Peugeot împlinește 210 ani în 2020 – cea mai dragă întâlnire a mea cu un produs al mărcii

Peugeot a împlinit 210 ani de la înființare în 2020. Pe atunci, în 1810, era o companie de familie care producea biciclete și râșnițe de cafea.

Celebrul leu care reprezintă sigla mărcii din Sochaux a fost înregistrat pe 20 noiembrie 1858, iar 33 de ani mai târziu a venit și primul autovehicul al mărcii. Primul autovehicul Peugeot era un triciclu cu motor cu aburi, dar anul următor au creat un autovehicul cu motor cu combustie internă. Propulsorul respectiv era un Panhard-Daimler.

Peugeot ne spune de ce dispar coupe-urile cu caracter mainstream

De atunci și până în prezent, Peugeot a trecut prin foarte multe evenimente și a construit diferite produse. În mod interesant, francezii de la Peugeot încă vând biciclete și râșnițe, nu doar autoturisme. Râșnițele Peugeot nu mai sunt pentru boabe de cafea, ci pentru sare și piper, iar acestea sunt considerate a fi printre cele mai bune din lume.

Cu ocazia celor 210 de ani de la înființare și în lipsa posibilității de a călători și de a organiza întrevederi cu multe persoane, cei de la Peugeot m-au invitat să povestesc cea mai dragă amintire a mea despre această marcă.

Este oficial: Peugeot va avea o gamă de mașini sport electrice

În urmă cu 12 ani, mi-am cumpărat un Peugeot, pe care l-am ținut vreme de trei ani. Era un 406 și l-am cumpărat de la un prieten. Îmi vândusem fosta mașină și eram în căutarea unui model mai nou și cu mai multe dotări. Nu ceream foarte multe, dar îmi doream un plus de confort și am primit asta de la „leul' meu rulat.

Țin minte și acum că am primit, odată cu mașina, o stivă de acte și diverse facturi. Acelea reprezentau dovada activității de service prin care a trecut mașina de la începutul existenței sale. Aveam și o copie a facturii sale de achiziție. Pe atunci, prețul său era trecut în mărci germane. Facturile service erau întinse pe aproape zece ani, ceea ce înseamna că aveam prima mea mașină cu un istoric service complet.

Totodată, acel 406 a fost și prima mea mașină cu aer condiționat, ABS, servodirecție și airbag-uri. Din fericire, pe cele din urmă nu le-am folosit. Am apreciat la maximum instalația de aer condiționat a acelui model. Regretul meu? Aveam o instalație cu reglare manuală, nu cu reglare automată. Vestea bună era că putea să răcească sau să încălzească foarte repede interiorul.

Peugeot 508: Pantera excentrică

Am avut grijă de Peugeot-ul meu în cei trei ani în care l-am deținut. I-am schimbat ambreiajul, kitul de distribuție, discurile și plăcuțele de frână și, desigur, uleiul. La scurtă vreme de la momentul achiziției. Am împrospătat și alte consumabile, cum ar fi filtrul de aer, filtrul de polen, bujiile, lichidul de răcire și lichidul de frână. Scopul meu a fost să am o mașină pe care mă pot baza în orice zi, la orice oră. Și așa a fost.

Pe atunci aveam ceva mai mult timp la dispoziție, așa că m-am apucat într-un weekend să îmi ceruiesc mașina. Am început de dimineață, ca să nu am caroseria încinsă de la soare și să îmi afecteze rezultatul lucrării. Cu totul cu spălat, mi-a luat mai bine de patru ore să fac această lucrare. Am folosit ceară solidă carnauba și am lustruit mașina manual. Și mi-a ieșit de minune! Din păcate, fotografiile pe care le-am făcut la vremea respectivă au rămas pe un hard-disk care și-a dat obștescul sfârșit. Bine că încă mă ține pe mine memoria!

Îmi aduc aminte și acum că îmi puteam vedea reflexia în capacul portbagajului. În urma ceruirii, picăturile de apă de ploaie curgeau elegant de pe mașină, iar vopseaua avea un luciu deosebit. Partea cea mai frumoasă a fost că rezultatele s-au menținut foarte bine de-a lungul timpului. Tratamentul aplicat de mine a avut efect vreme de peste șase luni. Am reaplicat un strat de ceară într-un alt weekend. De data aceasta, dobândisem experiență și am reușit să tai din timpul necesar realizării acestei lucrări. Și am știut să stau cu spatele drept, ca să nu mai am dureri de spate după această activitate.

Peugeot 2008 GT Puretech 155: Leul cel cu vino-ncoa‘

Introducerea unei noi taxe de mediu, care viza și vehiculele deja înmatriculate în România, m-a făcut să îmi vând Peugeot-ul. La câteva zile după momentul în care am vândut-o, autoritățile au decis să amâne cu un an aplicarea respectivei taxe. Practic, eu mi-am vândut mașina atunci deoarece ar fi fost imposibilă transcrierea dreptului de proprietate al acesteia fără ca noul proprietar să achite o taxă consistentă. Îi calculasem cuantumul și era apropiat de valoarea vehiculului la momentul respectiv. Culmea, chiar acela a fost și prețul de vânzare.

Peugeot Expert: Pentru profesioniști

La aproape un an de la vânzare, am revăzut mașina în trafic. Vopseaua încă lucea, deci ceruisem caroseria corect. M-am bucurat tare că am văzut-o în starea în care am vândut-o. Dar am regretat mereu că a trebuit să îmi vând mașina doar pentru că autoritățile au anunțat introducerea unei taxe cu trei luni înainte de aplicarea acesteia, ca apoi să se răzângdească și, ulterior, să o elimine cu totul.

Această lipsă de viziune și de coerență în decizii în activitatea autorităților locale m-a afectat în repetate rânduri, iar cel de mai sus este doar unul dintre motivele pentru care înjur printre dinți de fiecare dată când aud anunțarea intenției de a introduce noi taxe.

logo peugeot istoric peugeot 210 ani

Foto: Peugeot

taguri
Adaugă un comentariu