Nu lăsa esențialul acasă, mai ales dacă pleci să concurezi la rally-raidul Dakar. Dacia Sandrider va fi tot ce ai nevoie.

Ducând până la extrem materializarea esențialului funcțional, Dacia va aborda rally-raidul Dakar, fără îndoială cel mai solicitant mediu de testare în aer liber din lume. Dacia a dezvăluit astăzi, 30 ianuarie, conceptul Sandrider, ca o primă formă a prototipului cu care va participa la Dakar și la Campionatul Mondial de Rally Raid (W2RC) în 2025.

Inspirat de conceptul Dacia Manifesto prezentat în 2022, Dacia Sandrider este un vehicul proiectat special pentru raiduri offroad folosind resursele sportive ale Grupului Renault și bazându-se pe implicarea specialiștilor de la Prodrive, companie britanică specializată în motorsport.

Fidel unei tratări eminamente esențiale, Dacia Sandrider a fost conceput pentru a merge la esența domeniului competițional: performanță pentru victorie. Acest prototip exploatează în mod inteligent toate posibilitățile oferite de reglementările categoriei Ultimate T1+, se concentrează pe agilitate și filosofie lightweight, răspunzând exact nevoilor esențiale ale echipajelor. Acestea din urmă au fost implicate activ în geneza Daciei Sandrider. Înainte de numeroasele sesiuni de testare planificate, încă din primele faze de lucru, piloții și-au transmis bogata lor experiență proiectanților și inginerilor, în special prin sesiuni de proiectare desfășurate în realitatea virtuală. Acestea fiind spuse, devine evident că Dacia Sandrider a fost dezvoltată respectând valorile cheie ale mărcii…

Dincolo de aboirdarea fundamentală de design, tratarea robustă și voit simplistă a Daciei Sandrider include puncte care pot părea neimportante, dar care pot facilita foarte mult viața echipajelor. Scaunele Sabelt sunt acoperite cu materiale specifice, antibacteriene și care reglează umiditatea. Roțile de rezervă nu sunt carenate, pentru o accesibilitate mai ușoară. În același spirit, echipajul poate accesa rapid uneltele de la bord, fără a fi nevoit să manipuleze o cutie. Un alt exemplu: piulițele sau piesele demontate temporar în intervenții pot fi amplasate pe o zona magnetică integrată în caroserie și astfel se evită pierderea lor. Acesta este un pont inspirat din experiența unui șofer Dacia.

Dacia Sandrider poate conta pe cea mai recentă generație de anvelope BF Goodrich care oferă aderență optimă pe toate terenurile, oferind în același timp rezistență maximă la impact și perforare.

Adaugă un comentariu

Articole similare