BMW X1 (E84) de la 10.000 de euro: merită banii?

Prima generație a lui BMW X1 este unul dintre modelele care își arată cu greu vârsta. Sub caroseria atrăgătoare, însă, în cazul popularei motorizări diesel cu patru cilindri, se pot ascunde probleme costisitoare.

Poftim? Au trecut deja opt ani? La BMW X1 aproape că nu se vede că este deja pe piață din 2009 – cel puțin nu la exterior. SUV-ul compact a fost lansat la 15 ani după inventatorul segmentului său, Toyota RAV4. La lansare, însă, a rescris regulile segmentului prin dinamica sa de rulare – în special în combinație cu motoarele turbo cu șase cilindri în linie, destul de puțin populare, 25i, 28i și 35i (cu puteri între 218 CP și 306 CP). Niciun alt SUV nu era mai bun din acest punct de vedere și nici atât de agil.

MARE ATENȚIE! Dacă ai maxim 5.000 de euro, astea sunt MAȘINILE PE CARE TREBUIE SĂ LE CUMPERI!

A îndrăznit’ să-i dea flash-uri unui taximetrist! Ce a urmat a speriat pe toată lumea! | VIDEO

NOILE MAȘINI ALE POLIȚIEI de 50 de milioane de euro! Uite ce pot cumpăra! FOTO

Ce mașină conduce Cosmin Contra, noul selecționer al României

De departe, cea mai populară versiune de motorizare a fost dieselul cu patru cilindri și puteri între 116 CP și 218 CP (codul motorului N47). Bestseller a fost sDrive 18d cu 143 CP și tracțiune spate. Cuplul ridicat permite performanțe dinamice bune și un consum redus de combustibil în traficul cotidian, de aproximativ șase litri, dar cine așteaptă un caracter spontan, tipic BMW de la acest motor va fi dezamăgit. Performanțele sunt dezvoltate destul de liniar, sunetul este aspru – pentru un BMW, în orice caz. În august 2011, BMW a introdus un pachet acustic, iar din 9/2011, un strat fonoabsorbant sub capotă asigură un nivel de zgomot mult mai redus.

Toate motorizările de peste 200 CP sunt oferite cu tracțiune integrală xDrive, în timp ce versiunile mai puțin puternice au doar tracțiune spate. În testul de anduranță Auto Bild, un xDrive 18d este convingător cu sistemul de tracțiune integrală competent, iar consumul de combustibil este cu numai jumătate de litru mai mare decât al versiunii sDrive 18d cu numai două roți motrice.

BMW X1 E84

În ceea ce privește grupul motopropulsor, cea mai mare problemă pentru cumpărătorul la mâna a doua o constituie slăbiciunea tipică a lui BMW X1. La motoarele diesel cu patru cilindri produse înainte de 9/2013, indiferent de pragul de putere, lanțul de distribuție se poate alungi, cu consecințe catastrofale pentru motor. Zgomote ascuțite la mersul în gol, bătăi la pornirea la rece sau aprinderea lămpii de control a motorului sunt simptome ale acestei probleme, care nu trebuie ignorate. Dacă o faci, riști ruperea lanțului și astfel o distrugere a motorului, catastrofală pentru bugetul familiei. Nu a existat o rechemare pentru această problemă, dar multe mașini au fost reparate voluntar de BMW.

Toți șoferii trebuie să știe asta! Cum se conduce corect o mașină!

Dacia Duster – primele poze cu interiorul!

Polițistul l-a oprit pentru un control de rutina, dar ce a urmat întrece orice imaginație

A apărut prioritatea de rapper’. Vezi cum funcționează! | VIDEO

BMW X1: LANȚUL DE DISTRIBUȚIE LA DIESEL

Prima generație a lui X1 (E84, 2009-2015) reușește chiar și la al treilea control TÜV, la vârsta de șapte ani, să aibă un rezultat impecabil. Niciun alt SUV de șapte ani nu se poate lăuda cu un dosar atât de curat în ceea ce privește defecțiunile importante! Dacă a fost semnalat ceva la controlul TÜV, atunci a fost frâna de parcare, care acționează asimetric. Mult mai serioasă, dar fără efect la controlul TÜV, este distrugerea motoarelor diesel cu patru cilindri fabricate înainte de 9/2013, din cauza alungirii lanțului de distribuție. Atenție la zgomote și la lumini de avertizare aprinse în bord.

BMW X1 E84Acoperiș panoramic
Când e frig, scârțâie. Este recomandat să testați etanșeitatea într-o spălătorie. Mizeria și frunzele blochează canalele de scurgere.

BMW X1 E84Injectoare la diesel
De la circa 200.000 km, injectoarele la diesel tind să piardă combustibil (indicii: miros, smucituri). Înlocuirea costă peste 500 de euro pe cilindru.

Lanț de distribuție
La dieselurile dinainte de 9/2013, lanțul de distribuție se poate alungi. Înlocuirea costă aproape 2.000 de euro – dacă nu s-au produs și alte stricăciuni.

BMW X1 E84Frânarea la ud
Apa pe discurile de frână determină un răspuns întârziat. BMW a îmbunătățit din 5/2010 fluxul de aer și funcția de uscare a frânelor.

Verdict
Un elev model la TÜV, dar cu motorul diesel cu patru cilindri se poate dovedi un caz de service foarte costisitor. La un astfel de X1, produs înainte de 9/2013, trebuie urmărite zgomotele de la motor după pornirea la rece și cercetat istoricul de service. Un motor nou costă până la 8.500 de euro.

Adaugă un comentariu