Noul Audi A8 L plug-in hybrid are 449 CP și preț de pornire de 109.000 de euro

Modelul vârf-de-gamă al producătorului din Ingolstadt, A8 L, a primit la rândul său o versiune plug-in hybrid, acum disponibilă la vânzare. Iată tot ce știm despre el.

Citește și:

VIDEO: Audi PB18 e-tron – un shooting brake din viitor pe șoselele de azi

Audi RS Q3 și RS Q3 Sportback, informații oficiale: 400 CP și 0-100 km/h în 4,5 secunde

După anunțul făcut la Geneva 2019 referitor la extinderea gamei de oferte plug-in hybrid, Audi a început să publice, pe rând, informații despre modelele care primesc versiuni PHEV. După Q7 60 TFSI e quattro și A6 55 TFSI e quattro, a venit rândul să aflăm cifrele cu care se laudă și vârful de gamă A8 L 60 TFSI e quattro.

Motorul termic de sub capota lui A8 este un V6 de 3,0 litri, cu 340 CP și 500 Nm (cuplu disponibil de la 1.370 rpm); acesta este asistat de un motor electric cu 100 kW și 250 Nm. Resursele sistemului de propulsie însumează 449 CP și 700 Nm, trimise tuturor celor patru roți cu ajutorul unei cutii automate cu opt trepte și a transmisiei integrale quattro.

În termeni de performanță, A8 L 60 TFSI e quattro poate sprinta de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde; viteza maximă este, așa cum ne-am obișnuit, limitată electronic la 250 km/h; în regim de rulare pur electric, aceasta este limitată la 135 km/h. Cât despre partea electrică a angrenajului, aceasta este alimentată, ca și în cazul lui A6 PHEV, de o baterie cu capacitatea de 14,1 kWh. Autonomia electrică anunțată de producător este de 46 de kilometri, calculată după standardele WLTP. Cifrele de consum mixt pentru A8 plug-in hybrid sunt cuprinse între 2,5 și 2,7 l/100 km.

Așa cum am învățat deja de la prezentările anterioare de modele plug-in hybrid din gama Audi, A8 L 60 TFSI e quattro dispune de trei moduri de rulare. Modul EV folosește exclusiv resursele bateriei electrice, în timp ce Hybrid se ajută de ambele motoare pentru o exploatare cât mai eficientă; Hold este modul de rulare care folosește doar motorul termic, păstrând resursele bateriei pentru o ulterioară rulare pur electrică.

Prețul de pornire anunțat (în Germania) pentru A8 L 60 TFSI e quattro este de 109.000 euro.

Adaugă un comentariu