Experiența Duster trăită și cu un litru

Economiile aduse de sistemul GPL sunt însemnate. Motorul cu trei cilindri este potrivit pentru șasiul lui Duster, dar nu te-am sfătui să pleci la munte cu mașina complet încărcată.

De data aceasta ne-am aflat la volanul Daciei Duster în varianta light și eco. Să-i dăm niște gaz!  Recunosc, am fost putin șceptic atunci când am primit cheile acestei mașini, însă mi-am amintit că nici Renault Captur nu se descurcă deloc rău alături de micul motor.

Am avut la dispoziție o versiune din 2020 a lui Duster. Față de modelul din 2021, aceasta venea cu o transmisie cu cinci trepte și cu un indicator de tip aftermarket pentru instalația GPL. Anul acesta, clienții primesc o integrare GPL-benzină de tipul celei întâlnite la noul Logan și o cutie manuală cu șase trepte care te va ajuta să economisești și mai mult.

Chiar și așa, timoneria vechii transmisii are un feeling foarte plăcut, iar etajarea treptelor nu te face să ceri încă o viteză, nici măcar pe autostradă. Ba chiar există un avantaj aici. Fiind motorul mai turat, am fost impresionați să aflăm că Duster nu rămâne în urmă aici, devansările efectuându-se ușor.

Însă datele problemei se schimbă dacă SUV-ul de la Mioveni este încărcat până la sarcina utilă de 479 de kilograme. Deci dacă ai de gând să-ți iei și socrii la munte, ar trebui să cotizeze măcar cu diferența de 1.250 de euro pe care o ai de plătit pentru dieselul de 1,5 litri cu 115 CP. Dar chiar și așa, nu vei ajunge la nivelul de economie pe care îl întâlnești aici. Nu ai un indicator de consum pentru GPL, dar poți parcurge aproximativ 400 de kilometri cu un plin de gaz, la care se adaugă și toată autonomia oferită de rezervorul pe benzină.

În celelalte zone, Duster rămâne la fel ca și până acum. Este un SUV croit pentru drumurile din România și te poartă în confort deplin chiar și în condiții de soft off-road.

DACIA DUSTER TCE ECO-G 100

Motor L3, turbo + sistem GPL  • Cilindree 999 cmc  • Putere max.  100 CP la 5000 rpm (GPL)  • Cuplu max.  170 Nm de la 2000 rpm (GPL)  • Transmisie  tracțiune față/cutie manuală, 5 tr. (2020), 6 tr (2021)  • L/l/h 4341/1804/1693 mm  • Masă proprie  1.292-1.311 kg  • Portbagaj  445-1.478 l  • 0–100 km/h 12,5 s  • Viteză max.  173 km/h  • Consum  7,3 l/100 km (GPL)
Preț de la 15.400 de euro

VERDICT
Iată că micul motor n-a reușit să-i știrbească deloc personalitatea lui Duster. Mai pui la socoteală și faptul că ajungi să conduci mai economic decât un diesel și ai în față un companion perfect pentru o familie care își dorește un SUV robust și practic.

Adaugă un comentariu