Jeep Renegade 4xe: în liniște prin noroi

Deși se află pe piață încă din 2014, Jeep Renegade a primit un nou scop în viață. Versiunea 4xe vine cu o propunere unică în segment și îmbină capabilitățile off-road cu cele ecologice.

Singur pe lume. Sau aproape singur, dacă este să-l punem la socoteală și pe Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid, însă modelul francez nu este focusat în vreun fel pe condusul în afara asfaltului.

Așadar, faceți cunoștință cu Jeep Renegade 4xe, un model care a primit un sistem de acționare plug-in hybrid modern la mai mult de șase ani de la lansare. Interesant este că Jeep a anunțat că Renegade 4xe se descurcă și mai bine în modul off-road decât omologul său cu motorizare convențională.

 

 

Este adevărat, pentru că puntea spate este controlată exclusiv cu ajutorul motorului electric de 61 CP amplasat deasupra. În același timp, inginerii au implementat un sistem de torque vectoring care trimite până la 100% din cuplu către roata care are aderență mai bună.

Evident, aceste capabilități pot fi atinse în modurile de condus Snow, Sand, Mud și Rock de care dispune versiunea Trailhawk cu inscripția Trail Rated. Mai mult decât atât, garda la sol generoasă de 201 mm și protecția suplimentară de care beneficiază propulsorul pe benzină, motorul electric și rețeaua de control a sistemului PHEV îi asigură versiunii 4xe capacități de trecere în siguranță prin vaduri de apă cu adâncimea maximă de 500 de milimetri.

Prin intermediul comenzilor amplasate în partea de jos a consolei centrale, șoferul poate comuta între modurile Electric, Hybrid și E-Save, cel din urmă fiind util dacă ai de gând să ajungi cu bateria încărcată la destinație.

 

 

Sistemul hibrid nu a pătruns în spațiul habitaclului, însă implementarea bateriei și a sistemului de gestiune a necesitat micșorarea rezervorului (36 de litri) și a volumului portbagajului (-15 litri).

Transmisia automată cu nouă trepte i-a cedat locul uneia cu șase viteze, care însă gestionează resursele multiple cu destul rafinament, mai ales atunci când ai de gând să dezlănțui toți cei 240 CP din dotarea mașinii.

Micul Jeep poate fi o adevărată torpilă pe asfalt, cu cifre ce ar putea fi regăsite pe fișa tehnică a unei compacte fierbinți. Altfel, suspensia moale nu este atât de prietenoasă cu virajele abordate în stil „rally, la fel cum este și direcția nu foarte comunicativă.

 

 

Altfel, experiența de condus este una plăcută, mai ales în mediul urban, unde mașina rulează cu preponderență în modul electric. Din păcate, cele două afișaje de la interior pot provoca puțină confuzie, însă vei ajunge să le înțelegi după un timp.

CONCLUZIE

Ochiosul Jeep Renegade vine cu mult caracter la bord și oferă o experiență plăcută și silențioasă de condus, fie ea pe asfalt sau nu, iar cei 240 CP ai sistemului hibrid îți vor oferi resurse pe deplin în orice situație din trafic. Ne sperie doar prețul.

Adaugă un comentariu