Audi A6 55 TFSI quattro: Revoluţie în clasa business

După ce la Geneva am făcut cunoştinţă cu noul Audi A6, acum a venit timpul primelor experienţe la volan. Iată cum a decurs călătoria alături de cel mai aşteptat sedan de business al momentului.

Dacă designul exterior al noului audi a6 nu-ţi poate smulge mai mult de o admiraţie reţinută, deschiderea portierei are un efect wow care îl poate paraliza pe cel care aşteaptă aceeaşi abordare precaută şi în interior. Oficialii mărcii au lăudat „cockpitul ca de concept al celei de-a opta generaţii a modelului, dar ceea ce am simţit noi cu adevărat se poate compara doar cu o vizită la bordul Starship Enterprise. Cam mult, poate, pentru o categorie de clienţi care apreciază mai puţin schimbările şi tehnologia.

Dar să trecem peste şocul cultural provocat de cockpitul high-tech al lui A6 şi să vedem cum ne-am împăcat cu noul concept de operare şi inflaţia de ecrane tactile din interior. Probabil că cel mai mult va dura până vei configura diferitele sisteme şi reglaje ale maşinii după propriile dorinţe, ulterior acestui punct operarea şi interacţiunea cu maşina devenind joacă de copil. Literalmente. Un copil nu va avea nicio problemă în a intui drumul corect în păienjenişul de meniuri. Atingerea comenzilor de pe ecrane (liber configurabile prin drag-and-drop, exact ca la o tabletă sau telefon mobil) provoacă un feedback tactil şi sonor care simulează destul de bine atingerea unui buton fizic (intensitatea este, de asemenea, reglabilă). O altă posibilitate, pentru cei care vorbesc una dintre limbile înţelese de sistem, sunt comenzile vocale. Chiar dacă interfaţa grafică poate fi setată în limba română, comenzile vocale sunt o altă poveste, dar putem spune că, pentru limba engleză, se pot da comenzi prin vorbire naturală – îmi este foame, vreau la toaletă etc. iar maşina va oferi soluţii corespunzătoare (o listă cu toaletele publice din apropiere, spre exemplu). Totul ok? Nu neapărat. Urmele degetelor sunt foarte vizibile pe ecranele glossy, iar în lumina soarelui, vizibilitatea nu este perfectă.

După ce am făcut pace cu interfaţa sistemului de infotainment şi am reglat tot ce era de reglat, a venit momentul să ne bucurăm, în sfârşit, de cei 340 CP puşi cu dărnicie la dispoziţie de motorizarea V6 pe benzină. Şi ce bucurie! Audi A6 în această configuraţie accelerează ca un dragster. O apăsare energică a pedalei de acceleraţie te lipeşte fără speranţe de spătarul fotoliului confortabil, cutia cu dublu ambreiaj schimbă treptele rapid, fără smucituri, aşa cum îi stă bine unui transportator de lux.

Pentru prima oară, întreaga gamă de motorizări disponibile pentru noul A6 este electrificată. În cazul motorizărilor cu şase cilindri, cum este şi aceasta din test, sistemul mild-hybrid funcţionează la 48 de volţi. Un starter/alternator antrenat prin curea cooperează cu bateria Li-Ion cu capacitatea de 10 Ah, oferind funcţie de coasting la viteze între 55 şi 160 km/h, în timp ce sistemul start&stop opreşte motorul termic încă de la 22 km/h. |n timpul decelerărilor, sistemul recuperează până la 12 kW de energie. |n practică, este miraculos ca maşina să păstreze constantă viteza după ce ridici piciorul de pe acceleraţie, în timp ce economia de combustibil pe care o aduce sistemul hibrid poate ajunge la 0,7 l/100 km în traficul real.

Noul A6 dispune de direcţie integrală, cu roţile din spate capabile să se rotească până la 5 grade. Astfel, la viteze de până la 60 km/h, roţile din spate sunt direcţionate invers faţă de cele din faţă, rezultatul fiind o manevrabilitate impresionantă pentru o maşină de aproape 5 metri. Diametrul de bracaj este redus astfel cu până la un metru. La peste 60 km/h, roţile din spate sunt direcţionate în direcţia de bracare a volanului, pentru o stabilitate direcţională impresionantă.

Totuşi, caracterul seren al noului A6 se dezvăluie abia în primul viraj. Niciodată nu vei avea o emoţie, A6 păstrează traiectoria aleasă întocmai ca un tren pe şine, dar nici nu te va impresiona prin agilitate. Masa de peste 1,8 tone (inclusiv şoferul) este un impediment serios, dar nici direcţia nu este setată foarte sportiv. Totul este relaxat, totul denotă calm şi serenitate, o impresie care se potriveşte foarte bine cu interiorul somptuos.

Patru tipuri de suspensie pot fi configurate pe A6, de la cea standard cu arcuri de oţel, la cea pneumatică, cu o versiune sport şi una cu amortizoare adaptive, disponibile, de asemenea, pe lista de opţionale. Noi am avut la dispoziţie versiunea pneumatică, al cărei confort remarcabil completează inspirat caracterul echilibrat al acestui Audi.

Verdict

Noul Audi A6 este cu adevărat impresionant, fie că vorbim de eleganţă, de ambianţa Sci-Fi a interiorului sau de confortul suveran. Cu motorizarea pe benzină 55 TFSI, reuşeşte să impresioneze şi în plan dinamic.

Adaugă un comentariu