siguranță în 2017.

Din păcate pentru Duster, sistemul de punctaj de la EuroNCAP s-a schimbat în 2016, cu mici modificări și în 2017, deci toate testele derulate înainte de 2016 nu sunt comparabile direct cu rezultatele obținute ulterior.

Schema de testare EuroNCAP s-a schimbat din nou la începutul lui 2018, deci ar fi fost necesară o retestare a ambelor modele pentru o comparație directă. Două exemple în acest sens sunt mai mult decât grăitoare: Alfa Romeo Giulietta a fost retestată în 2017 și a primit trei stele de siguranță, după ce la testul din 2010 a primit cinci stele de siguranță — platforma sa tehnică nefiind schimbată în această perioadă. Fiat Punto a trecut în 2017 printr-o experiență similară, primind zero stele EuroNCAP în 2017, iar experiența s-a repetat în 2018 cu sora de platformă Panda. În trecut, ambele modele Fiat menționate mai sus aveau o clasare mai bună la testele EuroNCAP, de peste trei stele.

Ce consum are Suzuki Vitara S 1.4 Allgrip ?

Suzuki spune că Vitara S 1.4 Allgrip poate obține, în condiții optime de trafic (standardul WLTP), un consum mediu mixt de 7 l/100 km. Consumul mediu urban indicat de Suzuki este de 6,1 l/100 km. Noi am reușit, în testele noastre, să obținem un consum urban de 10,2 l/100 km, care ar fi putut fi redus, într-un trafic de București într-o zi de duminică, la 9 l/100 km.

Diferența dintre consumul declarat (5,5 l/100 km) și cel real (6,7 l/100 km, în testul nostru) este mai mică în cazul itinerariilor extraurbane. Pe autostradă, acesta de învârte în jurul valorii de 7 l/100 km.

Dacia Duster versus Suzuki Vitara prin Programul Rabla

Vestea bună este că ambele modele pot fi comandate prin Programul Rabla, iar bonusul de la statul român este identic pentru ambele, respectiv 6.500 de lei.

Duster oferă motorizarea 1.3 TCe 150 cu tracțiune 4WD doar pe versiunea de echipare de top — Seria Limitată Orange — cu un preț de achiziție de 20.250 €. Cumpărat prin programul Rabla, Duster 1.3 TCe cu tracțiune integrală ajunge la 18.910 €.

Prețul recomandat de producător pentru Suzuki Vitara S 1.4 Allgrip MT6 — în echiparea Luxus, cea testată de noi — este de 21.960 €. Cu reducerea de 1.340 € disponibilă prin programul Rabla, cea mai generos dotată Vitara ajunge la 20.620 € — depășind ușor bugetului de 20.000 €.

Altfel, Vitara 1.4 Allgrip MT6 poate fi cumpărată începând de la 19.000 € (în echiparea Passion) — sau 17.660 € dacă este cumpărat folosind voucher Rabla.

    Tudor says:

    Oricând as alege Duster, noul Vitara e total altceva decât a fost predecesorul sau Grand Vitara, nu are reductor etc. Duster-ul e super mașină la un cost rezonabil.

    Emil says:

    E super buna alegerea cu Duster… Plange lumea ca ajunge cu ea la service din primul an de achizitie! Nu vezi ca influenteaza lumea sa cumpere Duster acest site? Iti scoate ochii cu nimicuri ca e mai bun Dusterul decât Vitara! In realitate… E diferența mare in favoarea Vitarei

    Tudor altul says:

    Vitara este hibrid. Și consumul este mai mic. Accelerează in 8 secunde la 100 km/h. Și este mult mai ușoară, ara doar 1200 kg. Plus garanție 10 ani. Amănunte….

    Dragos says:

    Consumul e mai mic pentru că motorul e mai slab. Dacă motorul era mai slab la duster ati fi criticat ca e mai slab.

    Vitara e la fel de hibrid ca popa.

    Si dusterul accelereaza in 8 secunde pana la sută la ora. Ambele date din fișa tehnică sunt subevaluate, la ambele marci, din motive clare sper pentru toata lumea. De altfel, la o greutate aproape identică, cu un motor mai puternic si o aerodinamica similară, ar fi culmea sa iasa dusterul mai prost la accelerație, s-ar încălca niște legi ale fizicii.

    Vitara castiga într-un singur loc în mod onest si clar, la echiparile superioare si la automata… in rest castiga detasat duster.

    Gabriel says:

    Reclama mascata pentru Duster.

    Gabriel says:

    As vrea sa adaug câteva puncte în favoarea Suzuki
    Suzuki volan piele VS Duster volan musama
    Butoane volan iluminate
    Butoane Cruise control pe volan
    Display central incorporat frumos în bord
    Cotiera comoda
    Buton încălzire scaune accesibil
    Display instrumente bord color
    Reglaj faruri electric
    10 ani garanție motor + turbina + cutieviteza

    Tudor says:

    Am avut un Duster, 4×4 dci, generația anterioară si in 5 luni si 25000 de kilometri nu am făcut decât revizia. Cand l-am luat avea un an jumătate si 60000 km. Era si generația anterioara celei de acum. Am făcut cu un Grand Vitara un drum de București, într-adevăr era mașină de teren, dar noul model nu are nimic in comun ce cel vechi, doar numele.

    Dan says:

    Am condus ambele masini si diferentele exista, atat la confort cat si la accesorizare.
    Ati comparat modelele 4×4?
    La portbagaj Duster 4×4 are 410l (nu 467), diferenta scade.
    Nu ati mentionat nimic de modurile de lucru 4×4, care la Vitara sunt mult mai complexe, sport, snow, mud. In mod sport, Vitara se comporta admirabil.
    La versiuni de echipare apropiate diferenta de pret s-ar putea sa va surprinda si sa fie in favoarea Vitarei.
    Ca gabarit comparatia s-ar preta mai bine intre Duster si S-cross, ambele fiind la limita inferioara clasei de SUV-ri compacte, in timp ce Vitara este clar in categoria Captur & co.

    Marian says:

    de ce daciile au doar 3 stele la testul EURONCAP? se fac tot felul de modificari estetice
    dar siguranta pasagerilor in caz de acciddent e lasata de o parte . Pacat !

    Grigore says:

    multe briz brizuri dar nimic despre testul EURONCAP .
    Cate stele a primit Dusterul.?
    Mult mai important decat facelifturile este siguranta pasagerilor in caz de accident.
    Ia spuneti fratilor cate stele are Dusterul ,sa va aud!

Adaugă un comentariu