Noul SUV Lotus Eletre asigură viitorul firmei din Norfolk, însă se depărtează de ideea originală a brandului

După ce producători ca Lamborghini și Aston Martin au lansat deja primele SUV-uri din gamă, iar Ferrari se pregătește intens pentru lansarea mult așteptatului Purosangue, nu ne miră faptul că și Lotus merge pe acest val al profitabilității. Totuși, un SUV electric de performanță este departe de ideea originală a lui Colin Chapman, omul care a adus Lotus pe lume.

Denumirea primul SUV din gama Lotus vine din limba maghiară. Eletre va fi dezvoltat pe platforma Electric Premium Architecture și beneficiază de un design inspirat de la celelalte modele noi ale producătorului: Emira și Evija. Mașina va fi produsă la uzina din Wuhan, China, iar debutul în Europa va avea loc anul viitor.

Impunătorul vehicul va dispune de elemente aerodinamice active și va putea fi dotat cu oglinzi digitale în țările unde este permis acest lucru. De asemenea, mașina va fi dotată cu patru senzori Lidar care asigură capabilități de conducere autonomă.

Lotus Eletre va fi un SUV premium de clasă mare cu o lungime de peste 5,1 metri, iar acumulatorul din podeaua vehiculului va avea o capacitate de peste 100 kWh. De aici putem estima o greutate proprie care va ajunge probabil la 2,5 tone. De dragul comparației, prima generație Lotus Elise avea o masă de doar 725 de kilograme.

Totuși, dacă trecem peste prejudecăți, aflăm că ampatamentul de peste trei metri ajută la acomodarea în condiții de top a pasagerilor din spate, care primesc scaune individuale. În față, șoferul și pasagerul primesc fiecare ecranul lui digital, în timp ce unitatea multimedia se bucură de existența unui panou tactil cu diagonala de 15,1 inchi.

Producătorul englez nu a dezvăluit întreaga fișă tehnică, însă știm că SUV-ul va dispune de două motoare electrice. Infrastructula electrică este de 800 V, fiind capabilă de încărcări ultrarapide de la stații cu puteri de până la 350 kW. Autonomia ar trebui să fie de aproximativ 600 de kilometri, în timp ce versiunea cea mai puternică va primi cel puțin 600 CP. În standard, mașina va primi suspensie pneumatică, iar dotările ca direcția integrală, barele anti-ruliu active și diferențialalul cu alunecare limitată sunt trecute în dreptul listei de opționale.

Adaugă un comentariu