Mini Cooper: Maturizarea lui „altfel“

Am petrecut trei săptămâni alături de un MINI Cooper cu cinci uși. Impresiile noastre sunt aici.

De obicei petrecem doar câteva zile la bordul unei mașini de test. În cadrul unui test pe o perioadă mai lungă ne putem concentra mai bine pe anumite aspecte. Am testat un MINI Cooper cu cinci uși (și cu faceliftul din 2018)

într-o configurație diferită de cele cu care ne-am obișnuit, dar una probabilă pentru mulți clienți. Are o transmisie manuală cu șase trepte, iar aceasta are una dintre cele mai bune timonerii din segment și o cursă scurtă. Iar motorul cu trei cilindri în linie livrează mai multă viață decât te-ar lăsa cifrele să crezi.

Comutatorul de moduri de rulare schimbă dramatic felul în care răspunde mașina la accelerație și puțin și din direcție. Dacă reușești să te abții de la Sport și să stai pe Green, cum am făcut noi mai multă vreme, vei putea atinge un consum de 7,2 litri la sută în București. Iar în regim mixt, vei fi cu puțin peste un litru față de estimările oficiale, adică 6,7 litri la sută în loc de 5,9.

Pentru că avea jante de 16 inchi, suspensia a reușit să filtreze cu succes denivelările din asfaltul nostru de zi cu zi. Se simte spiritul sportiv al acestei mărci chiar și cu 136 de cai-putere în dotare, în mod surprinzător. Portbagajul nu asigură deosebit de mult spațiu, iar accesul pe locurile din spate este ceva mai dificil, dar e mai practic decât un hatch cu trei uși. Și mai lung, apropo.

Majoritatea materialelor sunt de calitate, iar fix caracterul și personalitatea acestei mașini ne arată de ce încă nu a reușit nimeni să îi ia lui MINI ce-i al lui. La fel ca predecesorii săi mai mici, acest MINI Cooper cu cinci uși nu este pentru toți și nici nu își propune așa ceva. Ceea ce este pozitiv pentru cei care și-l doresc cu adevărat.

 

Prima impresie

Portierele din spate sunt destul de mici și accesul în spate este îngreunat. Transmisia manuală are o cursă scurtă și este plăcută în folosire, iar motorul de 136 CP se mișcă bine și poate fi economic.

 

Date tehnice

Motor L3, turbo – Cilindree 1499 cmc – Putere maximă 136 CP între 4.500 și 6.500 rpm – Cuplu maxim 220 Nm între 1.480 și 4.200 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu 6 trepte – L/l/h 3982/1727/1425 mm – Masă proprie 1.265 kg – Portbagaj 278–941 l – 0–100 km/h 8,3 s – Viteza maximă 207 km/h – Consum mixt 5,9 l (WLTP) – Emisii CO2 134 g/km (WLTP) – Preț de la 22.431 euro cu TVA inclusă; 35.537 exemplarul testat.

 

Verdict

Da, poți să te descurci cu un MINI dacă încă nu ai un copil. Ar fi practic până la un punct și pentru o familie tânără, dar vor fi sacrificii la nivelul bagajelor pe care le poți transporta. Dar apropo de lucruri mai puține, nu vi se pare ușor ilar că există un curent numit minimalism?

Adaugă un comentariu