5 lucruri mai puțin știute despre circulația autovehiculelor în România comunistă

Puține lucruri au rămas din perioada comunistă în traficul de astăzi. La vremea repectivă lumea se deplasa cu mijloacele de transport în comun și erau puțini cei care avea la scară un automobil. Iată cinci lucruri mai puțin știute despre circulația autovehiculelor în România comunistă:

1. În perioada comunistă taxiurile erau o raritate, la fel ca mașinile personale. Cele mai comune mașini erau Daciile fabricate la Mioveni, iar mașinile străine puteau fi numărate pe degete.

Ce mașină conduce Cosmin Contra, noul selecționer al României

Un șofer a îndrăznit’ să-i dea flash-uri unui taximetrist! Ce a urmat a speriat pe toată lumea! | VIDEO

Toți șoferii trebuie să știe asta! Cum se conduce corect o mașină!

Dacia Duster – primele poze cu interiorul!

2. În 1950, societatea comunală a tramvaielor din Bucureşti se transformă în “Întreprinderea de Transport Bucureşti” (I.T.B.), în acea vremea, existând 27 de trasee de tramvaie şi 24 de trasee de autobuze. Numărul salariaţilor era de 11.000, fiind a doua întreprindere din ţară ca număr de angajaţi.

3. Benzina se vindea în cantități limitate. Conform martorilor vremii, “dacă aveai noroc, după ore întregi de așteptare, puteai să iei până la 20 de litri de benzină”.

Povestea neștiută a ZIL-ului 111. Ce dotări avea limuzină lui Gheorghe Gheorghiu Dej

4. Ceaușescu a decis ca mașinile să circule alternativ.  Cele care aveau ultima cifră a numărului de înmatriculare cu soţ circulau o duminică, cele care se terminau în cifră fără soț mergeau cealaltă duminică.

5. O Dacia costa nu mai puțin de 70.000 de lei înainte de Revoluție, o sumă uriașă la acea vreme. De obicei, un om al muncii avea o singură maşină pe tot parcursul vieţii. Regula nu se aplica însă nomenclaturiştilor.

Foto: arhiva Libertatea

Adaugă un comentariu

Articole similare