Mercedes-Benz E 200: Elitist în orice împrejurare

Mercedes-Benz E 200: Clasa E este una dintre cele mai avansate tehnologic mașini existente la vânzare, însă aici analizăm versiunea sa de bază, echipată cu motorul turbo de 2,0 litri și 184 CP. Este acesta optim pentru limuzina Mercedes?

Despre Mercedes-Benz Clasa E am vorbit în repetate rânduri și am disecat pe larg tehnologia avansată pe care o propune, dar și noile motorizări. Însă, pentru acest test, am ales cea mai accesibilă versiune din lista de prețuri, propulsată de un motor turbo pe benzină, de 2,0 litri, cu o putere maximă de 184 CP. Chiar dacă în dotarea standard E 200 vine echipat cu o cutie manuală, mașina noastră de test a fost dotată cu noua cutie 9G-Tronic, cu 9 trepte, opțională pentru 2.580 de euro cu TVA. Este suficient motorul pe benzină cu patru cilindri pentru o limuzină de clasă mare precum Clasa E?

Sunt convins că pare surprinzător, dar pot spune fără nicio strângere de inimă că motorul turbo își face fără probleme datoria. Noua platformă și materialele ușoare au permis reducerea greutății, ceea ce ușurează munca propulsorului. Astfel, acesta crește liniar în turații, fără să depună efort, se turează rapid la nevoie și permite limuzinei Mercedes să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 7,7 secunde, o cifră impresionantă pentru acest palier de putere. În plus, unitatea turbo funcționează rafinat, iar izolarea fonică excelentă a habitaclului face ca pasagerii aproape să nu perceapă zgomotele acesteia. Cifrele de consum se situează la valori corecte, fiind ușor de atins un consum de sub 7,0 l/100 km pe drumuri naționale.

Un ajutor important pentru propulsor este adus de cutia automată cu 9 trepte. Aceasta funcționează fără bruscări și selectează optim viteza corectă în funcție de viteza de rulare. Nu este cea mai rapidă cutie automată, dar face experiența în conducere mult mai rafinată, oferind valori de consum mai bune și accelerații mai rapide. Treptele se succed mult mai liniar decât în cazul unei cutii manuale, ceea ce aduce un plus considerabil la capitole precum confort și sportivitate. Chiar dacă versiunea E 200 poate fi considerată una de buget, cutia automată cu 9 trepte trebuie luată în considerare atunci când vă configurați mașina. O Clasa E fără această cutie nu ar trebui să existe.

Mercedes-Benz E 200

Dotată cu trenul de rulare standard, fără amortizare adaptivă sau suspensie pneumatică (opțională pentru 2.280 de euro), Clasa E propune un compromis excelent, care satisface nevoia de confort, dar asigură o ținută de drum sigură, fără ruliu sesizabil. În viraje, E 200 se simte ușor, dinamic și plăcut, sistemele de asistență intervenind rapid în caz de nevoie pentru a controla traiectoria. Direcția nu impresionează prin informațiile transmise șoferului, însă este corect asistată în funcție de viteză și se adaptează la modul de rulare ales.

Chiar dacă anterior am vorbit despre interior pe larg, trebuie să apreciem funcționarea sistemului multimedia COMAND, care are la bază un sistem de operare cu o logică a meniurilor schimbate și beneficiază de un nou mod de control, prin intermediul comenzilor tactile poziționate pe volan. Acestea înlocuiesc tastele multidirecționale și permit o interacțiune naturală, specifică aceleia întâlnite la telefoanele mobile inteligente. Ambianța interioară este printre cele mai plăcute din industria auto, iar nivelul de spațiu interior este extrem de generos, indiferent de locul pe care îl ocupi în mașină.

Mercedes-Benz E 200: Date tehnice

Motor L4, turbo, benzină • Cilindree 1991 cmc • Putere maximă 184 CP/5500 rpm • Cuplu maxim 300 Nm/1200-4000 rpm • Transmisie spate, cutie automată cu 9 trepte • 0-100 km/h 7,7 sec • Viteza maximă 240 km/h • Dimensiuni: L/l/h 4923/1852/1468 mm • Masă proprie 1605 kg • Portbagaj 540 litri • Consum mediu 5,9 l/100 km • Emisii CO2 132 g/km • Preț 44.934 euro cu TVA

Verdict
Cu adevărat surprinzător, propulsorul turbo de 2,0 litri are un comportament demn de o limuzină de clasă mare. E 200 rulează eficient, dar știe să ofere un caracter dinamic atunci când i se cere. Cutia automată cu 9 trepte nu trebuie să lipsească de pe lista de echipamente opționale.

Adaugă un comentariu