BMW iX3, primul SUV electric al bavarezilor, are 286 CP și autonomie de 460 km

BMW a publicat primele imagini oficiale și informații cu noul său SUV electric, iX3, care dispune de 286 CP și 400 Nm trimiși exclusiv punții spate.

Citește și:

Cinci greșeli frecvente pe care le fac șoferii cu sistemul de aer condiționat

La mai bine de doi ani de la prezentarea lui iX3 Concept, BMW ne arată versiunea de serie a primului său SUV electric, pe care l-am văzut pentru prima dată în imagini neoficiale acum două luni în urmă.

Spre deosebire de X3, electricul iX3 este cu 26 mm mai lung și cu 8 mm mai jos; lățimea și ampatamentul și-au păstrat aceleași valori ca în cazul SUV-ului cu motor cu ardere internă. Centrul de greutate, în schimb, a scăzut cu 7,5 centimetri (mulțumită „podelei’ de baterii), iar portbagajul are acum 510 litri (cu 40 de litri mai puțin decât la X3). Garda la sol a lui iX3 este de 179 mm.

BMW iX3 este pus în mișcare de un motor electric cu 286 CP și 400 Nm, resurse trimise exclusiv către puntea spate. iX3 folosește noua generație (a cincea) a sistemului de propulsie eDrive, pe care îl vom vedea pe i4, iNext și — în versiuni modificate — pe alte modele mai mici din gama producătorului.

În cifre de performanță, noul iX3 poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde și până la o viteză maximă limitată electronic la 180 km/h. Repriza 80-120 km/h este completată în 2,5 secunde. Bateriile lui iX3 au capacitatea de 74 kWh și îi conferă acestuia o autonomie de până la 460 de kilometri, iar încărcarea 0-80%, efectuată la o priză de 150 kW, durează 34 de minute. În cazul surselor de curent casnice (precum un wallbox de 11 kW), încărcarea completă durează 7,5 ore.

Pentru a maximiza eficiența la consum, jantele lui iX3 (de 19 sau, opțional, de 20 de inci) au un design care micșorează rezistența la rulare cu 5% și care sunt cu 15% mai ușoare decât oricare alt model aerodinamic produs vreodată de BMW. Dar mai important de atât este sistemul de recuperare a energiei la frânare, care se adaptează automat folosind datele navigației și ai radarelor de pe mașină. Astfel, înaintea unei intersecții în care urmează să acorzi prioritate, sistemul funcționează la capacitate maximă; la fel se întâmplă și în cazul unei intersecții semaforizate în dreptul căreia trebuie să oprești.

BMW iX3 este oferit în două versiuni de echipare: Inspiring și Impressive. Pe lista de dotări standard și-au făcut loc, printre altele, farurile LED, plafonul panoramic, suspensia adaptivă, senzorii de parcare, hayonul electric, pilotul automat cu funcție Stop&Go, climatizarea automată pe 3 zone, volanul sport și pachetul Storage.

În cazul în care clienții doresc să-și facă upgrade la suspensia adaptivă M, BMW le pune la dispoziție opțiunea: upgrade-ul se face over-the-air.

BMW iX3 va fi produs în China și va debuta comercial la finalul acestui an. Prețul de pornire (în Germania) este de 58.655 €.

Adaugă un comentariu