VW Arteon: Efect manifest

Există vreun motiv rațional pentru care VW Arteon 1.4 TSI eHybrid ar putea să nu-ți placă? Tehnica sa menajează bugetul și fiscal, și la pompă.

Seria VW arteon a fost lansată în 2017 și modernizată recent, însă mesajul său bate mult dincolo de prestațiile în sine ale automobilului. În felul său, Arteon arată că potențialul tehnic și comercial al platformei MQB mai are până să fie epuizat. Unde se situează Arteon în vastul spectru de automobile cu platformă MQB? Rolul său: vector de imagine al mărcii VW.

Designul de sedan de clasă mare (lungime de 4,86 m) are anume note stridente: hayon puternic înclinat și siluetă joasă (inspirația școlii franceze), geamuri laterale fără ramă (văzut și la sedanurile nipone Subaru), plus o grilă frontală futuristă care amintește de casca lui Kylo Ren din Star Wars. Pentru cine și-ar fi dorit un stil și mai exotic din partea lui Arteon, notăm că există versiunea de caroserie Shooting Brake. Referință suplimentară: în procesul de design a fost implicat Marc Lichte, șef al departamentului de design de la Audi.

Designul și dotarea interiorului fac o bună impresie, întărită de sistemul multimedia cu ecran de 10,25 inchi și de luminile ambientale (opționale). Pe locurile din spate, cei mai înalți de 1,80 m vor atinge plafonul cu capul, dar spațiul pentru picioare este generos. Portbagajul nu impresionează prin volum, dar oferă totuși 445 l (nehibridele dispun de 563 l).

Volkswagen ID.5 este aici: Fratele mai cool al lui ID.4

Despre ce senzații dinamice se poate vorbi la un motor de 1,4 l cu benzină montat pe o mașină evident mare? Să nu uităm că avem aici un grup motopropulsor hibrid care, pe lângă motorul turbo de 156 CP, mai include un motor electric de 115 CP. În termeni de caracteristică de cuplu, acesta consolidează cu 330 Nm prestația de 250 Nm a motorului termic. Sistemul este creditat cu un cuplu maxim de 400 Nm – o valoare demnă de luat în serios, de nivel sportiv. Puterea sistemului este cotată la 218 CP, ceea ce dă sens și duratei de 7,8 s comunicate oficial pentru proba accelerației de la 0 la 100 km/h.
Schimbările prompte ale treptelor oferite de cutia de viteze DSG și rigoarea cu care funcționează suspensia invită la conducere rapidă. De altfel, pentru că tot nu consumă mult, am condus o bună parte din test în modul Sport – acesta oferă cel mai bine dozată asistare a direcției care, altminteri, devine prea ușoară și, implicit, mai puțin fină.

Volkswagen Taigo: Carnaval brazilian în Europa

Tot ceea ce am notat mai sus e valabil cât timp în bateria de 13 kWh a sistemului hibrid există resurse. Conform ciclului WLTP, aceasta ar putea asigura o autonomie electrică de 57 km (există posibilitatea selectării unui regim de conducere eMode de la bord). Ca la toate automobilele plug-in hybrid, dacă nu acorzi atenție stării bateriei, avantajele economice și de performanță se pierd.

Volkswagen Polo GTI facelift a debutat oficial


La final, dar nu la urmă: Arteon Elegance eHybrid 1.4 TSI are în dotarea standard suspensie adaptivă DCC (Dynamic Chassis Control). Confortul la rulare are caracter premium, fapt cu atât mai demn de menționat cu cât anvelopele au secțiune joasă (245/45 R18).

Volkswagen Multivan a trecut la platforma MQB: iată noul Multivan T7

Verdict
Arteon e automobilul VW cu cea mai pregnantă personalitate după ce marca s-a retras din clasa de lux (Phaeton). Prețul cu TVA al exemplarului din test se ridică la 51.082 de euro. Evaluarea lui rămâne subiectivă: e bun, pentru o mașină lungă de 4,86 m, dar e măricel pentru un vehicul bazat pe platforma comună de tip MQB.

• Motor L4 turbo + electric • Cilindree 1395 cmc • Putere 156 CP/5000 rpm + 115 CP (electric) • Putere sistem 218 CP • Cuplu 250 Nm/1550-3500 rpm + 330 Nm (electric) • Cuplu sistem 400 Nm • Transmisie tracțiune față, cutie DSG, 6 tr. • L/l/h 4866/1871/1450 mm • Masă proprie 1739 kg • Portbagaj 445–1427 l • 0–100 km/h 7,8 s • Viteză max. 222 km/h • Consum WLTP 1,2 l/100 km • Emisii CO2 26 g/km • Preț de la 48.761 euro

Adaugă un comentariu