Kia EV6: Night rider

Fără doar și poate, noua Kia EV6 se simte ca o iterație modernă a lui KITT din Knight Rider, însă cu accente moderne parcă desprinse din Cyberpunk 2077. Să vedem cât de mult m-a făcut să mă simt ca David Hasselhoff.

Deja trăim în viitor. Acestea ar trebui să fie vorbele oricui atunci când vede pe șosea o Kia EV6. Designul său parcă desprins din jocurile video cu tematică futuristă se află în comuniune directă cu tehnologia de ultimă oră asigurată de platforma E-GMP.

Și dacă tot am pomenit de jocurile video, știai că dacă optezi pentru încărcătorul bidirecțional instalat pe mașină (VCMS) te poți juca liniștit pe PlayStation? Mai mult decât atât, sistemul permite transferul de energie de până la 3,6 kW, ceea ce înseamnă că ar putea suporta fără probleme o întreagă gospodărie/casă de vacanță timp de câteva zile. Cu tot cu PlayStation și televizor.

Noi detalii referitoare la viitoarea generație Kia Niro au fost dezvăluite oficial

 

Tot tema jocurilor video m-a trimis cu gândul organizării acestei ședințe foto pe timp de noapte, într-un București parcă părăsit, ce îmi amintea pe alocuri de Night City, celebrul oraș fictiv din Cyberpunk 2077. Contraste există și acolo, contraste există și în realitate, însă Kia EV6 nu este un vehicul al contrastelor, deoarece le oferă tuturor aceeași primă impresie: Uau!

Mai ales pe timp de noapte, sistemul de iluminare al mașinii se face chiar mai remarcat decât liniile SF ale caroseriei. În față avem faruri LED cu matrice (standard pe GT Line), iar în spate avem o bandă continuă de lumină ce unește cele două stopuri ultra high-tech. Pentru o aerodinamică mai bună, ușile mașinii au fost dotate cu mânere automate retractabile.

Uimirea continuă la interior, unde Kia a integrat o planșă de bord care s-ar putea afla și într-un episod dintr-o eventuală nouă serie Knight Rider. Aici domină peisajul cele două ecrane de 12,3 inchi ce formează un panou continuu curbat ușor către șofer. Mai jos identificăm probabil cea mai bună implementare media/climă din câte există în industria auto. La apăsarea unui buton, afișajul cu comenzi dedicate sistemului audio/navi se transformă într-un panou de control al sistemului de climatizare.

Debut comercial pentru Kia Sportage 2022 în România. Acum puteți comanda SUV-ul compact cu cel mai SF design.

Consola centrală plutitoare dispune de un controler rotativ de unde sunt controlate funcțiile transmisiei. Mai jos găsim un suport de încărcare wireless pentru telefon. Interesant este că acesta este răcit, ceea ce înseamnă că telefonul tău rămâne la o temperatură decentă atunci când utilizezi fără fir conexiunile Apple CarPlay și Android Auto.

Totuși, dacă ar fi ceva care să îl deranjeze pe David Hasselhoff (1,93 m) la interiorul mașinii ar fi spațiul destul de limitat pe care îl are pentru cap, atât în față, cât și în spate. Un plus de spațiu ar putea fi câștigat dacă nu optați în configurator pentru plafonul panoramic din sticlă. Vestea bună e că spațiul dedicat genunchilor este extrem de generos.

Oricum ar fi, scaunele lui EV6 asigură un confort bun la drum și oferă posibilități extinse de reglare, iar forma lor (partea din spate) dispune de un cuier integrat. Chiar și așa, ne-am fi dorit ceva mai mult suport lateral, mai ales la partea de șezut. Pentru că s-ar putea să ai nevoie…

Kia investește în cea mai mare rețea de stații de încărcare ultra-rapide din Europa

Spre deosebire de fratele Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 este reglată mai mult pentru sport decât pentru confort. În modul Sport, mașina își prezintă abilitățile șasiului, iar tracțiunea exclusivă pe puntea din spate va fi un deliciu pentru toți cei care sunt mai puțin interesați de conducerea autonomă. Din păcate, direcția mașinii nu este deosebit de precisă, iar feedback-ul este unul „light’, fiind în ton cu rivalii electrici din segment.

Deasupra axei spate se află amplasat unicul motor electric al acestei versiuni. Acesta produce 229 CP și un cuplu de 350 Nm. Cifrele oficiale ale sprintului 0-100 km/h nu sunt proporționale cu senzațiile trăite în mașină, aceasta simțindu-se întotdeauna plină de viață. Revenim la modul Normal, iar acum simțim o dozare mai ușoară a direcției, precum și o pedală de frână mai puțin incisivă. Modul Eco este dedicat momentelor când ai de gând să testezi autonomia oficială de 528 de kilometri a mașinii.

Kia Concept EV9 ne dă o idee generală asupra viitoarei nave-amiral a brandului

În acest sens intervine frânarea regenerativă, care poate fi reglată conform preferințelor oricărui șofer, având trei trepte de intensitate și un mod dedicat (i-Pedal) în care poți conduce utilizând doar pedala de accelerație.

Atunci când reușești totuși să golești bateria de 77,4 kWh, EV6 permite încărcarea la maximum 240 kW. Astfel, mașina se va încărca de la 10 la 80 la sută în doar 18 minute. Din păcate, asemenea stații nu există încă în România.

Consolarea stă în posibilitatea încărcării utilizând un wallbox AC cu puterea de 11 kW. În acest fel, mașina se va încărca de la 10 la 100% în aproximativ opt ore.

După ce ai terminat încărcarea, poți depozita cablurile în spațiul de 52 de litri care este disponibil sub capotă. Un alt aspect interesant de menționat de la capitolul încărcare este ușița prizei CCS. Aceasta este ascunsă lângă stopul din dreapta și beneficiază de închidere și deschidere automată. Un lucru important, mai ales atunci când mașina este murdară.

Kia Stonic: Încredere în sine

După cum era de așteptat, o asemenea mașină nu poate fi încadrată la soluțiile mobilității sustenabile de buget. În versiune RWD cu acumulator Long Range, Kia EV6 pleacă de la 51.944 de euro. Un exemplar echipat complet, cum este acesta din imagini, are un preț de listă de 63.488 de euro.

Verdict
Kia schimbă jocul electricelor de pretutindeni. Până și David Hasselhoff l-ar părăsi pe KITT în favoarea lui EV6 pentru modul cum arată și cum se conduce. Singurul lucru care l-ar putea da înapoi ar fi prețul, însă vă asigurăm că este justificat.

Adaugă un comentariu