Infiniti FX – Revolutia de catifea

Dupa 20 de ani de activitate, Infiniti pune piciorul in Europa, inclusiv in Romania, cu o gama de patru modele: sedanul G37, coupé-ul G37, SUV-ul compact EX 37 si SUV-ul de clasa mare in doua versiuni, FX37 si FX50S.

Cu un succes deosebit peste Ocean, divizia de lux Infiniti reprezinta pentru Nissan ceea ce inseamna Lexus pentru Toyota sau Accura pentru Honda. Venita mai tarziu ca Lexus pe taram european, Infiniti patrunde mai in forta pe batranul continent decat a facut-o rivalul ei de la Toyota acum zece ani, oferind din start o gama de patru modele diferite, cu o specificatie speciala pentru piata europeana, total diferita de cea americana.

In acest fel, Infiniti va omori din fasa concurenta neloiala a importurilor gri. Modelele pentru Europa nu au doar setari diferite pentru directie, suspensie si frane. Diferentele sunt mult mai mari.

Specificatie tipica pentru Europa
Spre deosebire de America, unde este disponibila doar cutia automata cu cinci trepte, in Europa se va oferi standard cutie automata cu sapte trepte si comanda secventiala, care schimba la fel de lin ca la Mercedes Clasa S. Motorul V6 prezent pe toata gama are in specificatia europeana 3,7 litri si 320 CP, fata de 3,5 litri si 297 CP pentru piata SUA.

Unele detalii de interior, unele plastice si carpetele din velur sunt de calitate superioara la modelele europene. La toate acestea, se adauga garantia de 3 ani si 100.000 km si serviciul VIP, nedisponibile la importurile gri.

Modelul de top este SUV-ul de clasa mare FX, disponibil in doua versiuni: FX37 (in echiparile GT si S) si FX50S. Gama FX este un concurent direct pentru X6 de la BMW. A curs multa cerneala pe seama faptului ca X6 a inaugurat un segment nou de piata. Dar Infiniti avea un astfel de model de mai multi ani.

Noile versiuni FX37/FX50 inglobeaza tehnica de ultima ora si sunt mult superioare, tehnologic si calitativ, vechilor FX35/FX45. Ambele sunt construite pe platforma proprie Infiniti, botezata FM, aceeasi utilizata si de celelalte modele Infiniti.

Unic: roti directoare cu 4×4
Puntea fata este acum cu brate duble suprapuse, in locul celei de tip McPherson, rotile fata au fost montate mai in fata cu 35 mm, pentru o mai buna distributie a maselor pe punti, iar ecartamentul fata a fost largit cu 50 mm.

Ambele motoare sunt montate mai jos, pentru a cobori centrul de greutate, iar in spatele aripilor, prizele de aer, placute ca design, au si rol functional, reducand fortele ascensionale fata cu 5%. In premiera pe un SUV, FX50S este echipat cu roti spate directoare.

Rear Active Steering (RAS) permite rotirea cu pana la 1 grad a rotilor spate in sens contrar de cele fata, la viteze mici, si in acelasi sens cu cele fata, la viteze mari. Sistem similar celui introdus de BMW pe Seria 7, RAS asigura reducerea razei de bracaj (5,6 metri), o stabilitate mai buna si rezerve mai mari ale trenului de rulare la limita. La stabilitatea exemplara contribuie si sistemul de tractiune integrala ATTESA E-TS cu cuplaj electromagnetic ce distribuie cuplul motor intre 50-50% si 0-100% fata-spate si care lucreaza coordonat cu sistemul ESP si diferentialul blocabil de pe puntea spate. Nu exista in momentul de fata un alt SUV care sa combine tractiunea integrala cu roti directoare spate.

Un V8 complet nou, de varf
In FX50S, se realizeaza un mariaj perfect intre cutia automata cu 7 trepte si motorul V8 de 5 litri si 390 CP. Cu Adaptive Shift Control si a saptea treapta mai lunga, pentru reducerea consumului pe autostrada, cutia schimba extrem de lin, la fel ca la Mercedes Clasa S.

Treptele pot fi schimbate si manual ori cu ajutorul schimbatorului, ori de la padelele din magneziu din spatele volanului, caz in care schimbarile de trepte sunt mult mai rapide. Iar la retrogradare rapida, FX50S ofera un bonus: un sound superb, de bariton, al motorului V8, care dispune de un sistem de control al supapelor VVEL, combinat cu distributie variabila CV-TC.

Standard la FX50S, suspensia spate cu sistem de amortizare variabila CDC poate fi ajustata in doua pozitii: Sport si Auto.

Interiorul lui FX50S reinterpreteaza tema centralei de comanda, ale carei comenzi sunt amplasate orizontal, ca la un tren de mare viteza, combinata cu butoane clasice pentru sistemul audio si climatizare.

Instrumentele de bord sunt electroluminiscente, in alb si violet, iar deasupra centralei de comanda se afla un display de 8 inci (7 inci la FX37 GT si S). Scaunele sunt excelent configurate, au sustinere laterala foarte buna, reglaj mecanic pentru lungimea sezutului si sunt imbracate in piele de cea mai buna calitate, incalzite si ventilate.

Standard, scaunul soferului dispune de reglaje electrice pe 14 directii, iar cel al pasagerulu, pe 8 directii. In spate, este mai mult loc la cap ca in BMW X6, dar portbagajul este destul de mic, avand doar 410 litri.

Ambianta interioara premium
La prima proba de condus, FX50S se dovedeste extrem de agil si foarte placut de condus. Pozitia de condus e mai inalta decat intr-o limuzina, dar nu la fel de inalta ca intr-un SUV clasic.

Gratie centrului de greutate coborat, masei mai reduse ca a lui X6 50i (2.121 kg pentru FX50S, toate cele patru usi fiind din aluminiu) si rigiditatii exceptionale a caroseriei (rigiditatea torsionala este de 3,4 ori mai mare ca a vechii generatii), FX50S se conduce ca o limuzina. Directia cu asistare variabila foarte incisiva, puntea spate directionala si sistemul 4×4, care induce la limita un comportament sportiv usor supravirator ar putea face sa paleasca de invidie concurenta din Bavaria. Iar V8-ul de 390 CP este un adevarat pachet de muschi.

Echipare standard imparateasca
Trage superb de la turatii joase, se tureaza ca un fulg pana la 6.800 rpm, si la mers linistit consumul nu sare de 15,5 l/100 km. Si chiar turat la maximum, motorul este incredibil de silentios. De altfel, in interior nu se aude nimic, trenul de rulare si zgomotul la vant fiind foarte reduse.

FX50S ofera un nivel de siguranta standard de exceptie, care include 6 airbag-uri, punte spate directionala, pilot automat inteligent cu functie de franare automata si sistem de vizualizare de jur imprejur, Around View Monitor. Iar echiparea standard este mult peste a oricarui concurent german.

Pentru jantele de 21 inci, sistemul audio Bose cu 11 boxe, sistemul de navigatie cu DVD, sistemul de acces fara cheie I-Key nu se plateste nimic in plus. La concurenta se platesc minim 25.000 euro extra pentru echipamente echivalente. Ce iti mai poti dori?
 

Adaugă un comentariu