Mazda CX-30 Skyactiv-G150 AWD: Best buy?

Rafinament la cote înalte și o impresie bogată. Despre asta vorbim când conducem Mazda CX-30. Acum a primit un propulsor mult așteptat care are potențialul de a deveni un best-seller.

După lansarea cu surle și trâmbițe a propulsorului revoluționar Skyactiv-X, clienții Mazda, împreună cu majoritatea presei auto din lume, au rămas cu un gust oarecum amar. Deși, pe hârtie, lucrurile sunau incredibil de bine (motor aspirat pe benzină care poate funcționa și cu aprindere prin compresie, asemenea unui diesel și 180 CP), experiența reală nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor promise.

De asemenea, nici prețul cerut (substanțial mai mare) nu a atras prea mulți clienți, aceștia fiind nevoiți să opteze pentru motorizarea Skyactiv-G122, care, de altfel, este foarte reușită. Chiar și așa, mulți și-ar fi dorit câțiva cai în plus de la motorul de doi litri. Niponii au ciulit urechile și au propus rapid o alternativă cu 150 CP a propulsorului mild hybrid.

Cel puțin pentru moment, noul Skyactiv-G150 este disponibil pentru Mazda CX-30 doar alături de un sistem permanent de tracțiune integrală. Totul bine și frumos până când observi prețul de pornire: 26.890 de euro. Și dacă îți dorești o transmisie automată, vei mai avea de achitat încă 2.500 de euro și aici vorbim doar despre nivelul de echipare Plus, singurul unde poate fi întâlnit motorul cu 150 CP. De dragul comparației, echiparea superioară GT, care vine cu o listă mai cuprinzătoare de dotări și cu motorul Skyactiv-X într-o versiune cu tracțiune față, pornește de la 24.990 de euro.

În orice caz, nu-ți va părea rău de tracțiunea integrală permanentă pe care ai primit-o. Cu aceasta, Mazda CX-30 are o ținută de drum impecabilă și adoră virajele. Direcția răspunde precis la cerințele șoferului, în timp ce timoneria transmisiei manuale cu șase trepte este un deliciu, așa cum ne-au obișnuit niponii. Puterea suplimentară generată de motor poate fi simțită cel mai bine în cazul depășirilor și pe autostradă.

În interior, nivelul de confort pare adus din altă clasă. Materialele de foarte bună calitate îmbracă planșa de bord și fețele ușilor. Instrumentarul parțial digital este lesne de operat și de citit,  iar operarea exclusiv din butoane a unității media cu display de 8,8 inchi face bine pentru atenția acordată în trafic. Aplicațiile Android Auto și Apple CarPlay sunt prezente, dar sunt mai dificil de folosit fără ajutorul unui touchscreen. Chiar dacă pasagerii din spate nu se bucură de același confort ca în față, vor fi bucuroși să afle că echiparea Plus primește în standard un hayon acționat electric.

De altfel, lista de dotări a singurei echipări ce permite alegerea motorului cu 150 CP include jante de 18 inchi, scaune încălzite, cameră video pentru marșarier, climatizare automată cu două zone, precum și celelalte dotări standard impresionante ale lui CX-30: sistem head-up display, frânare automată, faruri LED și pilot automat adaptiv.

Nu ne mai rămâne decât să așteptăm o versiune cu tracțiune față și 150 CP. Aceea va fi următorul best buy din gama Mazda CX-30.

 

Prima impresie

Sunt puține lucruri care ar fi putut fi mai bune la Mazda CX-30. În schimb, am fi dorit și o versiune mai ieftină cu tracțiune față.

 

Date tehnice

Motor L4, mild hybrid – Cilindree 1998 cmc – Putere max. 150 CP la 6000 rpm – Cuplu max. 213 Nm de la 4000 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie manuală cu 6 tr. – L/l/h 4395/1795/1540 mm – Masă proprie 1.479 kg – Portbagaj 430-1.406 l – 0–100 km/h 9,1 s – Viteză max. 195 km/h – Consum 6,8 l/100 km – Emisii CO2 153 g/km – Preț de la 26.890 de euro.

 

Verdict

Alegerea propulsorului de sub capota lui CX-30 a devenit mai facilă. Motorul aspirat cu 150 CP ne aduce aminte de vremuri mai simple, în care plăcerea condusului încă era o prioritate pentru producători. Așteptăm și o versiune cu tracțiune față (semnificativ mai ieftină).

Adaugă un comentariu