CONTACT: VW Beetle 1.6 TDI – Broscuta economica

Dupa ce s-a promovat ca un sportiv cu motoare turbo pe benzina, Beetle este acum disponibil in cea mai economica varianta a sa. Am testat Beetle 1.6 TDI.

 Poate ca este o surpriza pentru multi, dar montarea primului propulsor diesel pe “broscuta” nu a avut loc in era moderna a acesteia. In anul 1951, VW a construit doua modele prototip pe care le-a echipat cu un motor diesel cu o cilindree de 1,3 litri. Acesta avea o arhitectura  boxer, era racit cu aer si nu folosea nicio metoda de supraalimentare, fiind aspirat. Desi nu se cunosc date exacte despre putere, VW a renuntat la acest concept din cauza faptului ca, la testele de acceleratie realizate la Nürburgring, “broscuta” diesel a atins 100 km/h in… 60 de secunde. Dar cum arata vremurile moderne pentru Beetle? Total diferit.

Astazi, Beetle ne arata ce inseamna virtutile moderne cu un propulsor diesel ce utilizeaza tehnologie de ultima generatie. Dupa primele teste, calculatorul de bord ne arata, in traficul real, un consum de sub 6 l/100 km, iar acesta nu este singurul aspect care ne bucura. Modul in care “impinge” acest diesel este, de asemenea, foarte placut. Fata de bunicul sau, acesta are un cuplu maxim ce nu suporta comparatie si accelereaza fara probleme chiar si la deal, in treapta a patra, la 80 km/h, cam cum accelera VW 1300 in treapta a doua la 30 km/h. Diferentele sunt evidente si la interior. Beetle-ul modern ofera o paleta bogata de echipamente si este foarte atent lucrat in interior, in contrast total cu „broscuta“ clasica. 

Deci, acest Beetle este doar pentru economie? Nicidecum! Stie sa faca asta foarte bine, dar atuurile sale se regasesc in faptul ca se conduce placut, motorul sau este vivace, trage viguros la orice turatie si impresioneaza placut chiar si la viteze ridicate. Totusi, exista si o latura care nu ne place nici noua si probabil nici voua. Echipat cu motorul diesel de 1,6 litri si 105 CP, Beetle are un pret de 17.893 de euro cu TVA in echiparea Basis. Asadar, transformarea lui Beetle intr-un obiect modern, cu un stil care poate concura fara nicio problema la acest capitol cu emblemele retro Fiat 500 si Mini are pretul sau. Insa, cine vrea sa fie deosebit la volan trebuie sa-si regândeasca lista, oricum scurta, de modele care intra in aceasta categorie.

DATE TEHNICE

MOTOR: L4, cilindree 1598 cmc, putere maxima 105 CP/4400 rpm, cuplu maxim 250 Nm/1500 rpm. TRANSMISIE: spate, cutie manuala cu 5 trepte. DIMENSIUNI: L/l/h 4280/1810/1485 mm, ampatament 2535 mm. PERFORMANTE: 0-100 km/h 11,5 s, viteza maxima 180 km/h, consum mediu 4,4 l/100 km, emisii CO2 119 g/km.

taguri
Adaugă un comentariu