Ford EcoSport – Revizuit pentru pretențioși

Clienții vor SUV-uri. Mari, mici, cu siluetă de coupé sau, din contră, pătrățoase și conservatoare ca un off-roader adevărat, aceste modele acaparează în continuare piața într-un ritm crescând, an de an fiind lansate noi modele care se vând bine. Iar pentru marii producători, această evoluție a pieței a cam schimbat priorităț‌ile. Indiferent de tradiț‌ia pe care o aveau în producția de modele off-road, constructorii au investit în game dedicate de SUV-uri, umplând orice gol care i-ar putea trimite pe potenț‌ialii clienț‌i în showroomurile rivalilor.

Din acest punct de vedere, Ford cam ratase startul. Deși are o vastă experiență în producția de SUV-uri și pick-up-uri pe piața din SUA, Ovalul Albastru s-a limitat până recent să ofere un singur crossover compact pentru europeni, în persoana lui Kuga. Iar cum principalii rivali culeg deja roadele eforturilor de a lansa SUV-uri de mici dimensiuni, Ford a decis să aducă în Europa un model destinat inițial pieței din America de Sud: EcoSport. Lansat î‌ncă din 2012 pe unele piețe ale Bătrânului Continent, acesta a fost revizuit în acest an în urma feedback-ului primit de la clienți, prilej cu care Ford a început să comercializeze acest model și în România.

FordEcoSport_2015_07

Bazat pe platforma lui Fiesta, EcoSport se încadrează în tiparele clasei mici, având o lungime exterioară de 4,27 metri, incluzând aici și roata de rezervă de pe hayon. După actualizare, aceasta din urmă nu mai este obligatorie, putând fi înlocuită cu un kit de pană pentru cei care doresc un aspect mai curat pentru posteriorul mașinii.

Accesul în interior este bun, grație decupajelor largi ale portierelor, iar poziț‌ia la volan este așa cum și-o doresc clienț‌ii de SUV-uri  înaltă, oferind o vizibilitate perimetrală bună. Planșa de bord pare î‌mprumutată de la Fiesta, însă este suficientă o singură atingere pentru a sesiza calitatea mai slabă a materialelor plastice. În schimb, oferta de spațiu este bună, iar comenzile sunt ergonomice  sau, mai exact, familiare fanilor Ford. Revizuirea adusă lui EcoSport aduce și un sistem multimedia actualizat, cu ecran de 4,2 inchi, care inte-grează și un sistem de navigație. Spațiul în spate este decent, î‌nsă lăț‌imea banchetei este mai potrivită pentru doi pasageri. Portbagajul are un volum de 375 de litri și este accesat printr-un hayon cu deschidere laterală, ce poate fi blocat în orice poziție.

Cele mai importante modificări aduse lui EcoSport au vizat, însă, modul de rulare. Astfel, amortizoarele au fost schimbate cu unele mai ferme, garda la sol a fost redusă cu 1 cm, iar direcția este mai rapidă și mai precisă. Asta face ca micul SUV să se simtă mai agil și mai neutru pe viraje, compensând centrul de greutate ridicat.

EcoSport_41

Gama de motorizări cuprinde un diesel și două unități pe benzină. În cadrul testului organizat în Köln, am condus versiunea echipată cu premiatul motor 1.0 EcoBoost, în versiunea de 125 CP. Cuplat la o cutie manuală cu șase trepte, acesta oferă performanț‌e bune pentru micul SUV. Pentru cei cu porniri sportive, va fi oferită și o variantă cu 140 CP pe echiparea de top

Titanium S. În ofertă se mai găsește un benzinar de 1,5 litri și 115 CP (disponibil și cu transmisie automată Powershift), plus un diesel 1.5 TDCi de 95 CP. Deși silueta de SUV sugerează altceva, toate acestea sunt disponibile exclusiv cu tracțiune față.

Verdict:

Mic pe dinafară, dar neașteptat de spațios în interior, EcoSport este un crossover care intră cu ambiții mari pe piață. Iar cu poziț‌ia la volan î‌naltă și aspectul de off-roader serios (mai ales cu roata de rezervă pe hayon), acesta are toate șansele să se impună.

Adaugă un comentariu