Mercedes GLA 200d 4Matic: Mai mare, mai mult, tot!

Ajuns la a doua generație, Mercedes-Benz GLA este mai mare, a primit mai multă tehnologie și mai multă putere.

Ce schimbare! Noua generație a lui GLA s-a transformat dintr-o Clasa A mai dolofană într-un model complet diferit. Anumite trăsături au fost păstrate, cum ar fi platforma comună cu cea a Clasei A, în cazul de față MFA2, care îi aduce mai multă tehnologie, o treaptă în plus pentru cutiile de viteze automate, un consum mai mic și spațiu la bord din belșug.

Dar parcă ceva lipsește. Nu mai regăsim același aspect. Avea o altă personalitate atunci, dar și un ecran de multimedia fără comandă tactilă. S-a rezolvat problema acum, cu riscul unui aspect în stil matrioșka în rândul omoloagelor de gamă. A rezultat un model mai confortabil decât precedesorul, dar și mai stabil și, poate la fel de important, economic.

Cel puțin, în varianta diesel testată de noi, GLA este economic și la viteze de autostradă, de parcă nu ar fi un SUV de clasă compactă, ci o subcompactă. Direcția are o greutate potrivită și îți livrează ce ai nevoie să simți de la drum, dar nimic în plus, ceea ce e bine, pentru că vrei confort aici. Mașina se simte cel mai bine în acest mod, deși poate să accelereze fără emoții până la viteze demne de autobahn. Nu este cazul în România de așa ceva, desigur.

Sistemele de asistență a șoferului sunt exact cum te-ai aștepta să fie de la un Mercedes din 2020, adică multe și avansate. Suspensia este orientată spre confort, cu toate că vei simți denivelările dacă te simți prea generos când îți alegi jantele. Pentru confort maxim, nu mergeți peste 18 inchi, iar chiar și acelea, așa cum le vedeți în fotografii, ar putea fi prea mari. Depinde mult de ce vă doriți de la acest model.

Interiorul ne primește cu o antifonare bună și cu o senzație generală de calitate bună a fabricației. Avem acum un rival mult mai serios al lui BMW X1, care a crescut și el în dimensiuni de-a lungul anilor, precum și al lui Audi Q3. Iar platforma de la Mercedes-Benz este competitivă și vine cu tot ce își poate dori un client care aspiră la acest segment.

Ce ne îngrijorează puțin este felul în care au crescut prețurile de achiziție și cum poți să ajungi să dai o sumă consistentă pe un SUV compact, chiar dacă este unul premium.

 

Prima impresie

Are toate dotările care îi lipseau vechiului model, care se simțea ușor lăsat la urmă în gamă. Nu mai este cazul acum, dar ne este puțin dor de aspectul vechiului GLA, cel puțin de blocurile optice.

 

Date tehnice

Motor L4, turbodiesel, transversal față – Cilindree 1950 cmc – Putere 150 CP între 3.400 și 4.400 rpm – Cuplu maxim 320 Nm între 1.400 și 3.200 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu opt trepte – L/l/h 4410/1834/1611 mm – Masă proprie 1.670 kg – Volum portbagaj 425-1.420 l – 0–100 km/h 8,9 s – Viteză maximă 205 km/h – Consum mixt 5,6 l/100 km – Emisii CO2 146 g/km – Preț de la 34.193 euro cu TVA inclusă; 49.540 euro cu TVA inclusă (varianta testată).

 

Verdict

Inginerii din Stuttgart au plecat urechea și au notat toate criticile primite de predecesor. Și asta se vede. Noul GLA are de toate, pentru toți. Aproape că pare că a muncit prea mult să poată bifa toate preferințele clienților și nu a mai optat pentru un aspect care să iasă în evidență.

Adaugă un comentariu