Seat Tarraco: Burrito Grande

Cât de mare? – iată întrebarea pe care și-o tot pun pescarii unul altuia. Recunoaștem, Seat Tarraco ne-a impresionat în privința mărimii. De fapt, nu numai a mărimii.

Seat Tarraco este unul dintre numeroasele rezultate interesante ale strategiei de platforme tehnice comune din cadrul grupului VW-Audi. Automobilul face parte din stratul superior al produselor care au la bază prolifica platformă MQB (Modularer QuerBaukasten – dimensiuni modulabile, motor amplasat transversal în față). Având un ampatament care măsoară 2790 mm (versiunea MQB A2 a platformei tehnice), Seat Tarraco se situează la egalitate cu apreciatul sedan de vârf al mărcii din Wolfsburg – desigur, VW Passat.

Seat Tarraco are caroserie cu configurație tipică de SUV și lungimea acesteia ajunge la 4735 mm. Ce SUV-uri calibrate pe clasa medie care provin de la mărci consacrate mai au o lungime apropiată? Jeep Cherokee (4623 mm) se vede depășit cu 112 mm, Land Rover Discovery Sport (4597 mm) e lăsat în urmă cu 138 mm, iar Volvo XC60 (4708 mm) este mai scurt cu 27 mm. Am căutat datele de orientare comparativă menționate în mod special pentru că Seat Tarraco e evident mare la vedere, atât pe dinafară, cât și pe dinăuntru. Numai bun să pleci cu el la pescuit la balta care are cel mai mult pește. Din ce alte motive merită să-l „pescuiești' pe Seat Tarraco în locul altor SUV-uri comparabile?

Varianta din testul nostru (Tarraco FR 2.0 TSI DSG7 4DRIVE de 190 CP) are un preț de bază de 42.557 de euro. Nu-i puțin, dar performanțele, condițiile de călătorie, nivelul tehnic, posibilitățile de dotare și capacitatea de transport pe care le oferă sunt demne de toată aprecierea. Volumul util poate fi modulat între 760 și 1775 de litri (la versiunile cu 7 locuri, volumul minim al portbagajului e de 230 l).

Alte aspecte care impresionează cu referire la interior: ergonomia reușită a postului de conducere (cel puțin scaunele versiunii FR sunt ireproșabil configurate și fabricate), prestațiile sistemului BeatsAudio (opțional, 340 W, 10 difuzoare și subwoofer) conving și Top View Camera (tot echipament opțional) ajută semnificativ la manevre în spații strâmte (mașina are un gabarit considerabil și vizibilitate spre spate limitată).

Nu ne plac comenzile liniare-touch ale ventilației și climatizării, care sunt destul de greu de dozat. Cu totul excepționale sunt condițiile de ședere oferite de locurile rândului al doilea: ținând cont de spațiul pentru picioare și de înălțimea de la șezut la plafon, două persoane stau pe acest rând mai lejer decât în orice limuzină tipică a clasei de lux (Rolls-Royce nu se pune, fiind deasupra segmentului menționat). Spătarul (fracționabil în trei părți) are înclinare reglabilă și este oferită încălzirea în scaunele din spate (nu și pentru cel din mijloc, dotarea e inclusă în așa-numitul „pachet iarnă').

Revenim asupra strategiei platformelor tehnice comune folosite de grupul VW pentru a nota că, deși face parte din oferta mărcii spaniole Seat, SUV-ul Tarraco este asamblat în Germania, la Wolfsburg. Conținutul său tehnic este reprezentativ pentru partea superioară a ofertei de automobile din sfera platformei MQB. Vorbim aici despre un motor turbo cu benzină care furnizează 190 CP, cuplat cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte, plus tracțiune integrală. Cu toate că mașina este relativ mare și grea (masă proprie 1733 kg), motorul are vigoare în răspuns și face față fără semne de efort în regim de conducere rapidă. Accelerația de la 0 la 100 km/h nu durează mai mult de 8 s, ceea ce demonstrează că se poate conta pe sprinturi bune din partea acestui Tarraco 2.0 TSI 4Drive.

Îmbinarea de fermitate și confort pe care o oferă suspensia adaptivă DCC (opțională) ar fi fost și mai reușită dacă roțile ar fi avut jante mai mici de 19 inchi și anvelope cu secțiune mai înaltă. În principiu, ținuta de drum cu tușă sportivă se potrivește cu imaginea dinamică a mărcii Seat, însă cerințele de confort și polivalență asociabile temei SUV familial (mai ales că tracțiunea integrală s-a dovedit a fi eficientă și garda la sol de 192 mm se pretează la rularea pe drumuri neasfaltate) ar trebui să reprezinte criterii de interes pentru cine configurează o mașină de felul lui Tarraco.

 

Date Tehnice

Motor benzină, L4, turbo, transversal în față • Cilindree 1984 cmc • Putere max. sistem 190 CP/4200-6000 rpm • Cuplu max. 320 Nm/1500-4100 rpm  • Transmisie tracțiune integrală inteligentă/cutie DSG, 7 tr. • L/l/h 4735/1839/1665 mm • Masă proprie 1698 kg • Volum portbagaj 230/760/1920 l • 0-100 km/h 7,8 s • Viteză max. 210 km/h • Consum 8,1 l/100 km (WLTP) • Emisii CO2 183 g/km (WLTP) • Preț de la 42.557 de euro (TVA inclusă)

 

Verdict

SUV-ul mărcii spaniole vizează clasa medie, având la bază platforma MQB a grupului VW (de altfel, este asamblat la Wolfsburg) și propune caracteristici practice și de spațiu interior nici mai mult, nici mai puțin decât impresionante. Nota dinamică așteptată de la un Seat este prezentă.

Adaugă un comentariu