Opel Astra 1.6 CDTI – Echipa perfectă

De peste două luni conducem noul Opel Astra într-un test de anduranță despre care v-am dat primele informații aici. În acest episod analizăm prestația motorului 1.6 CDTI și a cutiei automate cu 6 trepte.

 

Odometrul mașinii pe care o conducem de aproape două luni indică deja 8.500 km, ceea ce înseamnă că Astra noastră s-a aflat mereu în mișcare, perfect ca noi să putem analiza prestația dieselului de 1,6 litri care dezvoltă 136 CP. Detaliile despre testul nostru de anduranță vi le-am prezentat deja anterior, iar în episoadele viitoare ne vom concentra pe sistemele multimedia și pe cele de asistență. Așadar, să pornim motorul.

Dieselul de 1,6 litri este deja bine cunoscut în gama Opel, el fiind de numeroase ori lăudat pentru silențiozitatea sa, ceea ce se aplică și pentru Astra noastră. Izolarea fonică foarte bună și lipsa vibrațiilor în orice palier de turație fac din propulsorul diesel unul dintre cele mai echilibrate unități din segmentul compact. Cei 136 CP sunt completați de o valoare de cuplu maxim de 320 Nm, valori care nu par impresionante, dar alături de greutatea redusă a mașinii facilitează prestații dinamice foarte bune.

Astra este prezentă dinamic în orice palier de turație, motorul dispunând de resurse pentru a facilita depășiri rapide, în caz de nevoie. Mai mult, consumul este unul cu adevărat impresionant, deși, în echiparea cu transmisie automată, Astra nu dispune de sistem start&stop, care ar avea un impact important În traficul urban. Chiar și așa, valorile de consum din oraș rămân de circa 6,0 l/100 km, iar în trafic extraurban se poate ajunge la 4,5 l/100 km.

Date tehnice Opel Astra 1.6 CDTI

Cutia automată dispune de doar 6 rapoarte, care pot părea puține în era modernă, însă optimizarea și algoritmul de funcționare ne-au arătat o cutie automată robustă și rapidă. Cu o construcție clasică, cu convertizor de cuplu, cutia automată facilitează o plecare rapidă de pe loc și impresionează prin fluența cu care trece de la o treaptă la alta, fără bruscări, fără întreruperi, ceea ce o face excelentă în traficul urban aglomerat.

Așa cum am spus anterior, deși nu dispune de un sistem start&stop, transmisia nu aduce o creștere prea mare a consumului față de o versiune similară, dotată cu o cutie manuală. Și pentru că nu totul este perfect, am putea remarca lipsa unei funcții de Auto Hold, care ar elimina obligativitatea de a menține piciorul pe frână atunci când se staționează la semafoare.

 

Anduranță Opel Astra 1.6 CDTI

Episodul 1 – Opel Astra 1.6 CDTI – Start la anduranță

Episodul 2 – Opel Astra 1.6 CDTI – Echipa perfectă

Adaugă un comentariu

Cauta masina