Nissan Pulsar – Cu dorință de afirmare

Gama Nissan se extinde cu un nou hatchback de clasă compactă, denumit Pulsar, care vrea să ne convingă că japonezii încă mai au priză la publicul conservator. Oare mai este loc în segment pentru acesta?

Când Nissan a lansat prima generație a lui Qashqai În 2007, a considerat că piața nu va mai cere o compactă convențională.  Ei bine, chiar dacă japonezii au fost printre primii care au speculat apetitul clienților pentru SUV-uri, se pare că nu au avut dreptate în totalitate, iar modelele din segmentul C au continuat să fie printre cele mai vândute pe majoritatea piețelor europene. În consecință, la aproape un deceniu de la pensionarea modelului de clasă compactă Almera, Nissan revine pe aceste teritorii atât de intens disputate cu o mașină complet nouă: Pulsar.

Nissan_Pulsar_test_16

Însă în perioada în care japonezii au lipsit din acest segment, ierarhia s-a schimbat destul de mult, iar nume care în trecut nu prea aveau nimic de spus oferă acum mașini foarte competitive – și asta nu doar prin prisma prețului. Kia ceed și Hyundai i30 sunt deja la a doua generație, Honda Civic și Toyota Auris s-au mai mulat după gusturile europenilor, iar Golf și Focus sunt într-o formă de zile mari. Îți trebuie mult curaj să intri în acest joc după ce ai stat câțiva ani buni pe bară.

Totuși, Nissan este foarte încrezător în abilitățile noului Pulsar. Și asta pentru că, deși nu a mai avut în gamă o compactă, tehnologiile au evoluat, iar noul hatch japonez dispune de toate noutăț‌ile lansate recent și pe celelalte modele ale mărcii.

Estetic, Pulsar se integrează în noua direcție de design a mărcii, asemănându-se izbitor din toate unghiurile cu noul Qashqai. Iar senzația de mașină mare, masivă, este confirmată și de cifre, compacta japoneză fiind printre fruntașele segmentului în ceea ce privește dimensiunile. Mai mult, Pulsar este lider de clasă în ceea ce privește ampatamentul, care, grație consolelor scurte, măsoară 2700 de mm.

Nissan_Pulsar_test_22

Evident, spațiul interior este impresionant. Habitaclul pare specific mai degrabă unei mașini de clasă medie, iar geamurile mari și linia înaltă a plafonului amplifică senzația de spațiu. Iar dacă locul generos pentru umeri și cap în cazul locurilor din față nu este ceva ieșit din comun în acest segment, adevărata atracție rămâne spaț‌iul din spate, unde trei pasageri pot sta confortabil chiar și pe perioade lungi de timp. Indubitabil, Nissan a mers pe mâna confortului când a proiectat această mașină, iar asta se simte din plin atunci când călătorești cu Pulsar – un alt exemplu fiind scaunele late și plăcute la drum, chiar dacă nu prea oferă suport lateral. Echiparea este bogată – varianta Tekna având cam toate dotările care fac viața la bord mai ușoară – iar modul în care este organizat interiorul nu-ți prea distrage atenția de la drum. În schimb, calitatea materialelor nu este printre cele mai bune oferte din segment, existând zone în care plasticele se simt aspre, ieftine și ușor de zgâriat în timp.

Nissan_Pulsar_test_11

Chiar dacă celor de la Nissan li se poate imputa că nu au investit suficient în calitate, se pare că aceștia nu au făcut deloc rabat în ceea ce privește siguranța și tehnologiile de asistare a conducerii. Modelele de top dispun de o pleiadă de sisteme reunite sub numele de Nissan Safety Shield. Astfel, Pulsar poate frâna autonom când detectează un obstacol pe traiectoria de rulare, monitorizează unghiul mort și marcajele benzii de circulaț‌ie, ba chiar atenționează șoferul când simte un obiect în mișcare în timpul mersului cu spatele. Un alt sistem inedit este cel care curăță lentila camerei pentru mersul înapoi, făcând posibilă folosirea acesteia și pe vreme rea.

Nissan_Pulsar_test_8

Revenind la latura confortabilă a mașinii, aceasta este pusă în valoare și prin comportamentul dinamic de care dă dovadă Pulsar. Trenul de rulare este reglat pentru a absorbi cât mai bine denivelările drumului, conturând unul dintre cele mai confortabile modele din clasă. După cum era de așteptat, ruliul este sesizabil pe virajele rapide, însă înclinarea mașinii este moderată, fără a lăsa o senzație de nesiguranță. Direcția are o asistare moderată și o demultiplicare cam lungă, fiind lipsită de feeling, calmând orice porniri sportive. Motorizarea 1.2 DIG-T a modelului testat surprinde plăcut prin silențiozitate și rafinament, iar performanțele sunt chiar convingătoare, dată fiind cilindreea redusă a acestuia. Cei 115 CP își fac simțită prezența de la turaț‌ii joase – după un ușor gol turbo – iar japonezul trage convingător, atingând 100 km/h în 10,7 secunde. Etajarea lungă a transmisiei cu șase rapoarte penalizează reprizele, însă cifrele de consum arată și partea plină a paharului.

Verdict:

Spațios, confortabil, rafinat și bine echipat, Pulsar este o revenire curajoasă a japonezilor în clasa compactă. Însă mai sunt câteva aspecte de pus la punct: gama de motorizări este restrânsă, dinamica este de nivel mediu, iar unele materiale din interior nu sunt de calitate.

Adaugă un comentariu