Nemții de la Volkswagen sunt obișnuiți să spulbere orice record cu autoturismul electric special pregătit pentru curse. În iunie 2018, VW ID R a doborât recordul în cadrul cursei de la Pikes Peak, iar acum echipa se pregătește să stabilească un timp fabulos pe temutul circuit Nürburgring Nordschleife.
Înaintea marii provocări, VW ID R a finalizat o serie de teste în tunelul aerodinamic, dar și în condiții reale, pe circuitele franțuzești Le Castekket și Alès. Scopul testelor a fost de a stabili un echilibru perfect al setărilor ce vor fi folosite în timpul rulării pe circuitul nemțesc.
Încercarea de doborâre a recordului pe Nürburgring va avea loc în vară, iar condusul va pica în sarcina pilotului Roman Dumas.
Directorul tehnic al diviziei Volkswagen Motorsport, François-Xavier Demaison, este de părere că ID. R este cea mai performantă mașină de curse creată vreodată de echipa VW Motorsport. Anul 2019 a adus o serie de îmbunătățiri la bordul mașinii, legate mai ales de sistemul electric de propulsie'.
Citește și:
Cum arăta o plimbare cu mașina prin București în 1993
Mr. Bean își vinde Mercedesul 500E
VIDEO: Autostrada Soarelui arată ca după bombardament!
Un nou sediu RAR a fost inaugurat în Gorj
Românii optează tot mai rar pentru mașini second-hand
Modelele Dacia comercializate în România primesc ediția limitată Techroad
Vehiculul de curse are la bordul său mai multe computere performante care au rolul de a optimiza puterea celor două motoare electrice (500 kW – 680 CP) și de a maximiza funcția frânelor regenerative. Toate aceste reglaje constante sunt realizate pentru a permite mașinii să parcurgă cei 20,832 kilometri ai circuitului și de a obține un timp mai bun decât recordul actual: 6:45.90.
Autoturismul care a participat în cursa de la Pikes Peak avea o masă proprie de doar 1.100 kg. Cel mai probabil, și varianta care va încerca doborârea recordului pe Nordschleife va cântări tot atât. Acumulatorii sunt amplasați deasupra punților și funcționează la o tensiune electrică de 850 de volți. Astfel, inginerii au avut nevoie de cabluri speciale cu o izolație ultraperformantă.
O parte din tehnologiile lui VW ID R vor fi folosite și de mașinile electrice de serie dezvoltate pe platforma tehnică Modular Electric Drive Kit (MEB).
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2019/04/VW-ID-R-002.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2024/01/web_S23_2124_fine.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/07/Teaser-Honda-Civic.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/06/BMW-M3-Touring-Nurburgring.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)