Mercedes-Benz Clasa C All-Terrain: Câte puțin din toate

Ai chef de puțină provocare când pleci de la serviciu? Cu tracțiune inte­grală și gardă la sol mare, Mercedes Clasa C All-Terrain rezolvă asta.

La prima vedere ai putea să treci pe lângă el fără să-i dai prea multă atenție, atât de dis­cret este. Ok, este totuși un Mer­cedes, nu poate trece neobservat. Însă dacă ai deschis portiera și te-ai așezat pe scaun, te vei simți învăluit de confort, materiale de calitate și eleganță.

De fapt, vei avea senzația de parcă te-ai întâlnit cu un aristocrat încălțat cu cizme de cauciuc. Pare pregătit să intre cu tine în noroi, dar debor­dează de rafinament. Cum face asta?

Cu 40 de milimetri mai multă gardă la sol și tracțiune integrală standard, noul Mercedes Clasa C All- Terrain oferă mult mai mult talent la alpinism decât te-ai aștepta. Distri­buția puterii este următoarea: 45 % merge către puntea față, restul către puntea spate. Două noi programe de conducere (Offroad și Offroad+) ar trebui să ajute la deplasarea în sigu­ranță a breakului pe drumurile bru­te. Sistemul DSR (Downhill Speed Regulation) este un ajutor de con­ducere la coborâre care permite vi­teze de până la 18 km/h. Dacă alegeți opțiunea „Digital Light', obțineți o lumină specială de teren care asigură iluminarea maximă a zonei din fața vehiculului. Expediția poate începe.

Sistemul de operare MBUX oferă șoferului conținut off-road, cum ar fi înclinația, înclinarea și unghiul de virare, coordonatele geografice sau o busolă.

Deși la exterior domină aspectul rustic, cu bare de protecție specifice, gardă la sol ridicată sau apărătoare de noroi la roți, nu vă lăsați păcăliți, Clasa C All-Terrain se va simți exce­lent și pe asfalt. Cei 200 de cai-pute­re vor accelera viguros la apăsarea pedalei de accelerație și vor face de la 0 la 100 km/h doar 7,8 secunde, iar consumul va rămâne destul de scăzut, în jurul valorii de 5-5,6 l/100 km.

Mercedes Clasa C All-Terrain a crescut în dimensiuni și oferă spațiu suficient, fie că stai în față sau în spa­te. Portbagajul poate adăposti de la 490 până la 1510 litri de bagaje, iar dacă vrei să-l folosești la fermă, ar trebui să știi că poate tracta o re­morcă cu o greutate de 1.800 kg.

În afară de elementele specifice All-Terrain, acest Mercedes este o Clasa C veritabilă, cu inserții de lemn de frasin lucios, iluminat ambiental, sistem audio Burmester, head-up display impresionant, conectivitate de top și foarte multe sisteme de asis­tență.

Confortul are însă un preț pe mă­sură. Mercedes Clasa C 220 D4matic All-Terrain pleacă de la 57.470 de euro, iar varianta testată de noi are un preț de 68.095 de euro cu TVA.

 

Prima impresie

Capacități foarte bune off-road, tracțiune in­tegrală bună, aspect dis­cret, dar ară­tos. Foarte agil în ciuda centrului de greutate mai ridicat. Prețul este unul destul de ridicat.

 

Date tehnice

Motor 4 cilindri turbo + electric – Cilindree 1993 cmc – Putere 200 CP/4200 rpm + 20 CP electric – Cuplu max. 300 Nm – Transmisie tracțiune integrală/automată cu 9 trepte – L/l/h 4755/1841/1494 mm – Masă proprie 1.800 kg – Capacitate de remorcare 1.800 kg – Portbagaj 490–1.510 l – 0–100 km/h 7,8 s – Viteză maximă 231 km/h – Consum 6,8 l S/100 km – Emisii CO2 147 g/km – Preț de la 57 470 euro

 

Verdict

Noul Mercedes All-Terrain poate face mai multe lucruri decât te aștepți. Este un foar­te bun vehicul de tractare, cu capacități off-road. Dar oare ai nevoie de toate aces­tea, în detrimentul normalei Clasa C, care este mult mai manevrabilă?

Adaugă un comentariu