Nissan cunoaște deja secretul dezvoltării mașinilor electrice și își dorește să se impună pe piață în urma unor decizii optime de reducere a costurilor

În urma conferinței de presă ce a avut loc la începutul lunii martie, Nissan a dezvăluit noua abordare a dezvoltării sistemelor de propulsie electrificate. Purtând numele “X-in-1”, această abordare impune folosirea componentelor de bază ale grupului motopropulsor atât pentru modelele EV, cât și pentru e-Power, piese ce vor fi partajate și modularizate conform necesităților. În urma acestei mișcări strategice, costurile de producție și dezvoltare vor scădea cu 30% până în 2026, prin comparație cu nivelul din 2019.

Prin programul X-in-1, Nissan încearcă să atragă cât mai mulți clienți pentru modelele 100% electrice, precum și pentru cele cu motorizări din gama e-Power (actualele Qashqai și X-Trail în Europa). În acest sens, Nissan a dezvoltat un prototip de grup motopropulsor 3-în-1, soluție tehnică ce modularizează motorul, invertorul și reductorul pentru utilizare în aplicațiile vehiculelor electrice. Un prototip 5-în-1, care oferă în plus generatorul de putere și unitatea de transfer, este planificat pentru a fi introdus la scară largă pentru modelele e-Power din viitor.

Abordarea X-in-1, care acoperă atât soluțiile 3-în-1, cât și 5-în-1, precum și alte variante posibile, a fost dezvoltată cu gândul de a permite componentelor de bază din sistemele EV și e-Power să fie fabricate pe aceeași linie de producție.

Experiența în electrificare a niponilor este una vastă. Să nu uităm că Nissan a devenit primul producător auto din lume care a comercializat în masă un vehicul electric încă din 2010 în persoana lui Nissan LEAF. Mai mult decât atât, primul sistem e-Power, ce utilizează tehnologia EV într-un sistem hibrid ce folosește motorul termic cu funcție exclusivă de generator, a fost lansată pe piață în 2016.

Concret, abordarea X-in-1 a sistemului de propulsie electrificat își propune să atingă o paritate a prețurilor pentru versiunile e-Power și pentru modelele electrice echivalente până în 2026. În același timp, unitatea electrică va scădea în dimensiune și greutate, facilitând performanțele vehiculului și conduce la minimizarea zgomotului și a vibrațiilor simțite în habitaclu.

Nissan ne spune despre noul motor electric dezvoltat în cadrul programului X-in-1 că va utiliza elemente grele de pământuri rare la 1% sau chiar mai puțin din greutatea magnetului.

Toshihiro Hirai, vicepreședintele Nissan și liderul departamentelor de inginerie și motoare a declarat că “Profităm la maximum de expertiza și know-how-ul nostru obținute din dezvoltarea și producția de tehnologii electrificate în peste un deceniu. Prin inovațiile noastre în dezvoltarea grupului motopropulsor electrificat, vom continua să oferim un produs de valoare și mai bună pentru clienți și să oferim vehicule electrificate EV și e-Power pe o scară cât mai largă.”

 

Conform viziunii pe termen lung, Nissan Ambition 2030, constructorul japonez își propune consolidarea gamei cu 27 de modele noi electrificate, unde sunt incluse 19 modele 100% electrice, vehicule ce vor fi lansate pe piață până în 2030.

Adaugă un comentariu