Audi A4 2.0 TDI s tronic – Tur de forță

 

Ok, trebuie să recunoaștem, nu este cel mai inovativ design cu care puteau veni cei de la Audi. Am auzit de multe ori această critică. Dar e lucru știut: la producătorul celor patru inele progresul vine prin intermediul tehnologiei. În ciuda aparențelor, A4 este cu adevărat nou, iar asta i-a permis o reducere semnificativă a masei, prin comparație cu modelul anterior: cu până la 120 kg a slăbit noul A4, în funcție de configurație. Cifra este cu atât mai impresionantă, cu cât modelul de clasă medie al Audi a crescut în dimensiuni (cu 25 mm în lungime și cu 16 mm în lățime). La construcția ușoară se adaugă și cea mai bună aerodinamică din clasă, cu un coeficient Cx de 0,23, ceea ce face din noul A4 un campion al eficienței.

Pentru test drive avem la dispoziție exact aceeași motorizare pe care am testat-o pe Passat Alltrack în numărul trecut, cu o notabilă excepție: motorul TDI de 2,0 litri/190 CP este montat longitudinal în Audi. O cutie de viteze cu dublu ambreiaj S tronic cu șapte trepte face legătura între motor și roți. Va reuși Audi să facă o impresie mai bună decât fratele său cu sigla VW?

OTXX8004

Diferența este evidentă de la prima apăsare a butonului Start. Insonorizarea este punctul forte la noul A4. Împreună cu cei doi arbori de echilibrare ai motorului diesel, aceasta face minuni pentru rafinament și silențiozitate. În plus, sistemul de management al cutiei de viteze este mult mai bine reglat. Ne plângeam la Passat că programul de rulare favorizează turațiile joase, fiind reticent la schimbarea în jos a treptelor. În cazul lui A4, acest lucru nu se simte deloc: chiar și în cazul optării pentru programul Eco al sistemului Audi drive select (oferit standard pe această motorizare), o apăsare mai energică se traduce aproape instantaneu într-o retrogradare. Iar pentru că A4 cântărește mai puțin de 1,5 tone (este unul dintre cele mai ușoare modele din segment), acesta se simte incredibil de agil. O notă de rafinament o oferă și reglarea modului Sport, unde schimbarea în sus a treptelor este comandată la o turație suficient de joasă pentru a nu intra în zona de plafonare. Pe scurt, inginerii Audi s-au asigurat că noul A4 are toate atuurile pentru a-și încânta pasagerii și, în mod deosebit, pe cel din spatele volanului.

OTXX7979

Nu am avut la dispoziție trenul de rulare adaptiv, dar și cu suspensia standard A4 oferă o plajă foarte bună de reglaj între trecerea confortabilă peste denivelări și ținuta de drum bună în viraje. Direcția cu asistare electromecanică, dar și suspensia multilink cu cinci brațe (pe ambele punți), ambele dezvoltate de la zero pentru noul model, sunt în mare parte responsabile de caracterul dinamic al lui A4. Feedback-ul oferit de direcție nu este întotdeauna cel mai prompt, aceasta fiind reglată mai mult pentru confort, dar asta nu dăunează deloc experienței de conducere.

Date tehnice Audi A4 2.0 TDI:

Motor: L4, turbo, diesel • Cilindree 1968 cmc • Putere maximă 190 CP/3800-4200 rpm • Cuplu maxim 400 Nm/1750-3000 rpm • Transmisie: față, cutie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4726/1842/1427 mm • Ampatament 2820 mm • Portbagaj 480 – 965 litri • 0-100 km/h 7,7 sec • Viteza maximă 237 km/h • Consum mediu 4,1 l/100 km • Emisii CO2 107 g/km • Preț: 39.484 de euro cu TVA.  

Verdict:

Dieselul 2.0 TDI de 190 CP, în combinație cu transmisia S tronic reprezintă o soluție foarte reușită, oferind prestații dinamice de apreciat, în condițiile unui consum redus de combustibil.

Adaugă un comentariu