#DrivenLady: Passion overdose – Interviu Ada Stoica

Ada este foc, pasiune, viteză, ambiție, curaj! Când vorbești cu ea, începi să simți că trăiești, când o asculți, deja te gândești că, prin comparație, viața a trecut degeaba pe lângă tine. Acesta este sentimentul pe care îl am de fiecare dată când stau de vorbă cu Ada.

Ada nu stă, nu așteaptă să se întâmple lucrurile, ci se implică 1000% în aducerea pasiunilor ei în realitate, iar apoi le trăiește la maximum! Cum o vezi, atât pe ea, cât și ce îi iese din mintea, sufletul și mâinile ei creative, începi să vibrezi și cumva totul începe să se întâmple cu o viteză mai mare. Aceasta este energia pe care o inspiră Ada!

 

Cum a luat naștere brandul AS Art Wear? Care sunt viziunea și misiunea acestui brand?

Dintotdeauna m-a atras moda, hainele colorate și croiurile atipice. În momentul în care am lansat brandul AS Art Wear, toți prietenii mei m-au susținut și mi-au spus că acest business mă reprezintă în totalitate. Totul a început de la un gând „cum ar fi…’, iar perioada maternității a fost cea care m-a împins să îmi urmez visul. Am prins curaj și am făcut pași pentru a deveni designer vestimentar în perioada în care mă aflam în concediu de creștere a copiilor. Am urmat cursuri de specialitate, m-am documentat, iar după 3 ani am pus bazele AS. Am închiriat un spațiu cochet aproape de centrul orașului, iar împreună cu 3 colege ne desfășurăm activitatea zilnic. Gândim tipare, onorăm comenzi, discutăm cu clienții, căutăm materiale de calitate, îmi urmez pasiunea și toate acestea le fac fără a simți că muncesc nici măcar un minut.

Misiunea brandului AS Art Wear este de a inspira și încuraja oameni cu pasiuni să poarte ceea ce îi reprezintă.

 

Îmi doresc ca hainele create de mine să fie purtate de persoanele care își doresc să își crească încrederea în sine, dar și de acele persoane care știu exact ce își doresc, cu pasiuni și visuri. Îmi place să spun că eu creez haine autentice cu personalitate. Dacă tot vorbim de visuri, visul meu este să ajung în punctul în care voi crea haine pentru tunerii din toată lumea, din Japonia în special. Să particip la evenimente auto-moto din toată lumea, iar colegii de concurs să îmi devină prieteni și clienți, să poarte ținutele AS.

 

Care sunt satisfacțiile, dar și provocările dezvoltării unui business nișat în zona de fashion în România?

Ca și designer vestimentar, nu există bucurie mai mare pe plan profesional decât atunci când vezi la un eveniment sau în oricare alt loc oameni purtând piesele vestimentare gândite și realizate de tine. Am o mulțumire sufletească enormă și sunt mândră de ceea ce am reușit să fac. Am pornit pe acest drum doar cu un vis, multă ambiție și curaj. M-am lăsat purtată de pasiunile mele și de necesitățile oamenilor, în viața de zi cu zi, în ceea ce privește garderoba. Am creat haine ieșite din comun și nu am căutat să copiez tipare. Îmi place să risc, cu gândul că am două variante: ori voi pierde, ori voi surprinde plăcut. Iar pentru mine, o pierdere este un câștig. Pentru că deja am făcut un pas, am încercat și oamenii m-au observat.

Ideea este că piața din România este destul de competitivă în ceea ce privește zona de fashion, dacă există și putere financiară, clar există și succes. Eu vorbesc din punctul de vedere al unui pasionat care a urmat cursuri și și-a expus hainele pe umeraș. Urmăresc anumite standarde și am anumite pretenții, mă adresez clienților cu un buget peste medie, și asta într-adevăr este o provocare.

Oamenii caută haine unice, atipice, speciale, dar majoritatea nu înțeleg întregul proces din spatele acelui produs – câte ore stă la pictat și uscat, cum este croit și de unde a luat naștere ideea tiparului, ce materiale se folosesc și cât costă un metru liniar, de ce dincolo este mai ieftin… ies la iveală frustrări atât din partea clientului, dar și din partea designerului. Tocmai de aceea este important să te adresezi oamenilor potriviți, în locurile și momentele potrivite.

Eu mă implic foarte mult, mă consum atunci când întâmpin anumite situații și iau totul personal. Există o linie foarte fină între viața personală și cea profesională, iar eu de multe ori o încurc. Însă continui să îmi urmez pasiunea.

 

Cum este femeia care se îmbracă de la AS Art Wear?

Femeia care se îmbracă de la AS Art Wear are o personalitate puternică, interacționează mult cu oamenii, iar ținuta este foarte importantă pentru ea. știe exact ce vrea, este o femeie independentă, câștigă peste medie, iar investiția în imaginea ei este o prioritate. Atât ea, cât și soțul sunt pasionaț­i de raliuri, în timpul liber se plimbă cu motorul, călătoresc des împreună pe motor. Provocările pe care ea le întâmpină sunt faptul că nu îi plac uniformele (lucrează într-un domeniu în care uniforma este obligatorie) și nu îi place să meargă la cumpărături. Tocmai am dat un exemplu al unui profil de client ideal, pe care noi l-am recunoscut și regăsit în mai multe tipare de clienți. Tind să cred că sunt două extreme: cei puternici, care știu exact ce își doresc și cum vor să se îmbrace și cei introvertiți, care nu vor să iasă în evidență, dar vor să își expună pasiunea prin îmbrăcăminte sau accesorii, cumpără împinși de un impuls și poartă acea ținută la ocazii speciale.

Majoritatea clienților noștri sunt iubitori de motorsport și adrenalină, care caută să fie cât mai autentici și să iasă în evidență. Preferă cumpărăturile online și materialele de calitate superioară.

 

Ce înseamnă feminitatea pentru tine și cum se îmbină ideea feminității cu nișa aleasă de tine în fashion creation?

Vreau să încep prin a spune că am lansat o colecție de haine cu influențe aviatice, nuanțe kaki și picturi cu avioane și alte accesorii brodate. Practic, te duce cu gândul la o ținută serioasă, bărbătească. Mi-am dorit să îmi pun amprenta în propriul stil și să adaug o notă de feminitate, tocmai de aceea am adăugat unei salopete o trenă colorată din tulle. Sau am combinat tricourile Aviation cu fuste colorate din tulle. Am căutat să combin două extreme, rezultând o ț­inută interesantă, care intrigă și te inspiră.

Feminitatea este o stare de bine, de sine, personal, eu mă simt confortabil fiind feminină. Mă simt feminină atunci când mă aranjez, când mă îmbrac bine, când port tocuri.

O parte din ținutele mele adaugă o notă de feminitate, scot la iveală pasiuni, emoții și surprind stări. Poți purta o rochie mulată sexy, cu o pictură cu o fată atrăgătoare pe tocuri cu o cască în mână și deja ai dat de înțeles că ești o persoană vulnerabilă, dar puternică.

Din dorința de a mă simți în largul meu și cât mai feminină, am creat atât de multe ținute diferite, încât aș putea să îmi aleg în fiecare zi câte una timp de un an!

 

Care este prima mașină condusă de tine? Dar primul motor?

Locuind în afara Brașovului, prima mașină condusă de mine a fost Dacia papuc pe la vreo 4-5 ani când mergeam cu mama pe câmp și o rugam să mă lase să conduc eu, ea să mă asiste la pedale, nu prea ajungeam. Ha ha!

Acum serios vorbind, cam pe la 17 ani am început să merg cu mașina familiei, Nubira II, verde metalizat. Clar prin locuri retrase, nu ieșeam în trafic. Am așteptat cu nerăbdare să împlinesc vârsta de 18 ani doar ca să pot conduce legal. De luarea permisului nici nu s-a pus problema, de mică am fost pasionată și l-am luat din prima. Nubira II a fost mașina mea de suflet și de navetă, locuiam la 8 km de Brașov. Să vă spun o mică poveste. Când m-am înscris la școala de șoferi (categoriile A și B), tata m-a mințit că dacă o să iau permisul din prima o să îmi cumpere motocicletă. A venit ziua examenului, m-am întors fericită acasă și surpriză… mi s-a spus că este periculos să merg cu motocicleta și că nu voi primi niciodată. Desigur că nu m-am liniștit, cu bani împrumutați de la bunica, fără ca părinții să știe, mi-am cumpărat prima motocicletă, o Honda CB 500 din 1994, tot verde metalizat. Am dus-o în curtea unui amic, pentru că nu puteam să o duc acasă, am demontat-o cu el și am vopsit-o negru mat, așa visam eu să arate motocicleta mea.

 

Ce mașină conduci în prezent și de ce ai ales-o? Ce motor conduci în prezent și de ce l-ai ales?

În prezent am rămas fidelă brandului Honda. După experiența cu numeroase branduri de-a lungul anilor, mașina actuală nu putea fi altceva decât o Honda Civic TYPE R mult visată; ea îmbină perfect nevoile mele și mă face să mă simt specială. Este o mașină impunătoare, jucăușă, perfectă pentru mine. Motocicleta care a urmat după frumosul CB este o Honda CBR600RR, pe care de aproximativ 4 ani am modificat-o pentru circuit și o folosesc exclusiv la antrenamente și competiții.

 

Care este mașina visurilor tale și de ce? Care este motorul visurilor tale și de ce?

Mașina visurilor mele este un Porsche 964, modificat și personalizat pentru mine de către tunerul japonez Akira Nakai. Nakai-san este un personaj mondial, este chemat prin toată lumea pentru a modifica Porsche-uri. Sunt un mare fan al lui, îi urmăresc activitatea și de curând am achiziționat o păpușă în miniatură care poartă o salopetă roșie cu brandul firmei lui RAUH-Welt Begriff. Am creat o salopetă identică și în realitate, am îmbrăcat-o special pentru unboxingul realizat cu coletul achiziționat. Din 200 de păpuși puse la dispoziție spre vânzare, eu am prins nr. 91. Mă simt o norocoasă.

La o motocicletă anume nu m-am gândit. Poate că îmi este greu să mă decid. Momentan sunt fericită să urc în șa, oricare ar fi ea.

 

Care sunt accesoriile care nu îți lipsesc niciodată din mașină pentru a-ți ușura condusul?

Mănușile de condus, care sunt și un accesoriu feminin și autentic, că tot vorbeam de feminitate. Am realizat câteva perechi personalizate în atelier, la comandă, și mă gândesc să le adaug pe site. Încă nu m-am decis, vreau să creez un model inedit.

Mănușile de condus adaugă o notă de eleganță și feminitate.Sunt realizate din piele naturală, pe diferite culori, protejează mâinile și ajută la o bună poziționare a mâinilor pe volan.

 

Care sunt lecțiile pe care le-ai învățat în trafic? Dar lecțiile pe care le-ai învățat în viață?

Mereu ceilalți pot fi imprevizibili, fii tu intuitiv. Și, desigur, atenție la motocicliști, viața are prioritate.

În viață, pentru mine, totul are sens atât timp cât dăruiești iubire celor din jur și iubești ceea ce faci. Oricât ai încerca să realizezi imposibilul, atât timp cât nu ești împăcat cu tine și nu iubești viaț­a, nu poți fi câștigător.

 

Ce sentiment ai când ești la volan? Dar pe motor?

Deja simt furnicături în stomac când aud această întrebare. Sunt o persoană extrem de activă, care încearcă să facă foarte multe lucruri și se agită constant să realizeze diverse. În momentul în care sunt în mașină, doar eu cu ea pot spune că am momentul meu și simt că mă relaxez chiar și pentru o scurtă perioadă de timp. Este o descărcare energetică de tot ce am acumulat până în momentul acela și mă încarc pentru ceea ce mai urmează.

Pe motor este extrem de greu de descris în cuvinte… cum am spus la începutul interviului, iau totul foarte personal și motorul simt că este evadarea mea din lumea aceasta. În momentul în care am plecat de pe loc, am închis totul în mintea mea; nu vreau decât să mă bucur de aer, de vânt, de insecte, în momentele acelea prețuiesc totul la un alt nivel. Practic este o conștientizare a vieții, a tot ceea ce ne înconjoară și eu mă bucur din plin de asta.

 

Te-ai aflat vreodată într-o situație în care ai fost discriminată la volan? Cum ai gestionat-o?

Din fericire, nu și consider că în 2022 este greu să-ți dai seama când o mașină este condusă de o femeie. Multe dintre noi mergem cel puțin la același nivel cu bărbații, ne alegem mașini cu personalitate. Rămân plăcut surprinsă când călătoresc prin țară și observ femei la volanul tot mai multor mașini deosebite, sport, „atipice’ unei femei.

 

Care este outfitul tău preferat și de ce?

Combinezonul de curse și salopetele AS Art Wear RACE, care surprind industria motorsportului.

Salopetele au fost motivul pentru care a luat naștere AS Art Wear. Îmi doream să gândesc, să creez, să vizionez cât mai multe salopete cu croiuri diferite și cu elemente care să mă pună în valoare. Îmi doresc că aceste salopete să ajungă la cât mai mulți pasionați de motorsport, colegi din branșă, care își doresc să iasă în evidență și să poarte ceea ce îi reprezintă.

 

 

Care sunt planurile de dezvoltare atât personal, cât și profesional?

Pe plan personal am stabilit la începutul anului un calendar competițional pe care, din motive tehnice în mare parte, nu am putut să îl respect; însă îmi doresc să am parte de cât mai multe antrenamente anul acesta și să particip la evenimente motorsport.

Profesional, îmi doresc să cresc brandul AS Art Wear, vreau ca hainele create de mine să ajungă în cât mai multe magazine fizice din toată Europa.

 

Ce te motivează să mergi înainte?

În primul rând familia, apoi pasiunea. Pasiunea pentru motorsport și modă. Mă consider o persoană energică, activă și destul de pozitivă, de aceea motivația îmi vine natural. Bineînțeles că există momente în viața mea când procrastinez și amân multe lucruri din planul profesional, dar având copii încă mici vreau să fiu lângă ei când au nevoie de mine. Încerc să găsesc un echilibru între rolul de mamă – soție – pilot – antreprenor, nu pot să zic că l-am găsit, dar simt că sunt pe drumul cel bun. Am nevoie să învăț ce este răbdarea, de fel tind să grăbesc lucrurile.

 

Care este istoria ta cu marca Honda, atât auto, cât și moto?

Cu motocicleta Honda CB 500 a fost dragoste la prima vedere și prima mea interacțiune cu marca Honda.

Apoi a urmat, după ceva timp, o Honda Accord, foarte frumoasă și furioasă și am ajuns la concluzia că „Honda este Honda’, nu are nevoie de altă descriere.

Type R-ul a fost mașina la care visam de mulți ani. Mi-a plăcut de pe vremea FN2-ului; apoi a urmat FK2, care îmi place foarte mult și astăzi, și desigur când s-a lansat ultimul model, FK8, am adorat designul din prima clipă… Ajunsesem să cunosc toate videourile de pe internet cu recenzii, teste realizate în comparație cu alte mașini din aceeași clasă. Aștept cu nerăbdare să sosească și Honda Rebel 500 în mica familie Honda.

 

Cum a fost la volanul noii Honda HR-V?

La volanul noii Honda HR-V m-am simțit tânără, feminină, dar și sportivă în același timp datorită formei îndrăznețe inspirate de coupé și detaliilor exterioare ale mașinii, care mi-au atras atenția de când am privit-o prima dată.

Adaugă un comentariu