Test Drive BMW M3: Cele două fețe ale lui M3

Noul BMW M3 a fost așteptat cu destul de multă neîncredere. Trecerea de la motorul V8 aspirat la un L6 biturbo și sporul de doar 11 CP nu promiteau prea multe. Și totuși …

BMW nu a dezamăgit niciodată când a venit vorba de sportivitate și cu atât mai mult când a fost vorba despre un model ce poartă emblema M. Faptul că bavarezii aveau să renunțe la propulsorul V8 aspirat pentru M3/M4, care rămâne unul dintre cele mai apreciate de acest fel din istorie, nu a făcut decât să creeze dubii despre cum avea să se comporte cel mai sportiv model de clasă medie din segment. Însă noi l-am condus și avem cifrele performanțelor lui M3 tipărite atât la nivel subiectiv, cât și cu aparatură profesionistă.

 

Motorizare – BMW M3

Prima impresie este că nu trebuie să vă lăsați păcăliți de faptul că motorul are cu doi cilindri mai puțin. Propulsorul L6 de 3,0 litri este supraalimentat cu două turbine, ceea ce îi permite să ofere o valoare de cuplu cu peste 30% mai mare decât la modelul anterior (500 Nm) și în plus, turația maximă trece de 7500 rpm, ceea ce vine ca un bonus în condițiile în care un motor turbo nu poate atinge, în general, turații înalte. La acestea se adaugă faptul că turbinele sunt menținute la o turație ridicată în mod anticipat accelerațiilor, încât golul turbo este complet anulat.

drive test bmw m3 (5)

 

În practică, noul motor nu arată nici-un fel de slăbiciune și este foarte elastic la turații joase, entuziasmant la turaț­ii medii și se comportă ca un motor din motorsport la turații înalte. El reușește să ob]ină un deziderat perfect, indiferent de regimul în care este utilizat și trage nebunește de fiecare dată când îl soliciț­i. Așadar, vechiul V8 a murit, trăiască noul L6 biturbo. Singurul aspect care ne face să regretăm vechiul propulsor este sunetul, care acum nu se ridică la același nivel. Mai mult, el este ușor amplificat prin sistemul audio și pare real, dar pentru că știi asta deja îl resimți ca fiind sintetic.

Afară, evacuările se aud furtunos, uneori cu pocniturile specifice rateurilor, dar M3 rămâne foarte civilizat la acest capitol. Cutia cu dublu ambreiaj și 7 trepte (oferită opțional pentru 4.105 euro cu TVA), denumită acum M-DCT, este extrem de rapidă și pare că nu are puncte slabe, mai ales că nu este doar rapidă, ci știe și să fie domoală și fluentă atunci când mergi liniștit. Totuși, M3 impresionează cu dinamica și agilitatea pe care le propune. Totul se î­ntâmplă de parcă ar fi controlat mental de șofer, care este contopit cu senzațiile transmise de mașină. Direcția, deși electrică, este o prelungire a simțurilor celui de la volan, iar comportamentul la limită, deși evident supravirator, este predictiv, controlabil și rămâne un deliciu. Față de vechiul model, M3 este mai ușor cu circa 80 kg, are axul cardanic din CFRP, la fel ca și plafonul și un echilibru pe punți perfect, de 50/50. Luate separat, aceste aspecte nu par importante, dar împreună fac din noul M3 un sportiv pur care continuă cu succes tradiția renumelui pe care îl poartă.

 

Verdict – BMW M3

Este incredibil cât de versatilă poate fi această mașină. Este ca supereroul care ziua lucrează la ziar, iar noaptea salvează planeta. Ahh, și am uitat – arată absolut senzațional.

 

Fișă tehnică BMW M3

[table id=491 /]

Adaugă un comentariu