Alternator – când trebuie schimbat şi cât costă

Alternatorul este componenta principală a sistemului de generare și încărcare de curent electric al automobilului.

Alternatorul reprezintă din punct de vedere tehnic o mașină electrică de curent alternativ. Acesta este antrenat de motorul termic, prin intermediul curelei de accesorii. În funcție de sistemele electronice din dotarea unui automobilul, consumul de energie electrică maxim poate ajunge la valori de 1.7 – 2 kW. Alternatorul trebuie să fie capabil să producă acestă energie și în plus să încarce bateria de acumulatori.

La pornirea motorului bateria de acumulatori alimentează atât consumatorii electrici ai automobilului cât și electromotorul (demarorul). După ce motorul devine autonom, alternatorul preia funcția de furnizor de energie electrică pentru consumatori, încărcând în același timp și bateria de acumulatori, se arată într-un material publicat de e-automobile.ro

Alternator – când trebuie schimbat şi cât costă

Posesorii de maşini trebuie să ştie care sunt semnele care indică de cele mai multe ori că  alternatorul s-a defectat. Astfel, un martor de avertizare aprins în bord, farurile maşinii care vor lumina mai slab, iar motorul nu va mai toarce, cum face de obicei, ci va scoate nişte sunete asemănătoare unui mârâit.

‘Dacă alternatorul este defect, miroase a încins de cele mai multe ori în zona motorului. Dacă roata de transmisie nu funcţionează corespunzător, una dintre consecinţe ar fi o presiune sporită pe curele şi de aici mirosul de cauciuc încins. De asemenea, un alternator defect ar putea să se supraîncălzească, emanând un miros specific’, detaliază pentru adevarul.ro inginerul Marcel Boghian.

Există o modalitate relative simplă pentru a verifica dacă alternatorul maşinii funcţionează, dar pentru asta aveţi nevoie de un multimetru sau de un voltmetru. Veţi compara rezultatele obţinute în urma măsurării valorii obţinute de la alternatorul autoturismului cu valori prestabilite pentru acesta. Paşii de urmat sunt următorii. Veţi identifica mai întâi alternatorul la maşina dumneavoastră, verificând apoi ca toate curelele să fie prinse corect.  Se stabileşte apoi aparatul de măsurare  la 20 V, apoi se porneşte motorul. Dacă roata de transmisie şi cureaua se comportă normal, următorul pas este conectarea clemei pozitive (cea roşie) a multimetrului la borna roşie a alternatorului, iar clemă negativă (cea neagră) se va atinge de un element metalic al maşinii cum ar fi un şurub din acea zonă sau terminalul negativ al bateriei maşinii. Este important să nu atingeţi alternatorul cu vreuna dintre cleme.

Un alternator trebuie să genereze aproximativ 14V pentru a încărca o baterie de maşină de 12V. Dacă bateria este încărcată aproape complet, alternatorul nu va mai funcţiona la putere maximă, motiv pentru care înainte de verificarea alternatorului trebuie verificată bateria.

Un alternator pentru o Dacia Logan cu motor 1.6 16 V are preţuri de achiziţie de la 400 lei. La costul de achiziţie se adaugă manopera care poate ajunge până la 200 de lei.

taguri
Adaugă un comentariu