Superb VS Arteon: Doi fraţi diferiţi

Pare CIUDAT, dar AŞA ESTE:  Arteon şi Superb au aceeaşi bază, cu toate diferenţele optice. Aceasta se numeşte sistem modular transversal şi este tehnologia lui VW Golf.

VW a „îmbrăcat' Arteon în actualul stil de coupé. Este elegant, trebuie să o spunem. O apariţie impresionantă cu grila lată, cromată sclipitor, suprastructură plată, „şolduri' musculoase şi fineţuri cum ar fi geamurile fără ramă. Spre deosebire de Skoda, care renunţă la efectele exagerate: croit mai angular, cu poziţie mai verticalizată şi cu suprafeţe de geam mai mari. Şi cu ştergător de lunetă – pentru 90 de euro.

Sunt două nave mari şi, având în vedere baza tehnică, sunt de-a dreptul uimitoare din start. Având o lungime de 4,86 metri, sunt deja aproape de limita de 5 m, rezultă o ofertă de spaţiu generoasă. Deci, nu există lipsă de spaţiu, chiar şi pe locurile din spatele croit asemănător modelelor din clasa superioară se poate merge minunat. Compartimentele de încărcare înghit cantităţi uriaşe de bagaje – la VW maximum 1.667 de litri, şi chiar 1.760 l la Skoda. Având hayoane mari, încărcarea lor se face foarte uşor.

Diferenţe se remarcă la stilul de amenajare. La Arteon sclipeşte vopseaua foarte lucioasă şi iese în evidenţă cromul – VW a „îmbrăcat' cockpitul frumos. Superb este realizat într-o manieră mai puţin veselă, mai liniar şi accentuat practic.

Detaliile tipice pentru Skoda, cum ar fi cele două umbrele în uşile din faţă, sunt foarte simpatice. O adevărată încântare o dă şi propulsorul TSI de 2 litri, la Superb efectul fiind deosebit de mare. Nimeni nu se aşteaptă ca Skoda, cunoscută ca o familistă cuminte, să aibă un agregat de 280 CP. Astfel, Superb năvăleşte în 5,4 secunde de la 0 la 100 km/h şi o face suveran şi accentuat. Ca întotdeauna, DSG cu 6 trepte se mişcă brusc la demarare, dar apoi, la temperatura de funcţionare, reacţionează mai flexibil.

VW are la dispoziţie o treaptă de viteză în plus, ceea ce coboară nivelul de turaţie, cele două maşini deplasându-se oricum pronunţat de silenţios. Şi la Arteon, TSI cu cei 280 CP se manifestă cu putere, turează relaxat şi are un sonor plăcut; la caracteristicile de rulare nu există diferenţe notabile faţă de Skoda.

În cazul celor două maşini, puternicul motor pe benzină vine în standard împreună cu trenul de rulare adaptiv DCC. La VW, el se poate seta chiar şi în 15 trepte. Modelul Arteon de test a fost echipat cu roţi de 20 de inchi – şi a rulat mai maleabil decât Skoda cu roţile sale pe 18 inchi. Astfel, trenul de rulare VW este mai cizelat, Arteon este un dram mai liniştit şi are o suspensie mai confortabilă decât modelul Superb.

Cu echiparea de test, Skoda se află la dealer cu un preţ de 40.294 de euro, cu navigaţia mare şi o foarte bogată echipare L&K. Mulţi bani? În acest caz, VW mai adaugă lejer încă ceva. Cu echiparea de test, Arteon costă în varianta R-Line aproximativ 46.971 euro, de asemenea cu sistem de navigaţie mare. După cum am spus, aceşti fraţi sunt într-adevăr destul de diferiţi.

 

 

SKODA Superb L&K 2.0 TSI 4×4 DSG                   VW Arteon R-Line 2.0 TSI DSG 4Motion

Avans (20%)                                                   6.654          euro                                                                     7.697 euro

Perioadă de finanţare (luni)                        48                                                                                             48

Rată lunară (valoare reziduală 0)              390 (2 ani CASCO gratuit)**                                              436 (2 ani CASCO gratuit)**

 

*Toate preţurile sunt exprimate în euro. Cu excepţia cotaţiilor Porsche Leasing, toate celelalte cotaţii de leasing sunt orientative.  *Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru SKODA Superb L&K 2.0 TSI 4×4 DSG 280 CP, pret 33.271 EUR fără TVA, produs PERFECT LEASING, perioada de finanţare 48 luni, avans 20% (6.654 EUR fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 5,89%, volum finanţat 26.616 EUR, rata nu include TVA, oferta de CASCO gratuit este valabilă în primele 24 de luni ale contractului, prin Porsche Asigurări. Oferta este dedicată persoanelor juridice.  ***Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru VW Arteon R-Line 2.0 TSI 280 CP DSG 4Motion, preţ 38.483 euro fără TVA, produs PERFECT LEASING, perioadă de finanţare 48 luni, avans 20% (7.697 euro fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 5,89%, volum finanţat 30.786 euro, rata nu include TVA, oferta de CASCO gratuit este valabilă în primele 24 de luni ale contractului, prin Porsche Asigurări. Oferta este dedicată persoanelor juridice.

Adaugă un comentariu