Renault Koleos: Monsieur Le Grand

La vârful ofertei franceze de SUV-uri tronează Renault Koleos. Impozant, modern, stilat, fără preț exagerat.

Dacă lumea vrea SUV-uri, nu ai ce să faci, trebuie să i le oferi. Unele mărci chiar și-au aglomerat ofertele cu câte două SUV-uri pe segment – vezi VW Tiguan și T-Roc, ambele din clasa compactă (orientativ, l-am putea numi pe T-Cross). Compact este considerat și Audi Q3, deși dimensiunile și dotările noii generații l-ar plasa mai degrabă în clasa medie. Pe fondul respectivei efervescențe creative, Renault și-a recalibrat fin seria Koleos pentru a viza inclusiv clientela clasei mari. Iată, mai exact, ce au schimbat francezii.

Lista de sisteme de asistare a conducerii a fost extinsă în virtutea tentei premium pe care o poartă designul lui Koleos. Acum, sistemul Active Brake Assist dispune de funcție de avertizare la coliziune frontală. De asemenea, a fost adăugat un dispozitiv pentru detectarea oboselii celui de la volan și funcționalitatea sistemului Adaptive Cruise Control a fost optimizată. Koleos mai dispune și de sistem de asistare a manevrelor de parcare de tip „mâini libere'. Pe lista perfecționărilor mai intră proiectoarele de ceață cu tehnologie LED, descuierea din interior a ușilor fără necesitatea apăsării tastei unlock și o mai eficientă insonorizare a motorului.

În versiunea de top, numită Initiale, Koleos mai primește scaune ventilate și trapă panoramică.

Ambianța silențioasă de mers și finețea funcționării cutiei de viteze de tip CVT corespund cu pretențiile statutare ale lui Koleos. Cutia de viteze cu variație continuă are și meritul de a favoriza încetinirea uniformă în timpul frânării, spre deosebire de toate celelalte tipuri de cutii automate, la care retrogradarea succesivă în trepte perturbă aceste faze de mers. Dar există și un punct discutabil al său: lipsa de incisivitate a accelerațiilor, diluate de efectul de patinare la nivelul transmisiei.

Koleos joacă pe cartea confortului, nu a sportivității – o confirmă și comportamentul suspensiei. Filtrarea denivelărilor e eficientă și nu găsim nimic manifest de reproșat, cu excepția zgomotelor care se fac auzite la trecerea prin denivelări transversale scurte. Să nu scăpăm din vedere că prețul versiunii Intens nu trece peste pragul de 40.000 de euro.

 

Prima impresie

Renault Koleos s-a aliniat la caracterul hightech al SUV-urilor cu pretenții din clasa medie. Confortul stilat este principalul său argument, mașina oferind o ambianță de mers silențioasă și o rulare bine amortizată. Prețul rămâne în limite decente.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo, diesel – Cilindree 1995 cmc – Putere 177 CP la 3750 rpm – Cuplu maxim 380 Nm la 2000 rpm – Transmisie tracțiune integrală, cutie automată CVT cu 7 trepte simulate – L/l/h 4673/1864/1678 mm – Masă la gol 1.769 kg – Portbagaj 538 l – 0–100 km/h 9,3 s – Viteză maximă 204 km/h – Consum mixt (WLTP) 6,4 l/100 km – Emisii CO2 (WLTP) 168 g/km – Preț de la 39.200 euro cu TVA

 

 

Verdict

Renault Koleos s-a aliniat la caracterul hightech al SUV-urilor cu pretenții din clasa medie. Confortul stilat este principalul său argument, mașina oferind o ambianță de mers silențioasă și o rulare bine amortizată. Prețul rămâne în limite decente.

Adaugă un comentariu