VW Jetta: Germanul de peste Ocean

Prezent pe piață din 2010, VW Jetta a fost restilizat anul trecut, primind noi tehnologii și un design ușor schimbat. Iată concluziile primului test cu versiunea 2.0 TDI.

Deși silueta în trei volume și designul destul de conservator nu îl fac să se integreze perfect în peisajul european, VW Jetta este la origine o mașină americană. Una sud-americană mai exact, fiind produsă la uzina din Puebla, Mexic, alături de cea de-a patra generație a lui Jetta, comercializată sub numele de Volkswagen Clásico. Și chiar dacă este pe piață din 2010, aceasta încă se bucură de un succes notabil, mai ales pe piața din Statele Unite, unde este cel mai bine vândut model VW. Totuși, pentru a rămâne în topul preferințelor clienților și în perioada următoare, Jetta a trecut anul trecut printr-o restilizare discretă, care, deși nu aduce nimic revoluționar, face din berlina compactă a nemților o mașină mai atractivă.

VW_Jetta_Test_AB (5)

VW Jetta: Ce aduce nou?

Principalele diferențe de la exterior sunt noile blocuri optice – cele frontale având lumini de zi cu tehnologie LED – și spoilerele ușor revizuite. Opțional sunt disponibile faruri bi-xenon adaptive și stopuri cu LED-uri, iar în cazul versiunii 2.0 TDI Clean Diesel, grila radiatorului este activă.

La interior se face remarcat noul volan, instrumentarul de bord ușor revizuit, cu display central color, plus noile comenzi ale climatizării. Printre noutățile aduse de facelift se numără și noile sisteme de asistare a conducerii, precum monitorizarea unghiului mort, detectorul de oboseală sau Park Pilot cu Rear Traffic Alert. În ceea ce privește calitatea interiorului, Jetta face o impresie bună, însă berlina compactă pare că a rămas cu un pas în spatele lui Golf.

VW_Jetta_Test_AB (6)

VW Jetta: cum se conduce?

Modelul testat, în versiunea de motorizare 2.0 TDI, are o dinamică bună, propulsorul având resurse de putere generoase, iar transmisia DSG cu șase rapoarte schimbă impecabil. Deși oferă un compromis bun între agilitate și confort, trenul de rulare nu se ridică la standardele impuse de Golf VII, trădând platforma PQ35 de concepție veche, pe care Jetta o moștenește de la Golf V/VI. E drept că americanii nu sunt atât de pretențioși, dar altele sunt standardele în Europa…

VW_Jetta_Test_AB (4)

VW Jetta: Ce ne place și ce nu ne place

Deși este bazată pe o platformă din generațiile anterioare, Jetta are o mecanică solidă, iar motorul 2.0 TDI și transmisia DSG sunt în continuare un etalon de performanță. Există și alternative mai ieftine în clasă, dar calitatea VW nu se vinde ieftin…

    Sorin Matei says:

    Buna ziua,

    m ar interesa cat de buna e varianta de noua Jetta 1.4 TSI manuala sau automata (125 cai). Am vazut ca unii se plangeau de motorul TSI de pe VW. Ma intereseaza consumul (daca e cat de cat aproape de cel mentionat oficial), cat de puternica/repede e in depasiri sau daca chiar sunt probleme cu acest motor. Nu sunt genul sa conduc sport dar mai fac drumuri lungi…Multumesc, as vrea cat mai multe detalii :).

Adaugă un comentariu