McMurtry Spéirling: Furtună în West Sussex

Micul autovehicul electric McMurtry Spéirling spulberă recordul de la Goodwood și îi lasă atât pe spectatori, cât și pe organizatori cu gura căscată. Numele de “spéirling” își are originea în limba irlandeză unde înseamnă „furtună cu tunete și fulgere.

În lumea motorsportului, un astfel de vehicul sosește o dată pe deceniu. McMurtry Spéirling este un hypercar electric care a doborât recordul traseului de 1.890 de metri cu o înclinație medie de 4,9%. Pilotul Max Chilton, care se afla la volanul lui Spéirling, a trecut linia de sosire după doar 39,081 secunde. Recordul anterior (39,90 s) fusese stabilit în 2019 de către Romain Dumas la bordul lui Volkswagen I.D. R.

Dar să revenim la compactul vehicul electric care a făcut furori anul acesta. Acesta are o lungime de doar 3,2 metri și un ampatament de doi metri. De propulsie se ocupă două motoare electrice amplasate pe puntea spate (e-axle). Secretul performanțelor sale incredibile se află în principiul de funcționare al mașinii.

McMurtry Spéirling este un fan-car, ceea ce înseamnă că utilizează ventilatoare pentru a sta permanent „lipită' de pământ. Chiar și în staționare, ventilatoarele mașinii produc o forță de apăsare de 2.000 de kilograme. La turație maximă, ventilatoarele produc un zgomot de circa 120 dB. Tehnologia a fost inspirată de la mașina de Formula 1 Brabham BT46, dar și de la Chaparral 2J, modele care au fost eliminate din competițiile respective la scurt timp după debut.

Performanțele lui McMurtry Spéirling sunt absolut uluitoare. Nu a fost comunicată puterea exactă și nici greutatea mașinii, fiind comunicat doar faptul că mașina dispune de un raport putere/greutate de 1.000 CP/tonă. Astfel, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în circa 1,5 secunde, iar viteza maximă ar fi estimată la 320 km/h. Sprintul 0-300 km/h durează doar nouă secunde, însă viteza maximă a fost limitată la 250 km/h în timpul probei de la Goodwood din motive de siguranță.

Vehiculul utilizează un acumulator de 60 kWh, care ar fi suficient pentru o autonomie de 483 km (WLTP). Thomas Yates, managerul companiei McMurtry, a specificat că o versiune de stradă se află în proces de dezvoltare. Performanțele vor fi asemănătoare cu ale versiunii de curse, însă „nu va fi cea mai confortabilă mașină în relația cu limitatoarele de viteză'. Micul vehicul vine cu un singur loc, iar înălțimea maximă a șoferului poate fi de doi metri.

Așa a arătat cursa de la Goodwood pentru McMurtry Spéirling. Și da, clipul nu este rulat pe repede înainte.

Adaugă un comentariu