Aston Martin DBX: Lordul cel agil

Am testat în România noul Aston Martin DBX. încă avem un zâmbet tâmp pe față, căci am descoperit ceva special.
Asta înseamnă să faci un SUV cu adevărat sportiv, dar fără să îi strici din utilitate. Este bun și la confort, arată bine și merge impecabil. Aproape de perfecțiune. Dar nu perfect, ceea ce e ok.

Aston Martin este singurul producător de lux independent, nefiind susținut de un mare concern auto. Asta ne-a adus multe mașini interesante, dar le-a făcut și viața complicată britanicilor. Au fost deținuți de mai multe companii, dar de câțiva ani lucrurile sunt stabile și au putut să facă ce știu ei mai bine. Unul dintre rezultate este primul SUV al mărcii, DBX. El vine după prima berlină din era modernă, care nu a fost oferită pe prea multe piețe. Dar DBX este un model global ce beneficiază de sprijinul Mercedes-AMG.

Cei din urmă au pus la bătaie motoare, sisteme electronice și unitatea multimedia. Dar caroseria, direcția, suspensia, interiorul și designul exterior le apar- ține britanicilor. Iar asta se simte cum nu se putea mai bine. Mașina are personalitate din plin și se simte un caracter puternic. Ceea ce ar trebui să fie primul lucru pe lista unui client din acest segment. Da, există modele mai puternice – cum ar fi Urus, dar aici s-a mers pe o altă strategie.

Avem o mașină practică din toate punctele de vedere-spațiu din plin indiferent pe ce loc te așezi, portbagaj mare, rezervor mare, antifonare excelentă, consum rezonabil și o autonomie numai bună să te tot plimbi prin Europa și nu numai.  Iar DBX ne-a dat impresia că poate face asta fără bătăi de cap. Merge cu încredere pe șosea și se simte mai agil decât orice alt SUV din clasa sa. Suspensia este foarte bine reglată, deși este pronunțat sportivă și relativ fermă chiar și pe modul GT, dar nu tulburător de fermă.

Daimler îşi va majora participaţia deţinută la Aston Martin

 

Direcția este excelent cântărită, fără a te obosi, dar fără a se simți prea moale sau anesteziată. Antifonarea este de excepție deoarece te lasă să te bucuri de sunetul motorului exact cum și cât trebuie. Iar de auzit, V8-ul din dotare se aude perfect. Și trage de parcă nu ar exista ziua de mâine, fără să te sperie prin vârfuri, ci impresionând prin liniaritate și elasticitate. Cutia automată face o pereche bună aici.

Ergonomia de la bord este bună și te obișnuiești rapid cu toate comenzile importante, iar după ceva mai multe minute, cu sistemul multimedia preluat de la Mercedes-AMG. Pielea de la bord este tăiată și cusută manual, ceea ce necesită tulburător de multe ore de manoperă. Rezultatul este impresionant, iar pe unde nu s-a putut pune piele găsim lemn adevărat, metal sau fibră de carbon. Cu toate acestea, masa nu este exagerat de mare, ceea ce se simte pe viraje – mașina este cel mai agil SUV din clasă și foarte bine calibrată. Nu am simțit că i-ar lipsi ceva sau că ar fi prea mult din altceva. Da, Urus are 100 de cai-putere în plus, dar DBX-ul se simte complet altfel și vine cu alte atuuri.

Cumperi un apartament, primești gratis un Aston Martin DBX

 

Am fi dorit ca postul de conducere să aibă ceva mai mult spațiu pentru cap, dar asta vă afectează dacă aveți mulți centimetri peste 180 în înălțime. Dotările precum soft close-ul portierelor nu sunt prezente din motive de reducere a masei totale, iar accesul la bord este atât de facil – inclusiv în spate, încât mulți producători ar trebui să pună mâna și să ia notițe – așa se face un SUV! Da, există un Utility după Sport și un Vehicle după Utility, iar DBX le face pe toate trei foarte bine.

Nu ni s-a permis să-l încercăm pe off-road, dar drumurile noastre în lucru au fost suficiente pentru a vedea că poate fi confortabil și când nu mai ai asfalt, dar drumul este relativ drept. Dacă ar fi să îl premiem pentru ceva anume, am miza pe suspensie, direcție sau echilibrul dintre sunetul motorului și liniște la antifonare. Sau pentru toate cele de mai sus, mai bine, nu? Da, pentru toate de mai sus plus spațiul de la bord. Cel din spate e cel care impresionează, căci la volan cei mai înalți s-ar putea simți înghesuiți, deși în dreapta au loc din plin. Neobișnuit, dar tolerabil.

ASTON MARTIN DBX
Motor V8, twin-turbo, longitudinal față Cilindree 3982 cmc
Putere  551 CP la 6500 rpm
Cuplu maxim  700 Nm între 2200 și 5000 rpm
Tracțiune integrală/ automată cu nouă trepte
L/l/h 5039/1998/ 1680 mm
Masă proprie 2.320 kg
Volum portbagaj  632 l
0–100 km/h 4,5 s
Viteză maximă  291 km/h
Consum mixt  14,3 l / 100 km (WLTP)
Emisii CO2 325 g/km (WLTP)
Preț de la 183.500 de euro cu TVA inclusă; 240.720 de euro pentru modelul testat.

VERDICT
O vreme ploioasă ca în Regatul Unit m-a întâmpinat la testul cu DBX. Și nu îmi pare deloc rău, deși am murdărit caroseria aceasta superbă. DBX arată mai bine ca în fotografii și merge ca-n vis. Ceea ce e fix ce așteptam!

Adaugă un comentariu