Președintele Toyota avertizează: mașinile electrice pot duce industria auto în colaps

Akio Toyoda, președintele Toyota, și-a exprimat opinia în privința exploziei pieței de mașini electrice, subliniind riscurile care pot apărea.

Citește și:

Nissan vrea să vândă mai multe X-Trail plimbându-și clienții cu Toyota RAV4

Toyota şi Nissan vor cere despăgubiri Marii Britanii, dacă nu se va ajunge la un acord cu UE

Toyota Yaris, prima „victimă' a noului Euro NCAP. Cum s-a descurcat

Toyota promite o baterie cu care vei putea tranzita România, cu un plin

Mașinile electrice câștigă pe zi ce trece din ce în ce mai mult teren în tabloul general al pieței de mașini noi. Această creștere accelerată are loc, în parte, și din cauza restricțiilor pe care guvernele le impun în privința normelor de emisii.

Președintele Toyota, Akio Toyoda, și-a exprimat îngrijorarea în ceea ce privește explozia pieței de mașini electrice: tranziția forțată la mașini electrice poate însemna, în cazul Japoniei de exemplu, între 135 și 358 de miliarde de dolari. Mai mult, asta s-ar putea răsfrânge și în privința locurilor de muncă — sau, mai degrabă, prin dispariția a milioane de locuri de muncă, spune Toyoda.

„Când politicienii spun «Hai să scăpăm de mașinile pe benzină!», ei înțeleg ce înseamnă asta?' s-a întrebat retoric Toyoda într-o conferință susținută recent în Japonia. Președintele Toyota a spus că dacă Japonia forțează interzicerea motorizărilor convenționale, „modelul de business actual al industriei auto va colapsa'.

Mai mult, Toyota spune că mașinile electrice sunt acum supraestimate, chiar și în privința emisiilor — sau, mai degrabă, lipsei de emisii pe care acestea le promit. „Cu cât construim mai multe mașini electrice, cu atât cresc mai tare emisiile', a spus Toyoda, amintind că energia electrică este, în prezent, obținută în primul rând prin arderea cărbunelui.

    Emil says:

    In sfarsit un om care stie ce vorbeste…masina electrica are emisii zero numai in functionare(nu chiar zero,daca luam in considerare praful acela fin care se depune pe genti,de la placutele de frana),in rest este un dezastru bine cosmetizat si prezentat.Adica e mult mai rentabil(dupa mintea lor creata) sa arzi (spre exemplu motorina intr-o termocentrala)apoi energia electrica produsa sa o transporti, iar in final sa o stochezi intr-o baterie pentru masina electrica decat sa arzi acea motorina direct intr-o masina…curat murdar coane Iancule!

    TVS says:

    Sa zicem ca din punct de vedere al anvelopelor exista egalitate intre auto clasice si electrice. Dar: 1. Pentru a realiza infrastructura de reincarcare a mii si milioane de masini electrice sunt necesare cantitati enorme de cupru, a carui producere este puternic poluanta si este mare consumatoare de energie
    2. Cum se va rezolva oare problema bateriilor ! Masinile electrice nu au o singura baterie, ca cele clasice, ci un SET DE BATERII ( in functie de model/ producator pot fi chiar peste 10 baterii!!!) Deci este posibil se ne trezim cu munti de baterii uzate !

Adaugă un comentariu