Test Infiniti FX30d: Diesel pentru BMW-ul japonez

Infiniti introduce in gama primul motor diesel din istoria sa. Primul model motorizat de noul V6 de 238 CP este FX30d.

Succesul pe piata europeana, in special in conditii de criza, chiar si pentru marcile sportive exclusiviste, este conditionat de existenta si performantele motorizarilor diesel. Dupa Porsche, cu al sau Cayenne Diesel, este randul Infiniti, un alt brand premium cu motorizari exclusiv pe benzina, sa adopte motorul cu aprindere prin comprimare.

FX30d foloseste motorul V6 diesel lansat in 2008 la Paris pe Renault Laguna Coupe. Modificat dupa specificatiile Infiniti (bloc motor, galerie de admisie, arborele cotit, turbina, sistem electronic de management etc.) acesta dezvolta 238 CP si un cuplu maxim de 550 Nm, performante ce il pun la egalitate cu rivalele Porsche Cayenne sau BMW X6.

Noua motorizare diesel este extrem de rafinata, fiind un inlocuitor demn al motoarelor pe benzina de pe FX37 si FX50. Atentia specialistilor Infiniti este evidenta in fiecare detaliu, inclusiv sunetul evacuarii, care suna apropiat de cea a unui model sportiv, fara sa egaleze insa acustica motorului V8. Motorul este foarte elastic si trage liniar pe toata plaja de turatii, cuplul maxim fiind atins inca de la 1750 rpm. Cutia de viteze Adaptive Shift Control cu sapte rapoarte a fost adaptata pentru motorizarea diesel, dar uneori are ezitari la retrogradarea treptelor.

Chiar si in versiune diesel, FX nu-si dezminte latura sportiva, avand o tinuta de drum sigura si o directie precisa si directa. In echiparea sportiva „S“, FX30d dispune standard de amortizoare controlate electronic Continuous Damping Control (CDC) si de roti directoare pe puntea spate (Rear Active Steering), care accentueaza caracterul sportiv al lui FX30d.

Adaugă un comentariu

Articole similare