Interviu Michio Tomiyama, manager de produs Mazda CX-3

În cadrul Salonului Auto de la Geneva am avut ocazia să stăm față în față cu Michio Tomiyama, manager de produs Mazda CX-3. 

 

Cât de important este noul CX-3 în strategia Mazda pentru Europa?

Noi credem că CX-3 este un model foarte important, deoarece avem nevoie să fim reprezentați în acest segment. Inițial, segmentul SUV-urilor de clasă mică și compactă era foarte mic, dar acum a început să crească foarte rapid și estimăm că mărimea și cota de piață a acestuia se va dubla în următorii cinci ani.
Care sunt punctele forte ale noului crossover?

În primul rând suntem foarte mândri de designul foarte rafinat și sofisticat, apoi putem spune că CX-3 este un model foarte versatil și spațios la interior. De asemenea, nu trebuie să uităm de performanțele la rulare care asigură o senzație foarte plăcută la volan atât în traficul din oraș, cât și în cel de pe drumurile extraurbane.
Care sunt principalii competitori pentru CX-3 pe piața din Europa?

Atunci când am început dezvoltarea lui CX-3 nu am stabilit care sunt modelele cu care va consura direct, deoarece am început procesul de dezvoltare în anul 2011, când în acest segment nu prea erau modele pe piață. De atunci, sunt tot mai mulți producători care au lansat modele în acest segment, ceea ce ne face acum să putem stabilii o concurență. Din punct de vedere al vânzărilor putem afirma că CX-3 va concura cu Opel Mokka, Peugeot 2008, Nissan Juke și Renault Capture.
Aveți planuri pentru a introduce în gamă un motor pe benzină mai mic decât cele prezentate?

Pentru moment nu avem în plan să oferim o gamă mai largă de motoare, inclusiv un propulsor pe benzină de cilindree mai mică. Principala noastră preocupare este să oferim plăcerea în conducere pentru viitorii cumpărători de CX-3, iar gama actuală satisface aceste nevoi.
Ce credeți că vor alege în acest segment cumpărătorii europeni – tracțiune față sau tracțiune integrală?

Pentru un SUV de aceste dimensiuni este nevoie, în anumite momente, de tracțiunea integrală. Cu toate acestea, pentru cei care îl vor utiliza preponderent în traficul urban, tracțiunea față va fi suficient de capabilă.
Care este strategia privind motorizările turbo de cilindree mică care sunt tot mai des întâlnite în Europa. Aveți în plan o astfel de motorizare?

Soluția de a scădea cilindreea și apoi de a compensa pierderea de putere prin montarea unui turbocompresor nu face parte din strategia noastră pentru viitor.

 

Care este poziția Mazda cu privire la sistemele de propulsie hibride?

În acest moment avem o colaborare cu Toyota, care ne livrează sistemul hibrid utilizat pentru Mazda3. Avem planuri de viitor pentru acest sistem de propulsie, dar nu este nimic decis pentru viitoarele modele.

Adaugă un comentariu

Articole similare