HDI-ul V6 de 2,7 litri de pe Citroen C6, testat inainte de upgrade

Toata lumea cunoaste faptul ca francezii construiesc unele dintre cele mai confortabile automobile. Iar Citroen face parte, fara discutii, din acest club. Mai ales, daca luam in calcul si suspensia care, pana la urma, reprezinta personalitatea Citroen.

Ce spune Citroen despre viitorul sau motor 3.0 HDI V6?
Referitor la noul motor diesel HDI V6, anuntat de curand de catre Citroen, va putem spune ca va intra in dotarea modelelor C5 si C6. Constructorul informeaza ca acesta va avea emisii poluante mai mici, dar si un consum mai redus. Cilindreea actualului V6 HDI a fost marita la 3 litri, iar ca performante, noul bi-turbo V6 DPFS 240, ofera 240 CP/3.800 rpm si 450 Nm/1.600-3.600 rpm. Mai concret, consumul mediu comunicat de catre Citroen este de 7,4 litri/100 km, iar emisiile de CO2 au valoare de 195 g/km, noul motor indeplinind normele de poluare Euro 5.

Noul propulsor HDI V6 dispune de injectoare piezoelectrice, filtru de particule, geometrie variabila si o presiune de injectie de pana la 2.000 bari. Mai mult, noul propulsor este echipat cu un alternator care recupereaza energia pierduta la decelerari si franari.

Ce are de spus acum C6 cu actualul V6 2.7 HDI?
Revenind la modelul testat, nu va pot spune decat ca este unul dintre cele mai confortabile automobile pe care le-am testat si pe care le-am condus cu placere.

In cazul lui Citroen C6, design-ul este fara doar si poate spectaculos, inconfundabil si atragator. Aici, prin intermediul usilor fara rama, Citroen a pastrat stilul retro al modelelor cu care s-a consacrat in trecut, si ele exercitii inovatoare de design pentru acele vremuri. Iar cum Citroen C6 nu este un automobil pe care sa il vezi in fiecare zi, acesta atrage privirile curiosilor, chiar daca nu este un model aparut de curand. Asadar, liniile futuriste ale caroseriei il mentin inca pe C6 in topul automobilelor actuale.

Mai departe, la interior, vei intalni materiale de foarte buna calitate si finisari la fel de bune. In cazul modelului testat, culoarea bej a tapiteriei din piele, da cu siguranta un plus de prestanta interiorului foarte elegant, cu patru fotolii pentru demnitari interesati doar linistea lor. Scaunele beneficiaza de numeroase reglaje care, intr-un final, iti vor oferi ceea ce cautai: cea mai confortabila pozitie. Cel de la volan va gasi si el o pozitie de condus foarte comoda si va avea la indemana toate comenzile de care va avea nevoie. Printre acestea, instalatia audio care creaza o atmosfera placuta pentru pasageri, sau GPS-ul integrat care, din pacate, nu ofera informatii foarte complete in Romania, dar care te va duce sigur din Bucuresti la mare pentru ca stie cele mai importante drumuri din tara. 

Legat de interior, un detaliu aminteste, din pacate, de alte modele ale grupului PSA, nu la fel de scumpe: maneta pentru semnalizare, dar si cea pentru stergatoare.

Abordand si aspecte mai tehnice, trebuie spus ca tipul de suspensie cu care Citroen s-a consacrat in timp, pentru care a fost criticat nu de putine ori, dar si pentru care a insistat sa ramana in productie, este si aici prezenta, oferit un nivel ridicat de confort. Soferul poate opta pentru diverse setari ale acesteia. Dar dincolo de acest aspect, sistemul poate modifica in mod automat garda la sol si taria suspensiei, care poate fi adaptata in functie de timpul de carosabil pe care se ruleaza, dar si tinandu-se cont de viteza de croaziera, utilizandu-se anumiti senzori care culeg in permanenta informatii despre aceste detalii.

Motorul diesel HDI V6 care in curand va iesi din productie suna foarte placut si trage bine. Insa, imaginea lui poate avea putin de pierdut cand vine vorba de consum, aspect remediat, spune Citroen, odata cu introducerea viitorului V6 HDI. Numai ca, vorbind in prezent, ma gandesc ca cine isi doreste un astfel de automobil si dispune de banii necesari pentru achizitioanarea acestuia, este posibil sa nu fie ingrijorat de consumul mediu afisat. Prestatiile motorului 2.7 HDI V6 stau astfel: puterea lui maxima este de 208 CP/4.000 rpm, iar momentul maxim are valoare de 440 Nm/1.900 rpm. Motorul este cuplat la o cutie de viteze automata cu 6 trepte, care schimba onorabil si lin.

Cu toate ca datele motorului ar putea fi interpretate ca ale unui automobil cu veleitati de alergator, C6 nu este un sportiv. Are un motor puternic dar nu pentru liniute. Citroen C6 este automobilul care te duce in conditii de siguranta si confort, din punctul A in punctul B. Si aveti toate sansele ca dupa o calatorie care a pornit din Bucuresti, la frontiera cu Ungaria, sa aveti camasa nesifonata. Indiferent de viteza cu care rulezi, C6 iti da impresia de siguranta si confort. Chiar si la peste 160 km/h.

Lista cu dotari de serie este lunga pentru Citroen C6
Citroen C6 propune de serie, in versiune de echipare Excluzive (unica versiune de echipare), printre altele, climatizare bi-zona, sistem de navigatie color, 9 airbaguri (inclusiv pentru genunchii soferuluri), ABS + EBD + AFU, avertizor pentru depasirea benzii de rulare, ESP, ASR, faruri bi-xenon si spalator faruri, ornamente lemn sau tetiere active. Cu cateva optionale in plus, ca pachet scaune VIP (1.377 euro cu TVA), trapa (913 euro cu TVA), incalzire suplimentara programabila (619 euro cu TVA) si vopsea metalizata (696 euro cu TVA), Citroen C6 costa 55.120 euro (cu TVA).

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare