90% dintre societățile de asigurări din țară decid repararea anumitor piese avariate și nu înlocuirea lor

Conform ASSAI (Asociația Societăților de Service Auto Independente), nouă din zece societăți de asigurări din România decid repararea unor piese avariate și nu înlocuirea lor cu unele noi. Cel mai frecvent fenomen de acest gen s-a înregistrat în cazul barelor din plastic, deși societățile nu sunt autorizate să efectueze astfel de reparații.

ASSAI atrage atenția tuturor proprietarilor de autovehicule din România asupra faptului că repararea bărilor de protecție din plastic ale autovehiculelor este o operație ilegală, neconformă și care pune în pericol siguranța rutieră. Decizia de a repara respectivele piese cu scopul de a reduce costurile de despăgubire a devenit sarcină de serviciu pentru inspectorii de daune, angajați ai societăților de asigurări, funcționari care nu poartă nici un fel de răspundere pentru aceste soluții tehnice aberante, cu grave consecințe asupra siguranței în trafic atât pentru conducatorii auto, cât și pentru pietoni', arată reprezentanții ASSAI.

Pe scurt, după reparare, piesele își pierd caracteristicile necesare de elasticitate și de preluare a șocului în caz de impact.

În plus, cei care acceptă o astfel de soluție din parea asiguratorilor trebuie să se aștepte și la alte consecințe:

1. Dacă piesa reparată va fi distrusă într-un alt accident, asiguratorul va despăgubi doar 50% din valoarea piesei noi, motivând faptul că aceasta, în trecut, nu a fost nouă, ci reparată.

2. Lipsa garanției tehnice.

3. Deprecierea valorii de revânzare a vehiculului.

4. Încadrarea juridică diferită a șoferului într-un dosar penal, în cazul unui accident din care a rezultat uciderea din culpă a unui pieton din cauza impactului cu o piesă reparată neconform.

Via | AvocatNet

Adaugă un comentariu